دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

نحوه استفاده از تراز لیزری دیوالت

نحوه استفاده از تراز لیزری دیوالت

تراز لیزری یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی است که در مشاغل فنی موارد استفاده بسیار گسترده‌ ای دارد. امروزه افراد فعال در عرصه‌ های جوشکاری اسکلت ساختمان، کاشی کاری، برق کشی و سایر مشاغل ساختمانی مربوط به نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی از تراز لیزری استفاده می‌ کنند.

عدم استفاده از تراز لیزری قطعاً مشکلات زیادی را برای افراد فعال در زمینه‌ های فنی گوناگون به وجود می‌ آورد و سرعت کار آنها را پایین می‌ آورد. به عنوان مثال استفاده از روش‌ های سنتی مانند ریسمان، شیلنگ تراز و یا تراز‌های دستی دقت کافی در اختیار شما قرار نخواهد داد‌ و بسیار زمانبر است.

یکی از بهترین تولید کنندگان تراز لیزری دیوالت است که محصولات با کیفیتی را در اختیار مشتریان خود می‌ گذارد. در ادامه این مطلب از فروشگاه دکتر هیلتی قصد داریم نحوه استفاده از تراز لیزری دیوالت را برای شما توضیح دهیم.

معرفی تراز لیزری دیوالت

برند آمریکایی دیوالت از سال ۱۹۲۴ شروع به کار کرد و به مرور زمان توانست با فعالیت مداوم و تولید محصولات با کیفیت جایگاه خود را در بازار جهانی باز کند. از سال ۲۰۰۲ به بعد شاهد صادر کردن محصولات دیواز به سایر کشورها مانند ژاپن، کره، تایلند، مکزیک و چین بوده‌ ایم.

یکی از بهترین محصولات تولیدی توسط این برند، تراز لیزری بوده است که سال های زیادی در زمینه تولید آن فعالیت دارد. معمولاً انواع تراز لیزری تولید شده توسط این شرکت دارای دو یا سه لیزر می‌ باشند که به صورت افقی و عمودی می‌ تواند سطوح مورد نظر را برای شما مشخص کند.

از آنجایی که این محصول مجهز به پایه مغناطیسی است، امکان قرار دادن آن بر روی سطوح فلزی برای شما وجود دارد و همین باعث می‌ شود تا عملیات تراز کردن بخش‌ های مختلف یک سازه راحت با دقت بسیار بالا انجام شود.

اشعه لیزری که در این دستگاه استفاده شده به وسیله دو دکمه قابل کنترل است که یکی از آنها برای خطوط افقی و دیگری برای خطوط عمودی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

جزئیات مربوط به تراز لیزری دیوالت

جزئیات مربوط به تراز لیزری دیوالت

بهتر است قبل از اینکه سراغ نحوه استفاده از تراز لیزری دیوالت برویم، کمی بیشتر با بخش‌ های مختلف این محصولات آشنا شوید. بر روی این ترازها یک نشانگر وضعیت باتری قرار دارد که میزان شارژ آن را به شما نمایش خواهد داد.

درون این دستگاه‌ ها سه عدد باتری غیر شارژی قلمی از نوع a با ولتاژ ۱.۵ ولت استفاده شده است. دقت این محصولات به برآوردهای انجام شده ۰.۳ میلیمتر در هر متر می باشد. استفاده از سیستم تراز خودکار در این دستگاه‌ ها باعث شده تا در زمان استفاده، اگر محل قرار گرفتن آنها تراز نباشد، به صورت اتوماتیک تراز خواهند شد.

همچنین در صورتی که امکان تراز به صورت اتوماتیک وجود داشته باشد این دستگاه به شما اجازه می‌ دهد تا محل قرارگیری آن را مجدداً تنظیم کنید. اشعه لیزری که در این دستگاه استفاده شده از نوع 2 است و همین باعث می‌ شود تا اگر به صورت ناخواسته با چشم شما برخورد کند، به چشم‌ تان آسیب نرسد.

تراز لیزری دیوالت در چه مواردی کاربرد دارد؟

در ادامه کاربردهای مختلف تراز لیزری دیوالت را با هم مورد بررسی بیشتر قرار می‌ دهیم.

  • قابل استفاده برای نصب انواع سقف کاذب، سازه کناف و…
  • تراز کردن قاب درب و پنجره یا انواع ستون‌ ها در ساختمان
  • قابل استفاده زمان برق کشی ساختمان، به این صورت که با استفاده از تراز لیزری می‌ توان محل دقیق قرار گیری کلید و پریز را مشخص کرد.
  • نصب درست و دقیق انواع کابینت و قفسه
  • نصب پارکت، سرامیک و کاشی یا سنگ نما
  • نصب کاغذ دیواری و انواع پوستر و دیوارپوش
  • قابل استفاده در تمامی فعالیت‌ های تاسیساتی مربوط به ساختمان مانند لوله کشی و برق کشی

معرفی تراز لیزری دیوالت

آموزش استفاده از تراز لیزری دیوالت

برای استفاده از تراز لیزری باید ابتدا آن را به صورت کاملا تراز روی سطح مورد نظرتان قرار دهید. این محصولات قابلیت تراز کردن جایگاه خود تا محدوده مشخصی را دارند. البته در صورتی که محل قرار گیری آن بیش از حد مجاز ناهموار باشد، لیزرها شروع به چشمک زدن می‌ کنند.

