دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

 تفنگ میخکوب دستی

یکی از ابزار کاربردی است در محیط‌های ساخت و ساز تفنگ میخکوب دستی است که قابلیت استفاده در هر محیط و شرایطی را برای شما ممکن‌ می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور ابزارهای جدید در صنعت ساخت و ساز نظیر دستگاه میخکوب انجام امور سرعت چند برابری گرفته است. این ابزار کاربردی با سرعت بخشیدن به کار نصب و بالا بردن کیفیت آن توانسته اند دغدغه بسیاری از کارفرمایان را به صورت حرفه ای برطرف نماید. از آنجایی که میخکوب دستی ابزاری حرفه برای نصب هستند و روز به روز به لزوم استفاده از آن در کارگاه‌ها افزوده‌ می‌شود بازرگانی دکترهیلتی بر آن شده تا شما عزیزان را با جزییات بیشتر این محصولات آشنا نمایید. دکتر هیلتی به عنوان تامین کننده انواع دستگاه میخکوب، میخ و چاشنی، لوازم یدکی تفنگ میخکوب و‌… شناخته‌ می‌شود که در سالهای گذشته توانسته است نیاز مشتریان را به انواع دستگاه‌های الکترومکانیکی و تخریبی در صنعت ساختمان برآورده نماید. پس اگر شما عزیزان به دنبال خرید تفنگ میخکوب دستی و یا لوازم جانبی تفنگ میخکوب هستید در این مطلب با ما همراه باشید.

 

پیش از هر چیز بیایید یک تعریف کامل از چیستی تفنگ میخکوب داشته باشیم تا اشراف بیشتری به جزییات این ابزار کاربردی داشته باشیم.

تفنگ میخکوب چیست؟ 

برای بسیاری این پرسش مطرح است که تفنگ میخکوب چیست و چگونه عمل‌ می‌کند؟ در گذشته برای کوباندن یک میخ در سطح نرمی ههمچون دیوار گچی یا چوبی نیاز به صرف زمانی در حدود نیم دقیقه با صرف انرژی بالا برای کوباندن چکش بوده ایم حال تصور کنید قرار است هزاران میخ را چکش کاری کنید علاوه بر صرف زمان زیاد انرژی زیادی نیز از فرد چکش کار گرفته‌ می‌شود که باعث کاهش راندمان کار‌ می‌گردد علاوه بر آن صاف فرو رفتن میخ در مسیری که مد نظر است نیاز به دقت در چکش کاری دارد در نتیجه وجود یک ابزار حرفه ای برای کوبیدن میخ در کمترین زمان با بیشترین دقت، بدون صرف انرژی بالا به خصوص در کارگاه‌های ساختمانی و عمرانی الزامی بوده است. با گسترش تکنولوژی لزوم سرعت بخشیدن به ساخت و ساز افزایش یافت در نتیجه برای سرعت بخشیدن به ساخت و ساز به خصوص نصب سازه ها، محققان به دنبال اختراع وسیله ای برای جایگزینی چکش‌ها و روش چکش کاری شدند. متخصصین با طراحی دستگاه میخکوب توانستند زمان و کیفیت نصب را تا حد زیادی مدیریت نمایند.

 

تفنگ میخکوب چیست؟

حالا برگردیم به تعریف چیستی میخکوب: به طور کل ساده ترین جواب برای چیستی میخکوب این است که تفنگ میخکوب ابزاری حرفه ای برای کوباندن میخ‌ها در ابعاد مختلف به انواع سطوح نرم و سخت بتنی و فلزی در کمترین زمان با بهترین کیفیت است. میخکوب‌ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به ابعاد و نوع سطحی که روی آن به کار‌ می‌روند متفاوت خواهند بود. دستگاه میخکوب همچون تفنگ با کمک چاشنی کار‌ می‌کند، در واقع مهمترین بخش در یک دستگاه میخکوب چاشنی میخکوب است که عامل اصلی در ایجاد نیروی مکانیکی برای پرتاب میخ است.

