دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

قیمت پیستون گاید تفنگ میخکوب

تفنگ میخکوب و کاربرد آن 

 برای بسیاری از کسانی که از تفنگ میخکوب استفاده می‌کنند آگاهی از قیمت پیستون گاید تفنگ میخکوب حائز اهمیت است. تفنگ میخکوب به عنوان یک ابزار کاربردی پرطرفدار در کارگاه‌های ساختمانی، عمرانی و دکوراسیون کاربرد دارد به همین دلیل ابزار یدکی آن و تامین به موقع این ابزار با بهترین قیمت دغدغه بسیاری از کارفرمایان خواهد بود. از آنجایی که بسیاری به دنبال قیمت پیستون گاید میخکوب هستند در این مطلب بر آن شدیم که به مرور کاربرد پیستون گاید و ضرورت تعویض آن در مواقع مورد نیاز و عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال خرید تفنگ میخکوب و لوازم یدکی وابسته به آن مانند پیستون گاید هستید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

پیش از هرچیز برای درک بهتر کاربرد پیستون گاید در تفنگ میخکوب لازم است ابتدا تفنگ میخکوب و اجزای آن مورد بررسی قرار گیرد.

تفنگ میخکوب و کاربرد آن 

تفنگ میخکوب که ترجمه کلمه انگلیسی آن nail gun است در لغت با عنوان تفنگی که میخ شلیک می‌کند معرفی می‌شود. تفنگ میخکوب وسیله ای برای پرتاب میخ با فشار زیاد است که با کمک چاشنی انفجاری، میخ را به سوی هدف پرتاب می‌کند و در سطح مورد نظر می‌کوباند. به طور کل عملکرد میخکوب‌ها مانند یک تفنگ واقعی است که در آن گلوله حذف شده و به جای آن میخ با کمک یک چاشنی انفجاری نیروی لازم برای پرتاب میخ تامین می‌گردد. در برخی از تفنگ‌ها این انفجار از طریق کارتریج گاز قابل اشتعال تامین می‌شود و با حرکت قطعه پیستون گاید درون سیلندر آن جرقه حاصل می‌گردد که نتیجه آن رهاسازی میخ با فشار بالاست. این دستگاه‌ها با انرژی مختلفی مانند برق، باتری یا باد کار می‌کنند.

 

تفنگ‌های میخکوب در میانه سالهای 1950 تا 1960 میلادی پا به عرصه گذاشتند و محققان توانستند ابزاری حرفه ای برای نصب میخ و انواع پرچ بر روی سطوح مختلف به شرکت‌های ساختمانی و عمرانی و ساخت و سازهای چوبی و… معرفی نمایند. با ظهور این ابزار طولی نکشید که شرکت‌های مختلفی به ساخت آن روی آوردند و با توجه به بازار گسترده ای که این ابزار داشت رقابت در میان سازندگان منجر به پیشرفت و تولید انواع مختلفی از تفنگ میخکوب گردید که هم در ابعاد و هم در انرژی مورد نیاز برای پرتاب میخ متفاوت بودند. نمونه‌های اولیه به طور متوسط بین 40 تا 60 میخ در دقیقه می‌کوبیدند که این سرعت امروزه بسیار بیشتر شده است و با توجه به نوع میخکوب تعریف می‌گردد.

 

امروزه میخکوب‌ها نقش مهمی در صنایع مختلف به خصوص ساخت و ساز و دکوراسیون دارند چه در زمینه ساختمان سازی چه ساخت و ساز نجاری که بخش اعظمی از کار آنها انجام اتصالات است. اتصال سازه‌ها به کمک انواع میخکوب در سریع ترین زمان انجام می‌شود.

