دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

بهترین دریل پیچ گوشتی برقی

بهترین دریل پیچ گوشتی برقی

در اختیار داشتن ابزار مناسب همواره می‌ تواند راهگشای افرادی که در زمینه‌ های مختلف فنی فعال هستند باشد. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا برای انجام کارهای مختلف ابزار مخصوص در اختیار داشته باشیم و به این صورت با کیفیت و سرعت بیشتری کارهای خود را پیش ببریم.

یکی از این محصولات که در سال‌ های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته پیچ گوشتی برقی است که با نام دریل برقی نیز ممکن است در بازار شناسایی شود. در ادامه این مطلب از فروشگاه دکتر هیلتی قصد داریم بهترین دریل پیچ گوشتی برقی را خدمت شما معرفی و نکات مهمی که در زمان خرید این محصولات باید به یاد داشته باشید را با هم مرور کنیم.

آشنایی با پیچ گوشتی برقی

پیچ گوشتی برقی یکی از ابزارهای بسیار کارآمد است که برای بستن پیچ‌ ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به کارگیری این محصولات باعث می‌ شود تا نیازی به زور ورزی و فشار دست نداشته باشید. در نتیجه با استفاده از دریل برقی برای بستن یا باز کردن پیچ ها، علاوه بر این که انرژی کمتری مصرف می‌ کنید، شاهد افزایش سرعت کار نیز خواهید بود.

موارد استفاده مختلف این محصولات عبارتند از:

  • استفاده‌ های سنگین: مانند مونتاژ کاری مبلمان، قطعات فلزی، نصب آسانسور، ساخت سایه بان و…
  • استفاده‌ های سبک: مانند مصارف خانگی، نصب یا تعمیر وسایل مختلف، نصب بخش‌ های مختلف دکوراسیون داخلی یا نما مانند پوشش سقف یا کفپوش و…

پیچ گوشتی برقی چه تفاوتی با دریل معمولی دارد؟

پیچ گوشتی برقی چه تفاوتی با دریل معمولی دارد؟

در نگاه اول ساختار دریل برقی با پیچ گوشتی برقی شباهت زیادی دارند، همچنین شرکت‌ های تولید کننده معمولاً آنها را در یک دسته بندی قرار می‌ دهند. اما نباید این نکته مهم را فراموش کنید که هر کدام از این محصولات در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. در پیچ گوشتی برقی از یک دینام کوچک برای تولید نیروی چرخشی استفاده شده که برای سفت کردن پیچ‌ ها مناسب است.

این محصول که با نام دریل پیچ گوشتی نیز شناخته می‌ شوند، علاوه بر حرکت چرخشی ضربه و فشار ایجاد می‌ کنند که روند بستن پیچ را تسهیل خواهد کرد. در نتیجه وقتی قصد بستن پیچ را دارید، می‌ بینید که به راحتی در محل مورد نظر هیچ رو به جلو حرکت می‌ کند و هیچ گونه انحرافی نخواهد داشت.

این در صورتی است که اگر برای بستن پیچ سراغ دریل معمولی بروید، وزن بالاتر آنها در زمان کار باعث ایجاد خستگی در شما خواهد شد و قدرت و کارایی آنها نیز در زمان سفت کردن پیچ به اندازه پیچ گوشتی برقی نیست.

نکات مهم در زمان خرید پیچ گوشتی برقی

در زمان خرید دریل برقی پیچ گوشتی باید قبل از همه چیز به قدرت این محصولات توجه داشته باشید. نمونه‌ ای از این محصولات که در قدرت‌ های بالا تولید می‌ شوند، برای استاد کارهای حرفه‌ ای و پیمانکار‌ها گزینه‌ های بسیار خوبی خواهند بود. اما نمونه‌ هایی با قدرت کمتر برای مصارف خانگی و پروژه‌ های کارگاهی کوچک بهتر هستند. سایر نکات مهم در این زمینه را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • وزن دستگاه
    وزن پایین و ابعاد کوچک پیچ گوشتی برقی باعث می‌ شود تا در زمان کار تسلط کافی روی این تجهیزات داشته باشید و بدون خستگی روند باز یا بسته کردن پیچ‌ ها را انجام دهید. از سوی دیگر وقتی سراغ دریل برقی سنگین با ابعاد بزرگ می‌ روید، با بستن پیچ هایی که در زوایای کور یا گوشه‌ها قرار دارند به مشکل بر می‌ خورید.
  • باتری
    در نمونه‌ های پیچ گوشتی برقی شارژی از باتری ۲۰ ولت، ۱۸ ولت و ۱۲ ولت استفاده شده است. ظرفیت بالاتر باتری باعث می‌ شود که انرژی دستگاه در زمان کار بیشتر باشد. از همین رو دستگاه‌ هایی که دارای ولتاژ باتری بیشتری هستند، برای کاربردهای سنگین‌ تر و دستگاه‌ های دارای باتری کم ولتاژ برای مصارف سبکتر مناسب می‌ باشند.
  • گشتاور تولیدی
    انواع دریل برقی پیچ گوشتی را با گشتاور‌های متفاوتی تولید می‌ کنند که گشتاور‌های کمتر مانند ۸۰۰ دور در دقیقه برای مصارف خانگی و کارگاه‌ های کوچک مناسب است. همچنین نمونه‌ های دیگر که دارای گشتاور ۲۰۰۰ دور هستند، برای پیچ‌ های بزرگتر به کار می‌ روند.