 

کاربرد تفنگ میخکوب 

 

همانطور که گفته شد از تفنگ میخکوب برای نصب انواع سازه و موارد الحاقی بر روی سطوح استفاده‌ می‌شود. در اینجا به صورت کلی به استفاده از انواع میخکوب در کارهای مختلف اشاره‌ می‌شود.

  • انجام انواع اتصال موقت بر روی سطوح
  • اتصال پلیت‌ها و صفحات مختلف به سازه‌های بتنی و فلزی
  • اتصال انواع توری فلزی و پوشش دهنده‌ بر روی سطوح مختلف
  • اتصال انواع دیوارهای سبک و پیش ساخته (کناف) در دکوراسیون داخلی
  • نصب انواع ورقه‌های فلزی در سقف‌های فولادی و کامپوزیت
  • نصب انواع سیستم برقی و مکانیکی بر روی سطوح
  • انجام انواع اتصالات چوبی در کارگاه‌های نجاری و چوبری
  • انجام انواع اتصالات در کارگاه‌های ساختمانی و عمرانی
  • انجام اتصالات در صنعت مبل سازی و دکوراسیون

 

طرز کار چاشنی تفنگ میخکوب 

تفنگ میخکوب با کمک کارتریجی که در خود دارد انرژی مکانیکی مورد نیاز برای پرتاب میخ را تولید‌ می‌کند. اغلب این انرژی از طریق احتراقی که توسط کارتریج کلید‌ می‌خورد، اتفاق‌ می‌افتد و پس از آن گرما باعث انفجار باروت چاشنی تفنگ میخکوب‌ می‌شود و این انفجار انرژی لازم برای پرتاب میخ را به وجود‌ می‌آورد. پس چاشنی تفنگ عامل احتراق در این دستگاه است که منجر به ایجاد یک انفجار کوچک در دستگاه‌ می‌شود. چاشنی میخکوب مانند خشاب اسلحه است و لازم است با هر بار استفاده شارژ شود. این چاشنی‌ها در تعداد ده تایی در یک نوار پلاستیکی قرار دارند و دارای مقداری باروت هستند. چاشنی‌ها در رنگ بندی‌های مختلفی همچون قهوه ای، سبز، زرد، مشکی، قرمز و‌… تولید و عرضه‌ می‌شود که هر رنگ بیانگر میزان باروت موجود در آن چاشنی است.‌ رنگ قرمز برای میخ‌های کوتاه استفاده‌ می‌شود و از رنگ‌هایی مانند مشکی و قهوه ای برای میخ‌های سایز بلند استفاده‌ می‌کنند. توجه به این نکته ضروری است که برای داشتن یک راندمان بهتر لازم است هر دستگاه میخکوبی تنها با چاشنی تولید شده توسط برند خود دستگاه کار کند. استفاده از چاشنی سایر برندها‌ می‌تواند علاوه بر ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه منجر به تخریب آن نیز گردد.

 

منبع انرژی دستگاه میخکوب

میخکوب‌ها با توجه به کاربردی که دارند دارای منبع انرژی مختلفی هستند. این ابزار کاربردی در انواع برقی، شارژی، بادی و‌… تولید و عرضه‌ می‌شود. با وجودی که منابع انرژی آنها مختلف است اما عملکرد یکسانی دارند و با کمک کارتریج گاز اشتعال پذیر نیروی آن تامین‌ می‌گردد. در واقع انرژی مورد نظر که اکثرا برق است نیروی الکتریکی لازم برای پرتاب میخ را توسط هدرها به وجود‌ می‌آورد. زمانی که کارتریج باعث ایجاد احتراق‌ می‌شود انفجار باروت در نتیجه احتراق، نیروی مکانیکی را برای پرتاب میخ به سمت جلو به وجود‌ می‌آورد و مانند یک تفنگ میخ را به سوی هدف پرتاب‌ می‌کند.

از این لحاظ تفنگ میخکوب به سه نوع میخکوب شارژی، میخکوب برقی و میخکوب بادی تقسیم‌ می‌شود.