 

انواع تفنگ میخکوب

میخکوب‌ها ابزاری برای میخکاری سریع هستند که به وسیله نیروی هوای فشرده یا قدرت چاشنی انفجاری نیروی مکانیکی لازم برای پرتاب میخ را تامین می‌کند دقیقا عملکردی که یک تفنگ واقعی در شلیک گلوله دارد. این ابزار در کارگاه‌های عمرانی و ساختمانی کاربرد گسترده ای دارد. میخکوب‌ها دارای انواع مختلفی است که با توجه به نوع کاربرد و انرژی مورد نیاز تعریف می‌شود. میخکوب‌های قوی تر کاربردی تر هستند و مناسب استفاده در کارگاه‌های بزرگ و میخکوب‌های کوچک بیشتر مناسب استفاده در کارگاه‌های کوچک و استفاده برای برای انجام تعمیرات یا برای انجام اتصالات در نجاری‌ها و ساخت و ساز مبلمان هستند. به طور کل انواع تفنک میخکوب از لحاظ کاربردی عبارتند از:

  • تفنگ میخکوب شارژی (Rechargeable nail gun)
  • تفنگ میخکوب برقی (Electric nail gun)
  • تفنگ میخکوب بادی (Air nail gun)

لازم به ذکر است تفنگ میخکوب دسته بندی متنوعی دارد و ممکن است بر اساس اندازه، وزن، سرعت و… دسته بندی می‌شود. نوع دیگری از دسته بندی در تفنگ میخکوب وجود دارد که بر اساس عملکرد و نحوه میخکوبی آن تعریف می‌شود و عبارتند از:

  • تفنگ با شلیک تکی یا خشابی
  • تفنگ با چرخه پیستون دستی یا اتوماتیک
  • تفنگ عمل مستقیم یا غیر مستقیم

اجزای تفنک میخکوب

تفنگ میخکوب دارای چندین قطعه است که برخی از آنها قطعه اصلی هستند و برخی قطعات یدکی و قابل تعویض که در صورت نیاز می‌توان آنها را جایگزین نمود. هریک از این قطعات نقش مهمی در عملکرد دستگاه میخکوب ایفا می‌کند در نتیجه حفظ سلامت آنها مهمترین اصل در داشتن یک تفنک میخکوب خوب است.

به طور کل اجزای یدکی تفنگ میخکوب عبارتند از:

  • فنر ضربه گیر یا استپ رینگ
  • میخ جا زن
  • فنر هادی
  • چاشنی بالا بر
  • مهره تنظیم
  • قفل چاشنی
  • آهن هولدر
  • میله آلومینیومی
  • کائوچویی همراه پیچ مخصوص
  • پلاستیک چکاننده همراه با فنر
  • ماشه پلاستیک و فنر هولدر

یکی از مهمترین بخش‌های تفنگ میخکوب پیستون گاید است که در انفجار چاشی میخکوب نقش مهمی دارد. در ادامه به معرفی این قطعه یدکی مهم خواهیم پرداخت.

اجزای تفنک میخکوب

نقش پیستون گاید در تفنگ میخکوب 

یکی از قطعات یدکی در تفنگ میخکوب پیستون گاید نام دارد که شامل یک محفظه و قطعه ای فولادی پیستون است که اغلب از آهن با کیفیت ساخته می‌شود. این قطعه محفظه ای است که در وسط دستگاه و در داخل قطعه سیلندر قرار دارد و پیستون در درون آن حرکت رفت و برگشتی دارد. در پیستون گاید عمل احتراق صورت می‌گیرد که منجر به انفجار چاشنی برای تامین انرژی مکانیکی مورد نیاز برای پرتاب میخ می‌شود و در نهایت میخ به هدف اصابت می‌کند. قطعات یدکی سمبه و هادی میخ نیز در داخل این قطعه قرار دارد و به دلیل اهمیتی که دارد و فشار بالایی که در جریان کار میخکوب تحمل می‌کند قابل تعویض است. ابزار یدکی پیستون گاید دارای سه بخش اصلی رینگ پیستون گاید، پیم پیستون گاید و بدنه پیستون گاید است و به دلیل حساسیت بالایی که در این دستگاه دارد ممکن است در جریان فشارهای وارده از انفجار پس از مدتی دچار ترک خوردگی شود به همین دلیل این قطعه قابل تعویض است و یکی از پر فروش ترین قطعات یدکی مرتبط با تفنگ میخکوب است.

