دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

فروش قطعات تفنگ میخکوب

تفنگ میخکوب وسیله ای برای پرتاب کردن میخ با فشار زیاد است با استفاده از چاشنی انفجاری، میخ را به سوی هدف پرتاب می‌کند و در سطح مورد نظر می‌کوبد. در واقع عملکرد میخکوب‌ها مثل یک تفنگ واقعی است که در آن گلوله را حذف کرده اند و به طور کلی به جای میخ با استفاده از یک چاشنی انفجاری نیروی لازم برای پرتاب میخ را تامین می‌ کنند. بعضی از تفنگ‌ها انفجار را از طریق کارتریج گاز قابل اشتعال تامین می کنند و با حرکت قطعه پیستون گاید داخل سیلندر آن جرقه تولید می شود رها کردن میخ با فشار بالا صورت می گیرد. این دستگاه‌ها با انرژی متنوعی مانند: برق، باتری یا باد کار خود را انجام میدهند.

تفنگ‌های میخکوب در سالهای 1950 تا 1960 میلادی ساخته شده اند؛ میخکوب ها ابزاری حرفه ای برای نصب میخ  روی سطوح مختلف است شرکت‌های ساختمانی و عمرانی و ساخت و سازهای چوبی و… بیشتر از آن استفاده می کنند. با ساخت این ابزار شرکت‌های مختلفی به ساخت آن روی آوردند و با توجه به فروش گسترده ای که این ابزار داشت رقابت در بین تولید کنندگان سبب پیشرفت و تولید انواع مختلفی از تفنگ میخکوب شد که ابعاد و انرژی مورد نیاز آن ها برای پرتاب میخ متفاوت است. نمونه‌های اولیه بین 40 تا 60 میخ در دقیقه می‌کوبیدند که امروزه سرعت بیشتری پیدا کرده است و با توجه به نوع میخکوب تعیین می شود.

میخکوب‌ها نقش مهمی در صنایع مختلف به خصوص ساخت و تولید و طراحی دکوراسیون دارند در زمینه ساختمان سازی و ساخت و سازهای نجاری بخش بزرگی از کار اتصالات را انجام می دهند. اتصال سازه‌ها با استفاده از انواع میخکوب ها در سریع ترین زمان انجام می شود.

 کاربرد میخکوب ها

میخکوب ها وسیله ای است که برای میخ کاری سریع هستند و با کمک نیروی هوای فشرده یا قدرت چاشنی انفجاری نیروی مکانیکی مورد نیاز برای پرتاب میخ را تامین می‌کند؛ کاملا مانند عملکردی که یک تفنگ واقعی در هنگام شلیک گلوله دارد. این وسیله در کارگاه‌های عمرانی و ساختمانی کاربرد بسیاری دارد. میخکوب‌ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به کاربرد و انرژی مورد نیاز دسته بندی می‌شوند. میخکوب‌های قوی تر کاربرد بیشتری دارند و قابل استفاده در کارگاه‌های بزرگ و میخکوب‌های کوچک هستند، در کارگاه‌های کوچک برای انجام تعمیرات یا برای انجام اتصالات در نجاری‌ها و ساخت و ساز مبلمان مناسب هستند .

 نکات مهم برای خرید تفنگ میخکوب

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، نکات زیادی ذکر شده که شما باید در خرید تفنگ میخکوب به آن توجه داشته باشید. از جمله این نکته ها عبارتند از:

میخکوب های کوچک: اگر می خواهید کارهای کوچک مانند: نجاری های سبک را انجام دهید، میخکوب کوچک می تواند نیاز شما را برآورده کند. فرض کنید فردی می خواهد یک صندلی را تعمیر کند و یا تاجی را بر روی آن نصب کند. قاعدتاً کوبیدن چکش بر روی میخ زمان زیادی را از او خواهد گرفت. پس استفاده از تفنگ میخکوب کوچک بهترین انتخاب برای این کار است.