برند‌های مختلف تولید کننده پیچ گوشتی برقی

برند‌های مختلف تولید کننده پیچ گوشتی برقی

امروزه برندهای معتبر زیادی در زمینه تولید دریل برقی فعالیت دارند که در زمان خرید حتماً باید به آن توجه داشته باشید. برند تولید کننده تاثیر زیادی روی عملکرد نهایی دستگاه و کیفیت کاری آن خواهد داشت. همچنین عمر محصولات تولید شده توسط برندهای معتبر بیشتر است و نباید فراموش کنید که قیمت آنها نیز بالاتر خواهد بود. متخصصین فروشگاه دکتر هیلتی در ادامه بهترین مدل های پیچ گوشتی برقی موجود در بازار ایران را خدمت شما معرفی خواهند کرد.

پیچ گوشتی برقی چکشی شارژی بوش

ولتاژ ورودی این محصولات ۱۲ ولت است که از طریق منبع تغذیه ۱۵۰۰ میلی آمپری تامین می‌ شود. وزن این محصولات همراه با باتری ۹۰۰ گرم است و می‌ تواند بسته به تنظیمات انجام شده گشتاور ۴۰۰ تا ۱۳۰۰ دور را در اختیار شما قرار دهد. امکان تعیین حالت چپگرد و راستگرد باعث می‌ شود تا بتوانید به راحتی در زمان باز کردن یا بستن پیچ‌ ها، دستگاه را تنظیم کنید.

مزایای این محصولات عبارتند از:

  • داشتن گیربکس دو حالته
  • امکان تنظیم گشتاور در ۲۰ حالت متفاوت برای شرایط مختلف

البته این محصولات معایبی نیز دارند که مهمترین آنها مدت زمان طولانی شارژ شدن باتری و موجود نبودن سری پیچ گوشتی و مته به همراه دستگاه است.

دریل برقی پیچ گوشتی شارژی pm

ولتاژ ۱۲ ولت این پیچ گوشتی برقی توسط باتری ۱۵۰۰ میلی آمپری تامین می‌ شود. وزن این محصولات ۹۷۲ گرم است و می‌ تواند گشتاور ۳۵۰ تا ۱۱۵۰ دور را برای شما تولید کنند. همچنین این تجهیزات مجهز به سیستم راستگرد و چپگرد نیز هستند. یکی از مزایای محصولات وجود روکش لاستیکی است که از لغزش دستگاه درون دست شما جلوگیری می‌ کند.

همچنین در زمان استفاده از آنها امکان تنظیم گشتاورد بین ۱۸ تا ۲۵ نیوتن متر را خواهید داشت. البته این محصولات بیشتر برای کارهای سبک و خانگی مورد استفاده می‌ شوند و یکی از نقاط ضعف آنها نداشتن باطری یدک است.

پیچ گوشتی برقی دیوالت

برند آمریکایی دیوالت همواره برای افراد فعال در زمینه‌ های فنی مختلف یکی از قابل اعتماد ترین تولیدکنندگان بوده است. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر استفاده شده در این تجهیزات می‌ تواند ولتاژ ۱۸ ولت را در اختیار شما قرار دهد. این دریل برقی که توانایی تولید گشتاور ۵۵۰ تا ۲۰۰۰ در دقیقه را دارد و برای مصارف سنگین گزینه مناسبی است و وزن آن دو کیلوگرم می‌ باشد.