 

عملکر پیستون گاید در تفنگ میخکوب 

بنا بر آنچه که گفته شد پیستون گاید شامل یک محفظه در مرکز دستگاه میخکوب است که قطعه پیستون درون آن حرکت رفت و برگشتی دارد. در تفنگ میخکوب زمانی که شما ماشه را می‌کشید پیستون که قسمت اولیه آن به سنبه وصل است به سمت چاشنی حرکت می‌کند و برخورد این دو باعث آزاد شدن گرمایی می‌شود که منجر به انفجار می‌شود. انفجار حاصله انرژی مورد نیاز برای پرتاب میخ را به وجود می‌آورد و میخ با فشار زیاد به سمت جلو پرتاب می‌شوددر نتیجه پیستون نقش حیاتی در تفنگ میخکوب دارد و یکی از قطعات مهم در عملکرد دستگاه است. لازم است که سلامت پیستون گاید همواره بررسی شود و در صورت لزوم تمیز گردد تا اگر به مرور بر اثر انفجارها دچار ترک خوردگی یا ساییدگی شد به موقع تعویض گردد.

 

تعویض به موقع پیستون گاید یکی از رمزهای اصلی برای داشتن یک تفنک میخکوب با عملکرد عالی است. در واقع در برخی از برندها پیستون گاید پر تقاضاترین قطعه برای تعویض است به خصوص اگر تفنگ میخکوب برای میخکوبی در آهن و بتن به کار گرفته شود.

عملکر پیستون گاید در تفنگ میخکوب 

میخ و چاشنی 

یکی از مهمترین بخش‌ها در تفنگ میخکوب میخ و چاشنی میخکوب است. همانطور که گفته شد تفنگ میخکوب وسیله ای برای پرتاب میخ با فشار زیاد است که با کمک افنجار چاشنی میخ را به سوی هدف پرتاب می‌کند و در سطح فرو می‌برد. عملکرد این نوع میخکوب مانند تفنگ‌های واقعی است، توسط یک چاشنی انفجاری رخ می‌دهد و نیروی لازم برای پرتاب میخ تامین می‌شود. برخی از آنها با برق کار می‌کنند برخی با باد و برخی دیگر شارژی هستند اما در هر صورت چاشنی‌ها عامل اصلی در انفجار درون میخکوب برای تامین انرژی مکانیکی مور نیاز برای پرتاب میخ است. این چاشنی دارای طرح خاصی است و برگرفته از چاشنی اسلحه واقعی با حذف گلوله آن است. چاشنی‌ها اغلب یا به صورت تکی یا به شکل یک نوار پلاستیکی درون تفنگ قرار دارد و در رنگ بندی‌های متنوعی وجود دارد. رنگ این چاشنی‌ها بیانگر میزان باروتی است که در درون آنها تعبیه شده است.

 

منبع انرژی میخکوب

میخکوب‌ها با توجه به کاربردی که دارند دارای منبع انرژی مختلفی هستند. این ابزار کاربردی در انواع برقی، شارژی، بادی و… تولید و عرضه می‌شود. با وجودی که منابع انرژی آنها مختلف است اما عملکرد یکسانی دارند و با کمک کارتریج گاز اشتعال پذیر نیروی آن تامین می‌گردد. در واقع انرژی مورد نظر که اکثرا برق است نیروی الکتریکی لازم برای پرتاب میخ را توسط هدرها به وجود می‌آورد. زمانی که کارتریج باعث ایجاد احتراق می‌شود انفجار حاصل از احتراق نیروی مکانیکی را برای پرتاب میخ به سمت جلو به وجود می‌آورد و مانند یک تفنگ میخ را به سوی هدف پرتاب می‌کند.

مزیت استفاده از تفنگ میخکوب

استفاده از تفنگ میخکوب مزایای بسیاری دارد که باعث می‌شود این وسیله یه ابزار کاربردی برای کافرمایان و فنی کاران باشد. مهمترین مزیت آنها سرعت انجام کار است که با کمک میخکوب‌ها شما می‌توانید نصب‌ها را سریعتر از شکل معمولی آن انجام دهید. مزیت بعدی عدم نیاز آن به برق و هوا در نمونه دستی است در نتیجه این نوع میخکوب‌ها قابلیت استفاده در هر فضا و مکانی را دارد. میخکوب‌هایی که از سایزهای مختلف میخ پشتیبانی می‌کنند یک ابزار کاربردی برای انجام تمامی امور نصب بر روی سطوح است.