 

اجزای تفنگ میخکوب

تفنگ میخکوب از چند قطعه مکانیکی تشکیل شده است و با کمک چاشنی منفجره کار‌ می‌کند. کارتریج‌ که متشکل از یک کپسول گاز است با برخورد گاید پیستون باعث انفجار چاشنی‌ می‌شود. به طور کل همکاری قطعات این دستگاه با هم به انفجاری کوچک در درون دستگاه منجر‌ می‌شود که نیروی مورد نیاز برای پرتاب کردن هر نوع میخی را در درون سطوح نرم و سخت تامین‌ می‌کند. به طور کل اجزای تفنگ میخکوب بیشتر شامل قطعات اصلی و قطعات یدکی‌ می‌شود که در صورت لزوم قابل تعویض هستند.

 

انواع میخ تفنگ میخکوب 

 

بسیاری تصور‌ می‌کنند که میخ‌های قابل استفاده در تفنگ‌های میخکوب همان میخ‌های معمولی هستند اما این تصور اشتباهی است. در تفنگ‌های میخکوب‌ نمی‌توان از هر نوع میخی استفاده نمود زیرا در آنها از میخ‌های مخصوص استفاده‌ می‌شود که برای آنها طراحی و تولید‌ می‌شود. میخ‌های تفنگ‌های میخکوب اغلب آهنی یا فولادی هستند و دارای واشری پلاستیکی برای تعبیه بهتر در دیوار هستند. اغلب این میخ‌ها با توجه به کاربردی که دارند در اندازه ی طول و قطر ساخته‌ می‌شود. میخ‌های تفنگ میخکوب از نظر ظاهری تفاوت بسیاری با میخ‌های معمولی دارند، این میخ‌ها اغلب واشر دار هستند و این واشر‌ می‌تواند یک واشر فولادی یا یک واشر پلاستیکی باشد. به طور کل میخ تفنگ میخکوب در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید و عرضه‌ می‌شوند که لازم است پیش از استفاده در هر سطحی ابعاد آن برآورد شود. طول میخ‌های استاندارد از 22 میلی متر تا 72 میلی متر متغیر است و قطر آنها نیز اغلب برابر با 4 میلی متر است.

اجزای تفنگ میخکوب

 

انتخاب میخ مناسب به نوع تفنگ، ضخامت سطح مورد نظر و جنس آن بستگی دارد.‌ پرکاربردترین میخ‌ها در تفنگ میخکوب میخ‌های فولادی تکی با واشر آهنی و میخ‌های خشابی با واشر پلاستیکی هستند.

 

 

آشنایی با تفنگ میخکوب دستی 

 

اغلب تفنگ‌های میخکوب دستی هستند، به طور کل برای قرار گرفتن در زمره تفنگ‌های دستی بیشتر شارژی بودن آن ملاک است که به آن قابلیت جابه جایی و بردن تفنگ میخکوب به هر محیطی‌ می‌دهد. دستگاه میخکوب دستی، برای کوباندن میخ در چوب، بتن، آهن و‌… استفاده‌ می‌شود و قدرت بسیار بالایی دارد. میخکوب‌های شارژی یا همان میخکوب دستی نوع محبوبی هستند و خرید آن برای استفاده در خارج از کارگاه‌ها بسیار متناسب است. اغلب تفنگ‌های میخکوب با کمک برق یا باد کار‌ می‌کنند. اگر به دنبال خرید تفنگ میخکوب دستی هستید یا به دنبال آشنایی هرچه بهتر با محصولات مشابه این نوع تفنگ‌ها پیشنهاد ما به شما بهره گیری از خدمات ارائه شده در بازرگانی دکتر هیلتی است.

 

نکات مهم در خرید تفنگ میخکوب دستی 

 

داشتن تفنگ میخکوب در کارگاه‌های مختلف الزامی است زیرا هم به روند انجام کار سرعت‌ می‌بخشد و هم نظم مناسبی به نصب‌ می‌دهد. این وسیله کاربردی را‌ می‌توان به عنوان یکی از ابزار خانگی هم استفاده نمود. با توجه به نمونه‌های مختلفی که در بازار وجود دارد لازم است که پیش از خرید نکاتی را در نظر داشته باشید. اگر قصد خرید تفنگ میخکوب را دارید توصیه ما به شما این است که پیش از هرچیز درباره آن مطالعاتی داشته باشید، برندها را بشناسید و از افراد حرفه ای درباره آن نظرخواهی کنید. به طور کل لازم است به نکاتی که در ادامه به آن اشاره‌ می‌نماییم توجه ویژه ای داشته باشید.

