دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

پیچ پانل گچی چیست؟

پیچ پانل گچی چیست؟

استفاده از پیچ برای بخش‌ های مختلف دکوراسیون داخلی و نما امروزه اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر پیشرفت بیشتر تکنولوژی این امکان را به ما داده است که بتوانیم برای شرایط مختلف سراغ تولید انواع پیچ‌ های خاص برویم. جنس، ابعاد، نوع باز و بسته شدن، ویژگی‌ های خاص و… پارامترهای مهم هستند که در زمان خرید پیچ باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم. از سوی دیگر پانل‌ های گچی در سال‌ های اخیر به عنوان گزینه‌ های خوبی برای اجرای سقف و دیوار کاذب شناخته می‌ شوند.

بهترین گزینه برای نصب این پانل‌ ها استفاده از پیچ پانل یا پیچ سازه است. در ادامه این مطلب از فروشگاه دکتر هیلتی قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که پیچ پانل گچی چیست؟ به علاوه بر آن توضیحات بیشتری را در خصوص این محصول ارائه خواهیم داد.

آشنایی با پیچ پانل گچی

پیچ سازه یا پیچ پانل گچی یکی از انواع پیچ خودکار است که به شما اجازه می‌ دهد که روند باز و بسته کردن پانل‌ های مختلف در دکوراسیون داخلی و نما را راحت‌ تر طی کنید. از آنجایی که در زمان نصب استفاده از پیچ نامناسب باعث از بین رفتن بافت پانل می‌ شود، در بسیاری از موارد شاهد شل شدن پیچ‌ ها و یا اصطلاحاً ول کردن آنها خواهیم بود. استفاده از پیچ پانل این اجازه را به ما می‌ دهد که مونتاژ بخش‌ های مختلف مورد نظرمان را با دقت و کیفیت بهتری انجام دهیم. از سوی دیگر در شرایطی که قصد باز کردن پانل‌ های گچی را داشته باشیم به راحتی بعد از باز کردن این پیچ‌ ها می‌ بینیم که پانل‌ ها بدون اینکه آسیب دیده باشند، جدا خواهند شد.

آشنایی با پیچ پانل گچی

انواع پیچ پانل

پیچ پانل گچی یا پیچ سازه دارای انواع مختلفی است که بسته به نوع کاربری مد نظر ما باید سراغ یکی از انواع این محصولات برویم. پارامترهای مختلفی تعیین‌کننده نوع پیچ مورد نظر ما خواهند بود که مهمترین آنها عبارتند از جنس پیچ، طول پیچ پانل، نوع رزوه ها، نوع تاج پیچ و… توجه به تمامی این موارد در زمان خرید پیچ سازه بسیار ضروری است. بهترین نوع پیچ سازه با استفاده از فولاد کربن متوسط یا کم کربن تولید شده و برای اتصال انواع پانل‌ های گچی یا کناف گزینه مناسبی است. اما در بازار برای دسته بندی انواع پیچ پانل، روش متفاوتی را در پیش گرفتند که بر اساس ویژگی‌ های کلیدی این محصولات آنها را شناسایی می‌ کنند.

نمونه‌ های مختلف پیچ پانل

معمولاً در یک دسته بندی کلی انواع پیچ سازه یا پیچ پانل را در دو گروه کلی قرار می‌ دهند که این موارد را در ادامه با هم بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • پیچ پانل TB
    از این نمونه پیچ سازه برای اتصال صفحات گچی و سازه‌ هایی که ضخامت آنها بیش از ۰.۷ میلیمتر و پایین‌تر از ۲.۲۵ میلیمتر است، استفاده می‌ کنند.
  • پیچ پانل TN
    این نمونه از پیچ پانل به صورت نوک تیز طراحی شده و بیشترین کاربرد را برای اتصال صفحات گچی یا پنل‌ های مشابه به سازه‌هایی که دارای ضخامت زیر ۰.۷ میلی‌متر هستند، دارد.

در زمان خرید پیچ پانل حتماً باید به نوعی محصولات توجه کافی داشته باشید تا در نهایت بودجه خود را به درستی مصرف کرده و نتیجه نهایی کار باب میلتان شود.

آشنایی با روند تولید پیچ پانل گچی

آشنایی با روند تولید پیچ پانل گچی

روند تولید پیچ پانل به این صورت است که ابتدا با استفاده از سنبه به کار رفته در دستگاه کله زنی، شکل اولیه یا اصطلاحاً نسخه خام پیچ سازه را آماده می‌ کنند. در مرحله بعدی برای ایجاد رزوه‌ ها و شیارهای روی پیچ، قطعات مفتولی را از روی این قطعه خام می‌ برند و این کار را تا جایی ادامه می‌ دهند تا شکل نهایی پیچ شبیه به استاندارد مدنظرمان شود.

مواد اولیه مورد استفاده برای تولید پیچ سازه از فولاد نرم بوده که امکان اجرای عملیات حرارتی روی آنها وجود خواهد داشت. به این روند تولید اصطلاحاً فورج سرد گفته می‌ شود و برای انجام آن نیاز به تجهیزات خاصی است. همچنین بسته به ابعاد و به خصوص طول پیچ مورد نیاز ما، روند تولید می‌ تواند پیچیدگی‌ های مختصری داشته باشد.