در چنین شرایطی باید به صورت دستی محل قرارگیری این محصولات را تنظیم کنید. برای این کار می‌ توانید از تراز حبابی که روی تراز لیزری دیوالت قرار استفاده نمایید. امکان نصب این تراز‌ها روی پایه عکاسی یا فیلمبرداری وجود دارد.

در این تراز‌ها سه خط اصلی با لیزر ایجاد می‌ شود. دو خط در راستای عمودی و یک خط در راستای افقی که با هم زاویه 90 درجه تشکیل می‌ دهند. همچنین می‌ توانید هر کدام از این خطوط را به صورت جداگانه نمایش دهید.

در زمان استفاده کافی است تراز را در محل صافی که به عنوان مبنا در نظر دارید قرار داده و طبق خطوط لیزری که روی سطح مورد نظر منعکس شده عمل کنید.

انواع تراز لیزری دیوالت

 

می توانیم انواع تراز لیزری دیوالت را در دو دسته بندی ثابت و چرخشی قرار دهیم. در مدل‌ های چرخشی تراز، لیزری توانایی چرخش روی محور X و Y را دارد. این محصولات قابلیت پوشش طول 1000 متر را نیز دارند و در زمان کار نیز بسیار سریع عمل می‌ کنند.

اما مدل‌ های ثابت قابلیت چرخش ندارند و فقط برای برد‌های زیر 60 متر قابل استفاده هستند. در ضمن برخی از این محصولات صرفا در راستای خطوط افقی و عمودی کار می‌ کنند، اما در برخی مدل‌ ها امکان پیاده سازی خطوط در زوایای مختلف نیز وجود دارد.

نکات مهمی برای استفاده از ترازهای لیزری دیوالت

دقت و سرعت تراز لیزری دیوالت بسیار بالاست، ولی نباید فراموش کنیم که حساسیت این محصولات نیز زیاد است. از آنجایی که از تراز لیزری در شرایط ساختمانی، کارگاهی و… استفاده می‌ شود، باید همواره مراقب باشید که این تجهیزات ضربه نبینند.

از سوی دیگر نباید فراموش کنید که اصابت اشعه لیزر با چشم در طولانی مدت باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد. این محصولات در صورتی که به خوبی از آنها نگهداری و مراقبت شود، می‌ توانند عمر مفید بالایی داشته باشند.

اما در صورتی که ضربه‌ ای به آنها وارد شود یا تحت هر شرایطی آسیب ببینند، دقت کافی را نخواهند داشت.

در پایان نیز اگر قصد خرید تراز لیزری دیوالت را دارید، بهتر است با افرادی که در این زمینه اطلاعات بیشتری دارند مشورت کنید تا در نهایت خریدی هوشمندانه داشته باشید. متخصصین فروشگاه دکتر هیلتی آماده راهنمایی شما در این زمینه هستند.

سوالات متداول

چطور از تراز لیزری دیوالت استفاده کنیم؟

روند استفاده از تراز لیزری دیوالت در این مطلب به صورت کامل برای شما توضیح داده شده است.

محل قرار گیری تراز لیزری باید چگونه باشد؟

محل قرار گرفتن تراز لیزری باید کاملا تراز و صاف باشد. برای انجام این کار تراز حبابی روی آن موجود است. همچنین این تجهیزات تا محدوده خاصی می‌ توانند با دقت بالاتری خود را تراز کنند.

تراز لیزری دیوالت در چه مواردی کاربرد دارد؟

از این تجهیزات برای انجام فعالیت‌ های ساختمانی و فنی مختلف مانند نصب بخش‌ های مختلف دکوراسیون و نما، نصب تاسیسات، برق کشی، جوشکاری و… استفاده می‌ شود.

در زمان استفاده از تراز لیزری باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

تراز لیزری بسیار در برابر ضربه یا فشار حساس است و باید حتما به خوبی از آن نگهداری کنید.همچنین در زمان کار نباید بیش از حد به لیزر نگاه کنید، چرا که در طولانی مدت مضرات زیادی برای چشمان شما خواهد داشت.

انواع تراز لیزری دیوالت کدامند؟

این محصولات دارای دو نوع چرخشی و ثابت هستند که هر کدام از آنها امکانات و مزایای خاصی را در اختیار شما قرار می‌ دهد.