 

سایز تفنگ میخکوب 

یکی از مهمترین نکات در انتخاب میخکوب انتخاب سایز آن است. میخکوب‌ها در کارگاه‌های بزرگ و کوچک وسیله ای کاربردی هستند که‌ می‌توانند علاوه بر سرعت بخشیدن به کار نظم و زیبایی بصری نتیجه کار را تضمین نمایند. این تفنگ در ابعاد مختلفی عرضه‌ می‌شود که با توجه به کاری که انجام خواهد داد تعریف‌ می‌گردد. دو دسته تفنگ میخکوب بزرگ و کوچک مهمترین دسته بندی در میان میخکوب‌ها هستند که هریک مناسب انجام طیف کاری متفاوتی خواهد بود. شما‌ می‌توانید با مطالعه پیش از خرید با توجه به کاری که با آن قرار است انجام دهید یکی از این سایزها را انتخاب نمایید.

 

تفنگ میخکوب بزرگ 

 

اصلی ترین نوع تفنگ‌های میخکوب نوع بزرگ هستند که ابزاری کاملا حرفه ای برای انجام کارهای تکنیکی است. از میخکوب بزرگ در کارگاه‌های ساختمانی و عمرانی و همچنین در نصب دکوراسیون به خصوص نصب سقف کاذب استفاده‌ می‌شود به طور کلی این نوع تفنگ مناسب‌ برای نصب سازه‌های بزرگ بر روی سطوح است و قیمت بیشتری نسبت به نوع کوچک دارد. کسانی که به طور مداوم از تفنگ میخکوب استفاده‌ می‌کنند لازم است از این نوع تفنگ استفاده کنند زیرا هم طول عمر بیشتری دارد و هم کارآیی آن طیف‌های گسترده تری را در بر‌ می‌گیرد. با تعویض به موقع قطعات یدکی آن‌ می‌توانید طول عمر این دستگاه و کارآیی آن را افزایش دهید.

 

تفنگ میخکوب کوچک 

 

این نوع تفنگ سایز متوسطی دارد و اغلب برای کارهای سبک مانند نجاری و تعمیرات مورداستفاده قرار‌ می‌گیرد. با توجه به ابعادی که دارد، کاربرد آن حالت عمومی گرفته و شما‌ می‌توانید از آن به عنوان یک ابزار خانگی نیز استفاده کنید. این ابزار کاربردی یک وسیله دم دستی مناسب برای انجام تعمیرات و نصب وسایل بر روی دیوار هستند. با توجه به ابعاد، قیمت مناسبی نیز دارد و خرید آن به عنوان یکی از ابزارهای مورد نیاز خانگی‌ می‌تواند کمک بسیاری به شما در هنگام نصب و تعمیرات نماید.

 

تفنگ میخکوب دستی در ابعاد مختلفی وجود دارد که نمونه‌های کوچک آن محبوبیت بیشتری دارد.

 

وزن تفنگ میخکوب 

 

در انتخاب تفنگ میخکوب یکی از نکات مهم وزن تفنگ است، انتخاب تفنگ بدون توجه به وزن‌ می‌تواند مشکلاتی را در آینده برای شما به وجود آورد به خصوص خرید تفنگ‌های سنگین که ممکن است باعث برهم خوردن تعادل شما در هنگام استفاده از آن شود و علاوه بر آن این نوع تفنگ وسایل سنگینی دارد که جابه جایی را برایتان سخت‌ می‌کند و به عنوان یک ابزار همراه‌ نمی‌توانید از آن استفاده نمایید.