میخکوب بزرگ: برای کارهای تکنیکی و فنی و یا انجام کارهای بزرگ مانند: نصب سقف کاذب استفاده از میخکوب بزرگ گزینه مناسب تری است. این نوع از میخکوب ها هزینه بیشتری نیاز دارند با خرید قطعات یدکی تفنگ میخکوب عمر آن ها افزایش پیدا می کند. پس اگر به طور طولانی از ابزار تفنگ میخکوب استفاده می کنید، نمونه بزرگ تر آن، گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود.

 

وزن مناسب: یکی از مهم ترین پارامترها در انتخاب تفنگ میخکوب، وزن آن ها است. اگر میخکوب شما وزن زیادی داشته باشد، سخت در اشتباه هستید بزرگ بودن ابزار سبب می شود جابجایی آن سخت شود. بهتر است هنگام خرید به وزن آن دقت نمایید.

قدرت دستگاه: میخکوب نیز مثل بسیاری از ابزارهای دیگر توان و قدرت متفاوتی دارد. شما می توانید با توجه به نوع کار خود یکی از آنها را انتخاب کنید. به طور کلی، میخکوب های بزرگ، باید از قدرت بیشتری برخوردار باشند. می توانید اطلاعات مربوط به قدرت تفنگ میخکوب را در دفترچه راهنمای آن مطالعه کنید.

لوازم یدکی: دقت داشته باشید هر کدام از تفنگ های میخکوب که در بازار هستند از تجهیزات و لوازم یدکی خاص خود را برخوردار هستند. این تجهیزات سبب می شود که کاربر ازاین وسیله به آسان ترین شکل ممکن استفاده کند. این تجهیزات شامل: عینک ایمنی، روان کننده، استپ رینگ و فنر استپ رینگ، فرچه برای تمیز کردن سیلندر و پیستون و… است.

 

 آشنایی با قطعات تفنگ میخکوب

تفنگ های میخکوب از طراحی خاصی برخوردارهستند. ابزاری که دقیقاً مانند تفنگ عادی است و گلوله جای خود را به میخ داده است. زمانی می توانید از آن استفاده کنید که پین شلیک به قسمت انتهایی فشنگ یعنی قسمت پرایمر ضربه ای را وارد کند. این ضربه انفجار چاشنی را به همراه خواهد داشت و در نهایت گازهایی را آزاد می کند و باعث هدایت میخ به سمت هدف می گردد. قطعات یدکی شامل موارد زیر است:

  • فنر ضربه گیر تفنگ میخکوب بتن

این قطعه از جنس آهن تولید می شود از کیفیت بسیار بالایی برخورداراست. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید قطعات تفنگ میخکوب با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید و با مراجعه به  سایت دکتر هیلتی با قیمتی بسیار مناسب سفارش خود را ثبت نمایید. اگر سوالی در رابطه با قیمت برای شما پیش آمده، توصیه داریم به بخش تماس باما سایت دکتر هیلتی مراجعه کنید.

  • فنر ضربه گیر و یا همان استپ رینگ

فنر ضربه گیر و یا استپ رینگ به طور کلی از آهن با کیفیت بالا تولید می شود. این قطعه را به راحتی در کشور خودمان تولید می شود، و قیمت اقتصادی آن باعث شده تا افراد زیادی به سراغ آن بروند. کاربرد مهم فنر ضربه گیر نگه داری قطعه ضربه گیر یا  همان استاپ رینگ روی قطعه هادی میخ است. اگر از تفنگ میخکوب والته و کامرکس استفاده می کنید،دقت داشته باشید این نوع از فنرها بسیار مناسب و با کیفیت هستند. بسته بندی قطعه فنر ضربه گیر به صورت تکی و 5 عددی  10 عددی، 25 عددی، 50 عددی، 100 عددی، 500 عددی، ارائه می شود.

