دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

خرید بهترین تفنگ میخکوب

بهترین تفنگ میخکوب

تفنگ میخکوبی ابزاری قدرتی است که برای شلیک میخ‌ها به مواد مورد نظر استفاده می‌شود، به جای این‌که برای هر میخ به چرخاندن چکش تکیه کنیم. این ابزارها مخصوصاً برای سقف‌سازها مفید هستند، زیرا می‌توانند با سرعتی بسیار سریع‌تر میخ‌ها را از طریق زون‌های سقفی بدون ایجاد خستگی و فشاری مانند چکش بکوبند. نجارها هم‌چنین اغلب از تفنگ‌های میخکوبی زمانی که در حال قاب‌بندی یا قرار دادن یک طبقه زیرین هستند استفاده می‌کنند.

با این حال، هر تفنگ میخ‌کوبی برای هر کاری مناسب نیست، بنابراین لازم است در مورد انواع مختلف تفنگ میخ‌کوبی و زمان استفاده از آن‌ها بیشتر بدانید. یادگیری تفاوت‌های بین هر نوع تفنگ میخکوبی می‌تواند به شما کمک کند شرایطی را که هر نوع تفنگ میخکی برای آن مناسب‌تر است را درک کنید. کمی وقت بگذارید و این راهنمای مفید را بخوانید تا در مورد انواع تفنگ میخ‌کوب و نحوه انتخاب آن برای پروژه بعدی خود بیشتر بدانید.

تفنگ میخکوب چیست؟

تفنگ میخکوبی ابزاری دستی است که از نیرو، معمولاً هوای فشرده یا الکتریسیته استفاده می‌کند تا میخ‌ها را با سرعت بالایی به مواد وارد کند.

تفنگ‌های میخکوب چگونه کار می‌کنند؟

برخی از تفنگ‌های میخکوبی می‌توانند با سرعت 1400 فوت در ثانیه میخ‌ها را پرتاب کنند. محبوب‌ترین نوع تفنگ میخکوبی، میخکوب پنوماتیک است. در این ماشین‌ها، نیروی چکش از هوای فشرده ناشی می‌شود که معمولاً توسط یک کمپرسور هوای مجزای گازی تولید می‌شود. یک کمپرسور استاندارد هوا بر اساس همان اصل پمپ آب کار می‌کند. دارای یک یا چند سیلندر پیستونی است که در حرکت بالا هوا را از اتمسفر به داخل می‌کشد و آن را به سمت تفنگ در حرکت پایین می‌برد. این یک منبع ثابت از هوای فشرده تولید می‌کند که از طریق یک شلنگ به مخزن هوای تفنگ جریان می‌یابد.

یک میخکوب پنوماتیکی از همان نوع چکش استفاده می‌کند که یک میخکوب برقی است، دارای یک پیستون کشویی است که یک تیغه بلند را به حرکت در می‌آورد. هنگامی که فشار هوا در بالای سر پیستون بیشتر از زیر آن باشد، پیستون با فشار به سمت پایین حرکت می‌کند. هنگامی که فشار هوا در زیر پیستون بیشتر از بالای آن باشد، پیستون بالا می‌ماند. مکانیسم ماشه برای هدایت جریان هوای فشرده برای تغییر این تعادل عمل می‌کند.

برای مثال فرض کنید یک پیستون سوپاپ متحرک (a) بالای سر پیستون (b) قرار دارد. هنگامی که ماشه در موقعیت آزاد قرار دارد، هوای فشرده می‌تواند به دو طرف پیستون سوپاپ جریان یابد. مستقیماً از طریق مخزن هوا به لبه‌ای در اطراف پایین پیستون، از طریق شیر ماشه (c) و یک لوله پلاستیکی کوچک (d) جریان می‌یابد تا زمانی که به ناحیه بالای پیستون برسد. از آن‌جایی که هوای فشرده به دو طرف پیستون جریان می‌یابد، فشار هوا متعادل می‌شود. اما پیستون به فنر (e) نیز متصل است که آن را به سمت پایین هل می‌دهد. این تعادل فشار را تغییر می‌دهد،هنگامی که ماشه آزاد می‌شود، همیشه فشار بیشتری در بالای پیستون نسبت به زیر آن وجود دارد.

برخی از تفنگ‌های میخکوبی می‌توانند با سرعت 1400 فوت در ثانیه میخ‌ها را پرتاب کنند. همه چیز را در مورد میخکوب‌های پنوماتیک و احتراقی بیاموزید.