 

وزن تفنگ میخکوب دستی با وجود خوش دست بودن کمتر از نمونه‌های بزرگ است و‌ می‌توانید آن را در هر جایی همراه خود داشته باشید.

 

قدرت تفنگ میخکوب 

 

یکی از مهمترین نکات در انتخاب تفنگ میخکوب قدرت و توان عملیاتی این دستگاه است. با توجه به گستردگی کارهایی که‌ می‌توان با تفنگ میخکوب انجام داد لازم است کارهایی که قرار است انجام دهد را برای خود لیست کنید و ببینید چه توانی برای آنها لازم است. برای مثال در یک کارگاه ساختمانی بزرگ لازم است قدرت دستگاه بسیار بالا باشد تا از عهده نصب هر سازه ای برآید اما در عوض در یک کارگاه کوچک نجاری یا در تعمیرات مبلمان که اغلب با چوب سرو کار دارند نیازی به استفاده از ابزار با توان بالا نیست. تفنگ میخکوب دستی به عنوان یک وسیله همراه‌ می‌تواند به شما کمک زیادی نماید.

 

هر تفنگ دارای دفترچه راهنمایی است که در آن به توان دستگاه و کارهایی که‌ می‌تواند انجام دهد اشاره‌ می‌کند پس قبل از خرید حتما دفترچه راهنمای تفنگ میخکوب مورد نظرتان را مطالعه نمایید.

 

دسترسی به لوازم یدکی 

 

توجه داشته باشید که هر تفنگ میخکوب علاوه بر لوازم جانبی که دارد مانند استپ رینگ، فرچه برای تمیز کردن سیلندر، عینک و ماده تمیز کننده، دارای قطعات داخلی است که ممکن است پس از مدتی به خصوص با کار مداوم معیوب گردد و نیاز به تعویض داشته باشد در نتیجه لازم است قطعات یدکی آن در دسترس شما باشد تا تفنگ شما دچار مشکل نشود. پس در هنگام انتخاب حتما از دسترسی راحت به لوازم یدکی مارک مورد نظرتان اطیمنان حاصل کنید.

 

پشتیبانی از انواع میخ 

 

یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب میخکوب به خصوص برای کارگاه‌هایی که کارهای مختلفی انجام‌ می‌دهند پشتیبانی تفنگ از انواع میخ است. تفنگ میخکوب مناسب، تفنگی است که قابلیت پشتیبانی از هر نوع میخی را داشته باشد به خصوص انواع مختلف میخ پرچ واشر دار که یک میخ کاربردی است. زمانی که میخکوب از نوعی میخ پشتیبانی نکند ممکن است در میانه کار به مشکل بر بخورید و ادامه کار مختل شود پس حتما در بخش راهنمای دستگاه پشتیبانی آن از میخ‌ها را مطالعه نمایید.

نوع کاربرد میخکوب 

 

لازم به ذکر است در برخی مواقع لازم است فقط یک کاربرد خاص میخکوب مورد توجه برای انتخاب باشد. میخکوب‌های آهنی و میخکوب‌های بتنی اغلب برای استفاده در کارگاه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند و لازم است قبل از خرید حتما کاربرد خاص آن در نظر گرفته شود تا در آینده مشکلی در استفاده از میخکوب به وجود نیایید.

 

تفنگ میخکوب آهنی 

 

این نوع تفنگ میخکوب برای استفاده بر روی سطوح آهنی و فولادی کاربرد دارد و بیشتر در کارگاه‌های ساخت و ساز لوازم مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد.

 

تفنگ میخکوب بتنی

تفنگ میخکوب بتنی از مرسوم ترین تفنگ‌های میخکوب در کارگاه‌های ساختمانی است که برای نصب سازه بر روی سطوح بتنی از آن استفاده‌ می‌شود.