به طور کلی  اگر قطعات هر ابزاری به موقع سرویس شود، باعث عملکرد بیشتر دستگاه و همچنین بالا رفتن طول عمرآن قطعات می شود.

 

  • میخ جا زن والته دارای از 1 قطعه

میخ جا زن یکی از قطعات مهم و اساسی در تفنگ های میخکوب انفجاری  محسوب می شود. میخ جا زن ها وظیفه نگه داشتن نوک میخ را برعهده دارد. این ابزار به کمک قدرت آهنربایی و هدایت میخ به داخل هادی میخ صورت می گیرد، جایگاه آن نیز داخل چهار گوش و یا آلومینیومی است.

تفنگ های میخکوب مثل هر ماشین مکانیکی دیگری دارای قطعات مستقل و قابل تعویض می باشد. این مسئله خصوصا برای تفنگ های میخکوب کامرکس و  تفنگ میخکوب بتن والته که قطعات در کنار هم دارند، به انجام وظایف خود ادامه می دهند و داخل مصالح مختلف مثل: بتن یا آهن استفاده می شود، بیشتر به چشم می آید.

  • یدکی فنر هادی میخ تولید شده از 1 قطعه
  • یدکی فنر هادی برای تفنگ میخکوب افنجاری بسیار مناسب است.
  • یدکی چاشنی بالا بر والته دارای1 قطعه
  • قطعه یدکی مهره تنظیم قدرت تولید شده از 1 قطعه
  • قطعه یدکی کائوچویی مخصوص تفنگ میخکوب

این قطعه به همراه یک پیچ مخصوص به فروش می رسد. پس در حین خرید دقت داشته باشید تا پیچ مخصوص در اختیار شما قراردهند. اصلی ترین وظیفه این قطعه نیز جای گذاری میخ در داخل هادی میخ می باشد.

  • قطعه یدکی قفل کن چاشنی دارای 1 قطعه

این قطعه نیز برای تفنگ های میخکوب انفجاری بسیار مناسب است.

  • قطعه یدکی پلاستیک چکاننده همراه با فنر / دارای  2 قطعه
  • قطعه یدکی ماشه پلاستکی و فنر هولدر / دارای  2 قطعه
  • قطعه یدکی میله آلمینیومی / دارای 1 قطعه
  • قطعه یدکی آهن هولدر / دارای 1 قطعه

اگر قصد تهیه و خرید این قطعات را دارید، حتما برای کسب اطلاعات بیشتر و حتی چگونگی استفاده از آنها با کارشناسان خبره ما و متخصصان ما در سایت  بازرگانی دکتر هیلتی ارتباط برقرار کنید. زیرا راهنمایی های آنان، در رفع نیاز شما تاثیری بسزایی خواهد داشت.

هادی میخ تفنگ میخکوب تشکیل شده از 5 قطعه است:

  • ضربه گیر
  • فنر ضربه گیر
  • فنر ارتجاعی
  • میله هادی میخ
  • بدنه اصلی

میخکوب بتن چیست؟ 

میخکوب بتن یکی از لوازم جانبی و کاربردی ابزار ساختمانی است که برای اتصالات فلزات به بتن قابل استفاده است.قطعه هادی میخ تفنگ میخکوب برای نگه داشتن صاف و دقیق میخ برای ضربه سمبه قابل استفاده است. جنس این قطعه از آهن و کیفیت آن درجه یک می باشد. این قطعه در میخکوب هیلتی، والتی و کامرکس کاربرد بسیاری دارد. با سرویس  به موقع و نگهداری تفنگ میخکوب می توانید مدت زمان بهره برداری از قطعات را به صورت بسیار بالایی افزایش دهید.