این عدم تعادل باعث می‌شود که پیستون روی مهر و موم اطراف سر پیستون فشار داده شود. با پیستون در این موقعیت، هوای فشرده که به داخل تفنگ جریان می‌یابد نمی‌تواند به بالای پیستون برسد تا آن را به سمت پایین فشار دهد.

تفنگ میخکوب

نحوه استفاده از تفنگ میخ‌کوبی مرحله به مرحله

  • ابتدا از ایمنی خود اطمینان حاصل کنید:

حتی قبل از برداشتن تفنگ میخ کوبی با پوشیدن وسایل لازم از خود محافظت کنید. هم‌چنین، مطمئن شوید که آن را تا زمانی که بارگیری نشده است، جدا نگه دارید و دفترچه راهنمای سازنده خود را بررسی کنید تا بدانید در کدام سطح می‌توانید از آن استفاده کنید. هم‌چنین توصیه می‌شود قبل از استفاده نهایی با ابزار آشنا شوید.

  • خوراک را در جای خود  قرار دهید:

تفنگ میخ‌کوبی مستقل از نوع خود، معمولاً یک ژورنال دارد که رشته‌های میخ را روی آن قرار می‌دهید. برای انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که قفلی را فشار دهید که قفل مجله را باز می‌کند، رشته میخ را وارد کنید و دوباره آن را داخل آن قرار دهید.

  • روی سطح فشار دهید و ماشه را بکشید:

پس از آماده شدن، میخ گیر را محکم روی سطحی که انتخاب کرده‌اید قرار دهید، مطمئن شوید که در زاویه مستقیم قرار دارد. سپس، یک بار ماشه را بکشید و رها کنید. پس از آن باید بتوانید خوراک را روی سطح ببینید.

انواع تفنگ‌های میخکوبی

سه نوع اصلی تفنگ میخ‌کوبی با توجه به سیستم کلی آن‌ها وجود دارد: 

میخکوب پنوماتیک

اگرچه آن‌ها برای کار به یک ژنراتور یا منبع الکتریکی نیاز دارند، اما عملکرد آن‌ها در انتشار هوای تحت فشار، از طریق شلنگ هوا، روی خود میخکوب است.

میخکوب‌های گازی

اگر می‌پرسید “تفنگ گازی میخ‌کوبی چگونه کار می‌کند؟” توضیح بسیار ساده است طراحی آن‌ها بر اساس همان اصول میخکوبی پنوماتیک است، اما به جای هوای فشرده، با گاز تحت فشار و باتری کار می‌کند.

میخکوب برقی

اسلحه‌های میخ‌کوبی برقی می‌توانند به باتری‌های لیتیوم یون یا سیم‌های برق وابسته باشند، بنابراین سیستم داخلی آن تنها با انرژی الکتریکی کار می‌کند.

مزایای تفنگ میخکوب

مزایای استفاده از تفنگ میخکوب

در اینجا برخی از مزایای استفاده از تفنگ میخ‌کوبی نسبت به چکش دستی آورده شده است.

  • ایمنی 

اسلحه میخکوبی احتمال آسیب یا خطری مانند ضربه زدن تصادفی به انگشتان یا دستان شما را کاهش می‌دهد.

  • دقت

 تفنگ‌های میخکوبی بسیار دقیق‌تر از چکش‌های دستی هستند، زیرا کنترل بیشتری بر موقعیتی که در آن میخ را شلیک می‌کنید، دارید.

  • سرعت

 یکی از مطلوب‌ترین ویژگی‌های تفنگ میخکوبی سرعت انجام کار است. کوبیدن میخ به مواد جامد مانند چوب می‌تواند زمان و تلاش زیادی را ببرد، اما تفنگ میخکوبی تنها با فشار دادن یک دکمه این کار را در چند ثانیه کامل می‌کند.

  • راحتی 

استفاده از تفنگ‌های میخ‌کوبی بسیار راحت است، نیازی به حمل میخ در حین انجام کارها و پروژه‌ها نیست، چه در یک محل ساخت و ساز شلوغ یا در راحتی در خانه خود باشید.

  • کیفیت

 یک تفنگ میخکوبی می‌تواند در حالی که به عمق دقیق سطح می‌چسبد، بدون میخ خمیده یا کجی که نیاز به بیرون کشیدن دارد، میخ‌ها را به مواد وارد کند.