 

خرید میخکوب دست دوم 

 

قیمت میخکوب چیزی است که‌ می‌تواند مانع شما برای خرید یک میخکوب عالی باشد. این موضوع باعث‌ می‌شود افرادی که توان مالی بالا ندارند به خرید تفنگ میخکوب دست دوم رو بیاورند. در واقع شما با پرداخت مبلغی پایین تر یک دستگاه با توان کارکردی بالا تهیه خواهید کرد. در نگاه اول این یک خرید خوب خواهد بود اما لازم است توجه نمایید که اکثر تفنگ‌های میخکوب دست دوم دارای اشکالاتی بوده اند که صاحبان آنها تصمیم به فروش گرفته اند در نتیجه اطمینان حاصل کردن از سلامت دستگاه قبل از خرید میخکوب دست دوم گزینه ای الزامی است. پیشنهاد ما به شما این است تنها در صورتی چنین خریدی را انجام دهید که از سلامت دستگاه مطمئن شوید و از افراد قابل اعتمادی خرید را انجام دهید، برخی از افراد با تغییر شغل یا خرید میخکوب جدید اقدام به فروش میخکوب سالم خود‌ می‌نمایند زیرا دیگر به آن نیازی ندارد.

 

بهترین تفنگ میخکوب 

در ایران برندهای بسیاری در زمینه تفنگ میخکوب عرضه‌ می‌شود اما یکی از برترین برندها برند هیلتی است که نام بازرگانی دکتر هیلتی از آن گرفته شده است. این برند باسابقه که مخترع برخی از ابزارهای کاربردی کارگاه‌های ساختمانی است در طول چندین دهه فعالیتی داشته است توانسته بهترین ابزار را در اختیار کاربران خود قرار دهد و با بهره گیری از دانش روز در صدد ارتقا کیفیت و کارآیی آنها برآمده تا جایی که برخی از ابزار اختراع همین برند است و حتی در بازار با نام این برند شناخته‌ می‌شود. برندهای بسیاری از برند هیلتی الگوبردار نموده اند و امروزه به عرضه محصولات خود‌ می‌پردازند با این حال با وجود قیمت بالاتری که ابزرآلات الکترومکانیکی‌ و دستگاه‌های تخریبی هیلتی دارد همچنان افراد به دنبال خرید محصولات این برند آلمانی هستند.

 

قیمت تفنگ میخکوب دستی 

به طور کل قیمت دستگاه میخکوب با توجه به نوع کارکرد و انرژی که استفاده‌ می‌کند متفاوت خواهد بود. با توجه به نوسانات شدید بازار‌ نمی‌توان قیمت ثابتی برای این محصولات پیش بینی نمود در نتیجه اگر به دنبال خرید تفنگ میخکوب دستی یا خرید لوازم جانبی میخکوب دستی هستید لازم است قیمت‌ها را از شرکت‌های ارائه دهنده استعلام نمایید. شما عزیزان‌ می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع میخکوب و لوازم یدکی آن و همچنین دریافت مشاوره و راهنمایی جهت خرید و فروش میخکوب با مشاورین ما در دکتر هیلتی تماس بگیرید.

 

خرید تفنگ میخکوب و لوازم یدکی آن از دکتر هلیتی 

بازرگانی دکتر هیلتی به عنوان تامین کننده انواع تفنگ میخکوب و لوازم یدکی آن در بهترین نوع برای ایرانیان فعالیت مستمری دارد. این شرکت با ارائه بهترین کیفیت‌ها و بررسی دقیق ابزارآلات مرتبطی‌ که در اختیار شما قرار‌ می‌دهد با انجام فرآیندهای تحقیقاتی و بررسی مدل‌های مختلف بازار توانسته است بهترین‌ها را برای کارگاه‌های عمرانی و ساختمانی به خوبی شناسایی و معرفی نمایید. اگر شما نیز به دنبال خرید انواع تفنگ میخکوب بتنی، تفنگ میخکوب آهنی، لوازم یدکی و چاشنی میخکوب و‌… هستید‌ می‌توانید با انتخاب از محصولات این شرکت علاوه بر خرید محصول از راهنمایی و مشاوره تیم فروش ما نیز بهره مند گردید. انتخاب از دکتر هیلتی به شما کمک‌ می‌کند تا بتوانید بهترین ابزار را با بهترین قیمت از فروشگاه اینترنتی بدون حضور در محل داشته باشید.