 

ابزارهای شرکت دکتر هیلتی کاربردهای بسیار زیادی را در بر مى گیرد. این ابزار برای استفاده هایى مثل: حمل، برش، نصب و درزگیرى و پرداخت طراحى وساخته می شوند. طراحی و تولید اختصاصی و مقرون به  صرفه سبب افزایش بازده کارى و علاوه بر آن افزایش قابل توجه کیفیت محصولات در سیستم هاى ساخت و ساز خشک مى شود.

میخکوب بتن چیست؟

میخ و چاشنی چیست ؟

میخ ها و چاشنی ها هم ابزارهای هستند که برای اتصال دائمی قطعات به همدیگراستفاده می شوند. برای اتصال قطعات با میخ به یکدیگر وسیله های مختلفی ساخته شده که کار را برای اشخاص آسان تر کرده است. میخ ها و چاشنی ها هم ابزارهای کوچکی هستند و جنس فلزآن ها فلز است. خوب است بدانید که امروزه برای اتصال قطعات چوبی، فلزی، سنگی و.. از انواع میخ ها و چاشنی ها استفاده می شود. تفنگ میخکوب یکی از ابزار آلات صنعتی محسوب می شود، که برای اتصال قطعات با میخ و چاشنی  های مختلف به کار می رود. همان طور که می دانید اتصال قطعات با میخ به انرژی زیادی نیازمند است، برای راحتی کار از تفنگ های میخکوب استفاده می شود تفنگ های میخکوب در انواع بادی، شارژی، برقی و.. تولید می شوند.

 کاربرد میخ و چاشنی

برای اتصال قطعات چوبی و سایر قطعات از میخکوب ها استفاده می شود، میخ ها قدیمی ترین و پر کاربرد ترین ابزارهایی هستند که از گذشته تا کنون توانسته اند جایگاه خود را به خوبی حفظ کنند، میخ و چاشنی ها در اندازه های کوچک برای ریزه کاری ها و اتصال قطعات کوچک استفاده می شود. به عنوان مثال در کفاشی ها برای تعمیر کف کفش ها از میخ های بسیار ریز استفاده می شود. یا برای اتصال دائمی قطعات بزرگ مثل چوب، فلز و.. از میخ های با اندازه های بزرگ تر استفاده می شود.

کاربرد میخ و چاشنی

 انواع میخ و چاشنی

به دلیل کاربرد زیاد میخ ها آن ها را در انواع مختلفی تولید می کنند. میخ ها از لحاظ اندازه، شکل ظاهری، جنس و.. با یکدیگر متفاوت هستند. جنس میخ ها روی استحکام و مقاوت و کاربرد آن ها تاثیر بسیاری دارد، از فلزهایی مثل فولاد، آلومینیوم، برنج، مس، آهن، استیل ضد زنگ استفاده می شود. بسته به جنس میخ از آن ها برای کارهای مختلف استفاده می گردد؛ فرض مثال :از میخ های ضد زنگ برای متصل کردن قسمت های خارجی اشیا استفاده می گردد این میخ ها بیشتر در معرض رطوبت و هوا قرار دارند و  اگر در مواقعی جنس آن ها ضد زنگ نباشد به مرور زمان زنگ می زنند و کیفیت خود را از دست خواهند داد. درزمان قدیم میخ ها تنوع بسیار زیادی از لحاظ شکل ظاهری نداشتند اما با پیشرفت صنعت و تکنولوژی شکل های مختلفی از میخ ها وارد بازارشده است. از انواع مختلف میخ ها می توانید به مواردی مثل، میخ کف پوش قدیمی، میخ سر پهن، دو سر،مارپیچ، فولادی، پوششی، ، سر بیضی، بنایی، دیوار و بست اشاره کنید. انواع چاشنی ها با رنگ های مختلف وجود دارد و تفاوت آن ها در قدرت آن ها است، رنگ های سبز برای کارهای خیلی سبک، زرد کارهای سبک، قرمز برای کارهای ساده بیشترین مصرف را دارد و رنگ مشکی بیشترین قدرت را شامل می شود و برای کارهای سنگین بسیار مناسب است. لازم به ذکر است در صورت عدم نیاز به قدرت خیلی بالا جهت پایین آوردن استهلاک دستگاه از چاشنی مشکی استفاده نکرده و قرمز استفاده کنید.