کاربرد تفنگ‌های میخکوب

تفنگ میخکوبی منگنه اغلب در پروژه‌هایی که دارای اثاثه یا ورق‌های چوبی نازک‌تر هستند استفاده می‌شود. اغلب، آن‌ها برای پروژه‌هایی که در آن یک میخ واقعی بیش از حد ساینده است و باعث شکاف احتمالی می‌شود، ایده‌آل هستند. شما می‌توانید این‌ها را در اندازه‌های مختلف تهیه کنید و بسیاری از آن‌ها می‌توانند چندین اندازه مختلف از منگنه‌ها را در خود جای دهند. پروژه‌هایی که اغلب اوقات از تفنگ‌های میخکوب استفاده می‌شود شامل موارد زیر است:

  • تودوزی روی مبل‌ها یا صندلی‌ها
  • نصب فرش
  • قفس پرنده
  • قاب سازی
  • پوشش چوبی

اگرچه ما این مورد را در لیست خود گنجانده‌ایم، یک میخ‌کن کف دست در واقع ساختار سنتی تفنگ ناخن معمولی شما را نشان نمی‌دهد. همان‌طور که از نام آن پیداست، این ابزارها مانند یک توپ کوچک در کف دست شما قرار می‌گیرند. بسیاری از نجارها از این ابزار استفاده می کنند، زیرا به آن‌ها امکان دسترسی به نقاط تنگ مانند گوشه ها یا صفحات باریک چوب را می‌دهد. هم‌چنین دقتی را که ممکن است تفنگ‌های میخکوبی بزرگ‌تر اجازه ندهند را فراهم می‌کند. توزیع وزن نیز ایده‌آل است، زیرا سر تفنگ‌های بزرگ‌تر می‌تواند به سرعت باعث خستگی مچ دست شما شود. اگر هر نوع پروژه دقیق نجاری را انجام می‌دهید، به شدت توصیه می‌کنیم یکی از این‌ها را در کنار سایر تفنگ‌های میخ‌کوبی خود داشته باشید.

اسلحه‌های میخ‌کوبی سقفی

سقف‌سازان و پیمانکاران خبره فقط از میخ‌کن‌های سقفی برای تسریع در انجام کارهای سقفی خود و اطمینان از کیفیت بالای کار استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولاً میخ‌های کوتاه‌تری با سرهای پهن‌تری دارند و ممکن است برای سایدینگ و سایر مواد مشابه استفاده شوند.

میخ‌کن‌های سقفی برای چسباندن زونا و سایر مواد سقف به سقف ایجاد می‌شوند و از میخ‌های کویل به جای نوارهای میخ استفاده می‌کنند. این کویل‌های کروی می‌توانند هم‌زمان میخ‌های بیشتری را نگه دارند و نیاز به پر کردن مجدد را کاهش دهند.

بسیاری از میخ‌کن‌های سقف دارای پدهای ضد لغزشی روی بدنه تفنگ هستند تا از لیز خوردن تصادفی آن از سقف جلوگیری کنند. در ساده ترین شکل، میخکوب سقفی ماشینی است که به سرعت میخ‌ها را به چوب یا سایر مواد سقف می‌کشاند. میخکوب‌های سقفی در طرح‌های مختلفی وجود دارند:

  • یک میخکوب فنری
  • میخکوب پنوماتیک
  • میخکوب برقی

میخکوب‌های سقفی فنری، میخکوب‌های سقفی معمولی شما هستند که با استفاده از فنر میخ را از تفنگ بیرون می‌آورند. میخکوب‌های سقفی پنوماتیکی رایج‌ترین شکل میخکوب در این دسته هستند، همان‌طور که کمپرسور هوا آن‌ها را تغذیه می‌کند. میخ‌کن‌های سقفی برقی از این نظر منحصر به فرد هستند که از انرژی الکترومغناطیسی برای آزاد کردن میخ‌های خود استفاده می‌کنند.

پین اسلحه میخ

این تفنگ‌های کوچک مملو از میخ‌هایی هستند که فوق‌العاده ظریف هستند. آن‌ها دارای میخ‌های بدون سر هستند که معمولاً یک اینچ طول دارند. این میخ‌ها معمولاً روی چوب‌های نرم استفاده می‌شوند و قدرت نگه‌داری زیادی ندارند. معمولاً به عنوان تقویت‌کننده برای چسب مفید هستند. این میخ‌ها برای افرادی که نمی‌خواهند سوراخ‌های ناخن قابل مشاهده باشند، ایده‌آل هستند و بعید است که باعث شکافتن چوب شوند. تفنگ‌های میخ‌کوبی گزینه‌های عالی برای کسانی هستند که با تریم کار می‌کنند.