تفاوت پیچ کناف با پیچ پانل

زمانی که صحبت از پیچ پانل به میان می‌ آید، به دسته گسترده از محصولات اشاره شده است که هر کدام از آنها ویژگی‌ ها و کاربرد خاص خود را دارند. یکی از انواع پیچ که می‌ توان گفت زیرمجموعه پیچ سازه است را در بازار با نام پیچ کناف می‌ شناسند. این محصولات برای اتصال صفحات کناف به بتن یا فلز قابل استفاده هستند. این محصولات را با توجه به موارد نیاز ما در ابعاد مختلف که عبارتند از ۲۵، ۳۵، ۴۵، ۵۵ و…؛ تولید و وارد بازار می‌ کنند.

پس پیچ کناف یکی از انواع پیچ پانل گچی است که برای مصرف خاصی طراحی و تولید شده است، اما ویژگی‌ های ظاهری آن شباهت زیادی به پیچ پانل یا پیچ سازه دارد. این نمونه از پیچ پانل را می‌ توان به انواع مختلفی تقسیم کرد که عبارتند از:

  • پیچ مهار فولادی سقفی
  • پیچ بولت پروانه‌ ای قابل استفاده برای پانل گچی یک لایه
  • پیچ اتصال سازه به سازه
  • پیچ اتصال پانل به سازه

خرید پیچ پانل گچی

خرید پیچ پانل گچی

برای خرید پیچ پانل گچی پیشنهاد متخصصین فروشگاه دکتر هیلتی به شما این است که حتماً سراغ برندهای معتبر و قابل تایید بروید. در بازار ایران برندهای مختلفی ارائه دهنده پیچش سازه یا پیچ پانل هستند که اعتماد کورکورانه به آنها ممکن است باعث به هم ریختن روند کار و کاهش کیفیت نهایی خواهد شد. در ادامه این قسمت با برندهای معتبر که مورد تایید افراد فعال در ایران هستند را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا روند خرید این محصولات را راحت‌ تر طی کنید:

  • پیچ پانل SSB
    این پیچ‌ ها مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی دارند و برای نصب بخش‌ های مختلف سقف کاذب و سازه‌ های گچی قابل استفاده هستند. مواد اولیه برای تولید این محصولات با کیفیت بوده و به مرور زمان نیز کارایی و استحکام خود را حفظ خواهند کرد. این برند به عنوان یکی از تولید‌کنندگان چینی با کیفیت در کشور ما شناخته می‌ شود.
  • پیچ پانل Red Hit
    این برند که در ایران بسیار مورد توجه افراد فعال در عرصه دکوراسیون قرار گرفته کاربرد فراوانی دارد و قابلیت‌ های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. کشور تولید کننده این برند تایوان است.
  • پیچ پانل MAX
    این برند توانسته محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مشتریان ایرانی قرار دهد و کیفیت آنها نیز همواره قابل قبول بوده است. کشور تولید کننده این برند تایوان می‌ باشد.

سخن نهایی

در صورتی که قصد خرید پیچ پانل گچی را دارید بهتر است قبل از همه‌ چیز سراغ فروشنده‌ های معتبر و باکیفیت بروید. فروشگاه هایی که به رضایت مشتریان خود اهمیت می‌ دهند همواره در تلاشند که محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب را در اختیار آنها قرار دهند. از سوی دیگر تنوع بالای محصولات موجود در یک فروشگاه می‌ تواند به مشتریان اجازه دهد تا حق انتخاب گسترده‌ تری داشته باشند و محصول متناسب با نیاز خود را راحت‌ تر پیدا کند.

برای مشاهده و خرید انواع پیچ پانل گچی می‌ توانید از صفحه محصولات فروشگاه دکتر هیلتی دیدن کنید. در ضمن مشاورین ما همواره آماده هستند تا به سوالات و مشکلات شما پاسخ بدهند؛ پس همین الان با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

پیچ پانل چه فرقی با پیچ کناف دارد؟

پیچ کناف در اصل یکی از انواع پیچ پانل است که به صورت تخصصی برای نصب صفحات و کناف تولید شده است.

پیچ پانل گچی در چه مواردی کاربرد دارد؟

برای اتصال پانل های گچی به سقف‌ های بتنی یا سازه‌ های فولادی و یا برای اتصال سازه به سازه از پیچ پانل استفاده می شود.

از کجا میتوان پیچ پانل با کیفیت خریداری کرد؟

نمایندگی‌ های معتبر و فروشگاه‌ هایی که به صورت تخصصی در زمینه فروش ابزارآلات فعالیت دارند، می‌ توانند گزینه‌ های خوبی برای خرید پیچ پانل باشند.

قیمت پیچ پانل چقدر است؟

انواع مختلف پیچ پانل تولید شده توسط برندهای گوناگون می توانند قیمت‌ های متفاوتی داشته باشند. از همین رو برای اطلاع از قیمت این محصولات می‌ توانید با متخصصین فروشگاه دکتر هیلتی تماس بگیرید.

انواع پیچ پانل بر چه اساسی دسته بندی می‌ شوند؟

این دسته بندی‌ ها معمولا بر اساس ویژگی‌ های فیزیکی و سایز پیچ پانل گچی انجام می شود.