 

نکات مهم برای نگهداری تفنگ میخکوب 

 

کسانی که تفنگ میخکوب دارند لازم است برای حفظ و نگهداری آن نکاتی را رعایت نمایند. رعایت این نکات به طول عمر تفنگ میخکوب و عملکرد بهتر آن کمک بسیاری می‌کند. حفظ سلامتی تفنگ میخکوب در گروه حفظ سلامتی لوازم جانبی آن مانند پیستون گاید است در نتیجه نکاتی که در ادامه می‌آید را مورد توجه قرار دهید.

 

اولین نکته تمیز نگهداشتن قطعات این دستگاه است. برای تمیز کردن آن کافی است با انگشت، اهرم گلن گدن را کمی بالا نگه دارید تا آزاد شود پس از آن کلگی تفنگ میخکوب را در خلاف جهت عقربه ساعت بچرخانید تا قسمت جلویی دستگاه باز شود و بتوانید به سایر ملحقات دستگاه نظیر ضربه گیر، پیستون و هادی میخ دست پیدا کنید. می‌توانید آنها را خارج نمایید تا بتوانید علاوه بر تمیز کردن آنها را کامل بررسی نمایید تا هیچ یک از قطعات آن مشکل یا عیبی پیدا نکرده باشد. برای تمیز کردن می‌توانید از فرچه کوچک و دستمالی که در خود دستگاه قرار دارد استفاده نمایید، این بسته نظافتی دارای اسپری‌های تمیز کننده هم است که می‌توانید برای تمیز شدن بهتر از آنها استفاده نمایید. سعی کنید از هیچ ماده ای غیر از مواد تمیز کننده ای که در جعبه دستگاه قرار دارد استفاده ننمایید. پس از تمیز کردن دوباره قطعات را در جای خود قرار دهید و دستگاه را درون جعبه بگذارید.

 

استفاده از لوازم جانبی میخکوب

هر تفنگ میخکوب دارای جعبه ای است که پس از استفاده باید ابزار را در آن قرار داد. این بسته بندی علاوه بر حفظ بقای دستگاه دارای تجهیزات جانبی است که به شما در تمیزکردن و روان کردن دستگاه کمک زیادی می‌کند. این تجهیزات شامل: عینک ایمنی، استپ رینگ و فنر استپ رینگ، فرچه جهت تمیز کردن سیلندر و پیستون، مواد تمیز کننده و روان کننده و لوازم دیگری که با توجه به ابعاد ممکن است درون بسته بندی قرار داشته باشد. استفاده از این لوازم طول عمر و بهینه سازی عملکرد را تضمین می‌نماید.

 

تعویض قطعات یدکی تفنگ میخکوب

قطعات داخلی تفنگ میخکوب لازم است همواره بررسی شود تا در صورت معیوب بودن هر قطعه سریعا تعویض گردد زیرا استهلاک هریک از قطعات ممکن است به استعلاک کلی دستگاه و خراب شدن آن بینجامد علاوه بر آنکه در عملکرد دستگاه نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. پیستون گاید یکی از قطعاتی است که ممکن است دچار مشکل شود یا ترک بردارد، قطعه معیوب حتما باید تعویض گردد تا از طول عمر تفنگ کم نشود و همچنین خللی در عملکرد آن ایجاد نگردد.

 

 

قیمت پیستون گاید میخکوب

قیمت دستگاه میخکوب و قیمت لوازم جانبی آن مانند پیستون گاید با توجه به مدل و نوع تفنگ میخکوب متفاوت است. این قیمت‌ها با توجه به بی ثباتی قیمت‌ها در بازار وسایل ساختمانی و نوسانات شدید ارز ممکن است روزانه دچار تغییر گردد در نتیجه نمی توان قیمت ثابتی برای آن برآرود نمود. به طور کل پیش از خرید لازم است از مراکز و وب سایت‌های فروشگاهی قیمت‌ها را استعلام نمایید. وب سایت دکتر هیلتی با ارائه مشاوره و راهنمایی به شما عزیزان قیمت محصولات را نیز به صورت آنلاین برایتان قرار می‌دهد و شما می‌توانید با توجه به بودجه مالی خود به خرید لوازم یدکی به خصوص پیستون گاید که قطعه ای الزامی در میخکوب است بپردازید. شما عزیزان برای اطلاع از قیمت پیستون گاید میخکوب و لوازم مرتبط با آن و همچنین دریافت مشاوره و راهنمایی جهت خرید و فروش پیستون کاید میخکوب با مشاورین ما در دکتر هیلتی تماس بگیرید.