اسلحه میخ‌کوبی برد

تفنگ‌های میخ‌کوبی براد شبیه تفنگ‌های پین هستند، اما تفاوت‌های خود را دارند. اگرچه میخ‌ها را می‌توان در پروژه‌های مشابه برای سنجاق کردن میخ‌ها استفاده کرد، اما قدرت نگهداری بسیار قوی‌تری را ارائه می‌دهند. در واقع، امنیتی که آن‌ها ارائه می‌کنند با برخی از همتایان بزرگ‌تر خود قابل مقایسه است. اینها معمولاً سوراخ بزرگتری نسبت به تفنگ‌های پین ایجاد می‌کنند، اگرچه هنوز هم کوچک‌تر از سوراخ‌هایی است که توسط بسیاری از انواع دیگر تفنگ‌های میخکوب ایجاد می‌شود. اسلحه‌های براد اغلب روی قرنیز استفاده می‌شوند، اگرچه در صورت استفاده صحیح می‌توانند همه کاره باشند.

اسلحه میخ‌کوب کفپوش

این بحث وجود دارد که آیا بهتر است از تفنگ کفپوش استفاده شود یا تفنگ اصلی برای نصب کف. بسیاری از تفنگ منگنه را انتخاب می‌کنند، زیرا به نیروی کمتری نسبت به اولی نیاز دارد و می‌تواند برای پروژه‌های بیشتری از کفپوش استفاده شود. با این حال، هرکسی که به طور حرفه‌ای روی طبقه کار می‌کند، احتمالاً از هر دو سود خواهد برد. دلیل این امر این است که یک تفنگ منگنه ممکن است همیشه روی انواع ضخیم‌تر چوب سخت موثر نباشد. اگرچه نیاز به نیروی انسانی بیشتری دارد، یک تفنگ میخ‌کوبی کف برای این کاربردها ضروری است.

تفنگ سایدینگ میخ

برای مدتی بسیاری از میخ های سقفی برای نصب سایدینگ استفاده می‌کردند. با این حال، در نهایت کشف شد که یک گزینه طراحی خاص‌تر ممکن است ایده‌آل باشد. میخکوب‌های سقفی برای نصب میخ‌هایی طراحی شده‌اند که به راحتی جدا می‌شوند، زیرا ممکن است زونا بیشتر از سایدینگ تعویض شود. میخ‌های آن‌ها نیز به سمت انواع بیشتری از مواد هدف‌گیری می‌شوند، در حالی که میخ‌های سایدینگ به تنهایی برای چوب و وینیل در نظر گرفته شده‌اند. تفنگ های میخ سایدینگ مدل سبک تری هستند و میخ‌هایی با قدرت نگه داشتن قوی ارائه می‌دهند.

قاب بندی اسلحه‌های میخی

اسلحه‌های میخکوبی گزینه دیگری است که برای کار با انواع مختلف مواد طراحی شده است و اغلب آن‌قدر سنگین هستند که حتی در برخی فلزات نفوذ کنند. این آن را به ابزاری سنگین‌تر تبدیل می‌کند، اگرچه ارزش آن را دارد که یکی در زرادخانه خود داشته باشید. اینها برای انواع پروژه‌های سنگین ایده‌آل هستند و برای کارهای نجاری و صنعتی ضروری هستند. 

کاربردهای مختلف قاب‌بندی اسلحه‌ها عبارت‌اند از:

  • عرشه و پاسیو
  • نرده‌ها
  • قاب‌بندی خانه‌ها
  • روکش چوبی
  • نرده صندلی
  • کفپوش چوبی

انتخاب تفنگ میخکوب

نحوه انتخاب یک تفنگ میخکوب

انتخاب تفنگ میخکوبی تا حد زیادی به نیازهای آینده شما بستگی دارد. برای افرادی که به دنبال انجام یک کار خاص هستند، این واقعاً به شغل مورد نظر بستگی دارد. برای مثال، اگر به دنبال بهترین میخ‌زنی هستید، می‌خواهید به تفنگ‌های میخ‌کوبی با کارایی سنگین نگاه کنید که از میخ‌های بلندتر، ضخیم‌تر و کم اندازه استفاده می‌کنند. در همین حال، کسانی که به دنبال بهترین تفنگ میخکوب برای ساخت مبلمان هستند، ممکن است بخواهند یک میخکوب برای پروژه‌های کوچک‌تر یا حتی یک تفنگ سنج بالا برای ظریف‌ترین کارها در نظر بگیرند.