پرفروش بودن این محصولات در بازار باعث شده تا امکان دسترسی به قطعات یدکی مختلف و خدمات تعمیرات برای شما راحت‌ تر باشد. از سوی دیگر دارای حالات کاری مختلف مانند سوراخ کاری ساده و چکشی که توسط موتور القایی قدرتمند انجام می‌ شود باعث شده تا این محصولات کارایی بالایی در اختیار استفاده کنندگان بگذارند.

آشنایی با انواع برند پیچ گوشتی برقی

سایر مدل های پیچ گوشتی برقی در بازار

  • پیچ گوشتی برقی شارژی گریتک
    این محصولات که حدود ۹۷۰ گرم وزن دارند می‌ توانند گشتاور ۱۳۵۲ را در اختیار شما قرار دهند و وجود نشانگر میزان شارژ باتری اجازه می‌ دهد تا بهتر از وضعیت عملکرد دستگاه با خبر شوید.
  • دریل شارژی آپ اسپریت
    توان این محصولات ۵۰۰ وات است و وزن آنها در حدود یک کیلوگرم که باعث می‌ شود در مصارف صنعتی سنگین گزینه‌ های خوبی باشند. تولید گشتاور ۲۵۰۰ دور در دقیقه باعث شده تا قدرت خوبی در اختیار شما قرار دهند و وجود سیستم چپگرد و راستگرد اجازه کنترل بهتر در زمان باز و بسته کردن پیج را به استفاده کننده می‌ دهد.
  • پیچ گوشتی برقی چکشی شارژی ماکیتا
    باتری ۲۰۰۰ آمپر ساعت این محصولات ولتاژ ورودی ۱۲ ولت مورد نیاز آنها را تامین می‌ کنند و در نهایت می‌ تواند ۱۷۰ با توان خروجی در اختیار شما بگذارند. همچنین برای کار با آنها امکان تنظیم گشتاور را در ۱۸ حالت مختلف خواهید داشت.
  • پیچ گوشتی برقی توسن
    این محصولات که توسط برق ۲۲۰ ولت تغذیه می‌ شوند، حدود ۱.۳ کیلوگرم وزن دارند و گزینه‌ های خوبی برای مصارف خانگی و صنعتی به شمار می‌ روند.

سخن نهایی

بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که خرید پیچ گوشتی برقی برای آنها گزینه مناسبی نیست و استفاده از آنها تفاوت زیادی در روند کلی کار به وجود نمی‌ آورد. اما تجربه نشان دهنده این است که استفاده کنندگان از پیچ گوشتی برقی راندمان کاری بیشتری دارند و می‌ توانند بدون خستگی مفرط و صرف انرژی اضافه، سرعت کار خود را افزایش دهند.

از سوی دیگر تنوع محصولات مرتبط با این دسته بندی مانند دریل برقی یا پیچ گوشتی برقی بسیار بیشتر از مواردی است که برای شما توضیح دادیم و برای مشاهده گزینه‌ های بیشتر می‌ توانید به صفحه محصولات سایت فروشگاه دکتری مراجعه کنید. همچنین متخصصین ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه هستند و می‌ توانید با آنها تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

پیچ گوشتی برقی چیست؟

پیچ گوشتی برقی یکی از محصولاتی است که به صورت تخصصی برای باز یا بستن پیچ‌ ها تولید شده و به طور کلی می‌ توان انواع آنها را به دو دسته سبک و صنعتی از نظر کاربرد تقسیم کرد.

خرید پیچ گوشتی برقی چه مزایایی دارد؟

افزایش سرعت باز و بسته کردن، وزن سبک و قابلیت حمل، ابعاد کوچک، کاهش خستگی در زمان کار و…

بهترین دریل پیچ گوشتی برقی کدام است؟

این که کدام پیچ گوشتی برقی بهترین گزینه برای شماست، بستگی به موارد نیازتان دارد. به همین دلیل برای داشتن انتخاب بهتر پیشنهاد می‌ کنیم که این مطلب را مطالعه کنید.

آیا خرید پیچ گوشتی برقی انتخاب درستی است؟

بله، چرا که استفاده از این محصولات باعث کاهش خستگی در زمان کار و افزایش سرعت انجام فعالیت‌ های مربوطه خواهد شد.

کدام برندها بهترین دریل برقی پیچ گوشتی را تولید کرده‌ اند؟

برندهای معتبر در سطح جهانی مانند هیوندای، دیوالت، بوش و… در زمینه تولید این محصولات فعالیت می‌ کنند که برای مشاهده محصولات آنها می‌ توانید سراغ فروشگاه دکتر هیلتی بیایید.