  انواع تفنگ میخکوب

انواع میخکوب ها را از روی میزان توان و قدرت آن ها دسته بندی می کنند، میخکوب ها به سه دسته کلی تقسیم می شوند. یکی از پر مصرف ترین میخکوب ها، میخکوب بادی است و پس از آن میخکوب برقی یا شارژی قرار می گیرد. تفنگ های میخکوب دسته سوم محسوب می شوند که با استفاده از چاشنی ها عمل می کنند.
انواع مدل های میخکوب بسته به نوع کارشان متفاوت هستند برای کارهای سنگین باید از میخکوب های قدرتمند تر استفاده شود، انواع میخکوب ها با توان کمتر برای کارهای بسیار سبک ومعمولی مورد استفاده قرار می گیرد.

PT450V تفنگ میخکوب والتی   

تفنگ میخکوب با نام والتی تایوان به بازارعرضه شده است و بیشتر از روی مدل های هیلتی آلمان تولید شده است. این مدل از تفنگ با چاشنی کار کرده و به صورت خودکارمی توان برای شلیک استفاده شود. از ویژگی های مهم این تفنگ میخکوب، قدرت بالای آن است و معمولا میخ ها با اندازه ی 1 تا 7 سانتی متر را به راحتی داخل بتن قرار می دهد.

قدرت تفنگ میخکوب PT450V را می توان تغییر داد و هر کاربر با توجه به کار خود و نوع میخ این قدرت را تعیین می کند. استفاده از چاشنی ها در تغییر قدرت تفنگ میخکوب نقشی بسزایی را برعهده دارد و بنابراین این نوع تفنگ برای کار های سنگین و سبک به راحتی قابل استفاده است.

تفنگ میخکوب کامرکس COMREX  CT_45

یکی از مدل های مطرح برای تفنگ میخکوب بتن این مدل است. این مدل توسط شرکت کامرکس تایوان تولید شده و یکی از مدل های ایمن و استاندارد عرضه شده در بازار به حساب می آید. کارکرد تفنگ میخکوب کامرکس مثل تفنگ های بادی بوده که با استفاده از چاشنی خاص آن می توان میخ را پرتاب کرد. چاشنی های مورد نیاز برای این تفنگ تاثیر بسیار زیادی روی قدرت آن دارد و قدرت تفنگ میخکوب مدل COMREX CT-45 با سه حالت مختلف قابل تغییرمی باشد. این نوع تفنگ برای استفاده در بتن و فلز مناسب است و درانواع میخ بین 2 تا 4 سانتی متر را به راحتی به محل مناسب به نسبت مدل قبل پایین تر نگه می دارد.

 تفنگ گازی آپولو

تفنگ های گازی میخکوب تولید شده از فناوری های جدید موجود در بازار هستند که به جای چاشنی مورد استفاده قرار می گیرند. در این نوع تفنگ ها، با یک میخ می توان آن را روی تمامی سطوح فلزی و بتنی استفاده کرد. استفاده از نیروی محرکه ای به جز چاشنی در تفنگ گازی آپولو سبب افزایش سرعت در شلیک می گردد و در نهایت می توانید با هزینه ی کمتر در بلند مدت به شکل بهینه از این تفنگ ها استفاده کنید. این نوع تفنگ میخکوب به راحتی در هر ثانیه دو شلیک انجام می دهد که به نسبت سرعت بالایی دارد.
میخ ها به طول 1 تا 4 سانتی متر به راحتی با تفنگ میخکوب گازی شلیک می شوند و همچنین با تنظیم میزان طول آن ها فرورفتگی در سطح، کیفیت و کارایی کار  را بسیار بالا خواهد برد.