سوالات متداول در رابطه با خرید پیستون گاید 

برای خرید پیستون تفنگ میخکوب باید لازم است که از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید. پیش از خرید ممکن است شما با برخی سوالات به چالش کشیده شوید اما به طور کل باید بدانید که جواب پرسش‌های کلی تان چه خواهد بود:

پیستون گاید در تفنگ میخکوب چه کاری انجام می‌دهد؟

پیستون گاید یکی از قطعه‌های قابل تعویض در تفنگ میخکوب است که محفظه ای برای انفجار چاشنی است و هدر میخ را به سوی جلو پرتاب می‌کند. پیستون خود دارای سه قطعه رینگ پیستون، پیم پیستون و بدنه آن است که مجموعه آنها پیستون را تشکیل می‌دهد.

آیا پیستون قابل تعویض است؟

با توجه به کارکرد پیستون در تفنگ میخکوب و قرار گیری آن در معرض انفجارهای چندگانه لازم است این قطعه همواره بعد از استفاده بررسی شود تا در صورت معیوب بودن تعویض گردد. در صورت عدم تعویض به موقع فرسودگی ترک خوردگی این قطعه باعث آسیب به خود دستگاه می‌شود.

پیستون گاید هر چند وقت یکبار عوض می‌شود؟

برای برآورد زمان تعویض تایم مشخصی وجود ندارد شما باید بعد از هر نوبت استفاده از این دستگاه آن را باز نموده و علاوه بر تمیز کردن ابزار داخلی به بررسی پیستون و سایر لوازم جنبی بپردازید تا در صورت مشاهده مشکلی در پیستون صریعا در صدد تعویض آن برآیید.

خرید مطمئن پیستون گاید تفنگ میخکوب از کجا میسر است؟

یکی از جدیدترین روش‌های خرید پیستون گاید، بازدید از وب سایت‌های فروش لوازم الکترومکانیکی و تخریبی ساختمانی در اینترنت است. سایت‌هایی نظیر دکتر هیلتی به شما کمک می‌کند با مطالعه و دریافت راهنمایی محصول مورد نیاز خود را تامین نمایید. توجه داشته باشید حتما خرید خود را از نمایندگی‌های معتبر دارای نماد اعتماد سفارش دهید تا مشکلی در آینده برای شما به وجود نیاید.

قیمت پیستون تفنگ میخکوب چقدر است؟

برای آگاهی از قیمت لازم است قیمت‌ها را به صورت به روز دریافت نمایید. قیمت پیستون گاید با توجه به برند و سازنده کشور تولید کننده آن قطعه متفاوت خواهد بود. شما با مراجعه به وب سایت فروشگاهی بسته به برند سازنده و کشور تولید کننده این قطعات، می‌توانید قیمت روز پیستون گاید را دریافت نمایید و در صورت لزوم راهنمایی‌های مورد نظرتان را دریافت نمایید.

خرید پیستون گاید تفنگ میخکوب از دکتر هیلتی 

دکتر هیلتی یکی از تامین کننده‌های انواع تفنگ میخکوب و لوازم یدکی آن در ایران است. این شرکت با بهره گیری از تجربه علمی متخصصین خود به بررسی دقیق ابزارآلات و محصولات مرتبط با تفنگ میخکوب و انواع آن می‌پردازد تا بتواند پس از بررسی مدل‌های مختلف در یک فرآیند تحقیقاتی منسجم بهترین‌ها را به مخاطبین خود معرفی نماید. شما عزیزان اگر به دنبال خرید انواع تفنگ میخکوب بتنی، تفنگ میخکوب آهنی، تفنگ میخکوب بادی، تفنگ میخکوب شارژی، تفنگ میخکوب برقی، لوازم یدکی و چاشنی میخکوب و… هستید با انتخاب از بازرگانی دکتر هیلتی می‌توانید علاوه بر دریافت بهترین محصولات با بهترین قیمت از راهنمایی و مشاوره متخصصین ما نیز بهره بگیرید. همین حالا از هرجای ایران می‌توانید محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.