برای علاقه‌مندان و حرفه‌ای‌هایی که به احتمال زیاد پروژه‌های مختلف را انجام می‌دهند، تقریباً مطمئناً می‌خواهید روی چندین نوع تفنگ میخ‌کوبی سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید همه کاره‌ای را در جعبه ابزار خود برای تکمیل هر کار داشته باشید.

 با این حال، قبل از خرید تفنگ میخکوب، چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • میخ سنج: آیا همه تفنگ‌های میخ‌کوبی از یک میخ استفاده می‌کنند؟ همان‌طور که قبلاً به آن اشاره کردیم، پاسخ منفی است. درک اینکه چگونه سنج تفنگ میخکوب شما با بهترین استفاده از آن ارتباط دارد، مهم است. تفنگ‌های میخکوبی 15 و 16 از میخ‌های ضخیم‌تری تا طول دو و نیم اینچ استفاده می‌کنند، در حالی که تفنگ میخکوبی 18 گرمی میخ‌های براد میخکوبی را که حداکثر دو اینچ هستند، شلیک می‌کند. سپس میخ‌های تفنگ میخ بند سه و نیم اینچی و منگنه‌های پین پین گیج 20 و 23 بسیار کوچک‌تر دارید. کدام میخ سنج برای کار شما بهتر است؟ خیلی کوچک شوید و مواد تان به هم نچسبند. خیلی بزرگ شوید و خطر شکافتن و آسیب رساندن به چوب را دارید.
  • منبع تغذیه: باتری یا هوا؟ به طور معمول، شما باید قدرت باتری را برای اطمینان و راحتی انتخاب کنید، در حالی که یک منبع هوای پنوماتیک قوی‌ترین نیرو را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • وزن تفنگ میخکوبی: مانند هر ابزار برقی دیگری، مطمئن شوید که وزن تفنگ میخکوبی شما به درستی با کار مورد نظر مرتبط است. اگر دقت اولویت اول شماست، هیچ فایده‌ای ندارد که یک تفنگ میخ قابی را انتخاب کنید.

ملاحظات ایمنی استفاده از تفنگ میخکوب

تفنگ میخ‌کوبی اگر با بی دقتی کار شود بسیار خطرناک است. در حین کار همیشه از محافظ چشم استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که افرادی که در نزدیکی هستند نیز این کار را انجام می‌دهند، زیرا میخ‌ها به راحتی از مسیر خارج می‌شوند. هنگام بارگیری و در غیر این صورت سرویس میخ‌گیر، همیشه منبع تغذیه را از قبل جدا کرده و از نشانه‌گیری تفنگ میخ‌کوبی به سمت خود یا دیگران خودداری کنید.

سخن پایانی

با توجه به مطالعه مطالب فوق می‌توانید اطلاعات جامع و کافی در مورد انتخاب و خرید بهترین تفنگ میخکوب کسب کنید و هم‌چنین چنانچه به دنبال مجموعه‌ایی معتبر در جهت خرید مطمئنی می‌گردید ما به شما مجموعه‌ای تفنگ میخکوب هیلتی را معرفی می‌کنیم که تا کنون در عرضه فروش تفنگ میخکوب موفق عمل کرده‌اند و توانسته رضایت حداکثری مشتریان خود را کسب کنند.

 

سوالات متداول

تفنگ میخ‌کوبی به چه تعمیراتی نیاز دارد؟

مانند هر ابزار برقی دیگری، تعمیر و نگهداری تفنگ میخ کاری چیزی است که باید به طور جدی به آن اهمیت دهید. مشخصات به نوع میخکوبی که دارید بستگی دارد، اما می‌توانید در درجه اول روی تمیز کردن کامل تمرکز کنید، به خصوص که این کار از مسدود شدن ذرات ابزار شما جلوگیری می‌کند.

اکشن شلیک تفنگ میخ‌کوبی چیست؟

برخی از تفنگ‌های میخکوبی دارای دو عمل شلیک متفاوت به نام‌های آتش متوالی و ضربتی هستند. هنگامی که نوک ایمنی فشار داده می‌شود و ماشه به ترتیب کشیده می‌شود، آتش متوالی به یک میخ شلیک می‌کند. این عمل شلیک بسیار کارآمد است اما می‌تواند برای مبتدیان خطرناک باشد.