دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

دریل پیچ بند هیلتی

دریل پیچ بند هیلتی

یکی از معروف ترین برندها در زمینه صنعت و ساخت و ساز در دنیا،برند هیلتی می باشد. شرکت هیلتی در سال 1941 پایه گذاری شده و پس از گذشت سالها از شرکتی کوچک خانوادگی به یک کمپانی بزرگ بین اللملی تبدیل شد.

تمرکز اصلی کمپانی هیلتی معمولا بر روی ساخت و تولید دریل‌های چکشی، دستگاه های میخکوب و.. می باشد. هیلتی نام خانوادگی بنیانگذار این شرکت و یک نشان تجاری ثبت‌شده متعلق به واحدهای مختلف شرکت هیلتی است.

در این مطلب قصد داریم در رابطه با دریل پیچ بند هیلتی که یکی از پرکاربرد ترین لوازم تولیدی این برند است صحبت کنیم.پس پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال خرید یک دریل پیچ بند خوب هستید،این مطلب را از دست ندهید.

 دریل پیچ بند چیست؟

دریل پیچ بند چیست؟

به طور کلی دریل های پیچ بند یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین لوازم ضروری در جعبه ابزار بسیاری از افراد فنی می باشد.
استفاده از این وسیله برای افراد فنی به معنای صرفه جویی در زمان و وقت برای بستن پیچ ها می باشد و همین موضوع موجب محبوبیت این وسیله در بین افراد شده است.

کاربرد دریل های پیچ بند

معمولا از دریل های پیچ بند برای بسیاری از فعالیت های خانگی، کارگاهی، صنعتی و ساختمانی کاربردی استفاده می شود، اما لازم است پیش از خرید این وسیله با توجه به نوع متریال و نوع کاری که قصد دارید با دریل انجام دهید اطلاعات به دست بیاورید.

انواع دریل پیچ بند

به طور کلی دریل های پیچ بند دارای دو نوع متفاوت می باشد که، نوع اول دارای عملکرد اصلی یعنی باز و بسته کردن پیچ می باشد و نوع دوم این وسیله، در کنار عملکرد اصلی، دارای ویژگی های بیشتری می باشد.

  1. دریل پیچ گوشتی الکتریکی (Electric screwdrivers)
    یکی از پرکاربرد ترین دریل های پیچ بند، دریل های پیچ بند الکتریکی و برقی می باشد. دریل های پیچ بند برقی دارای سایز کوچکی می باشند و معمولا از آن برای کارهای سبک خانگی استفاده می شود.
  2. دریل پیچ گوشتی ضربه ای (Impact drivers)
    دومین نوع دریل های پیچ بند که کاربرد فراوانی در زمینه کارهای عظیم مانند ساختمان سازی و…دارد، دریل پیچ بند ضربه ای می باشد.
    از این نوع دریل پیچ بند معمولا در فعالیت های زیاد و طولانی برای کار بر روی مواد با چگالی بالا ( چوب و فولاد ضخیم) استفاده می شود.
    عملکرد این نوع دریل به این صورت است که، دریل پیچ بند ضربه ای، نیرویی مضاعفی مشابه یک مته چکشی را اعمال می کند که این نیرو باعث می شود تا پیچ ها به سرعت داخل مواد سخت فرو روند.
    انواع دریل پیچ بند

در خرید دریل های پیچ بند باید به چه مواردی توجه نمود؟

  1. منبع انرژی دریل پیچ بند
    یکی از اولین مواردی که در خرید دریل های پیچ بند برقی باید به آن توجه داشت، منبع انرژی مصرفی دریل است. شما باید با توجه به محیط استفاده از دریل و نوع کاری که قصد دارید با دریل انجام دهید، دریلی با مقدار ولتاژ معینی تهیه کنید.
    توجه داشته باشید، ولتاژ بالاتر در دریل باعث افزایش قدرت گشتاور برای باز و بسته کردن پیچ می شود.بنابراین اگر شما نیاز به راندن پیچ در مواد سخت دارید، انتخاب ولتاژ بالا به معنای قدرت و سرعت بیشتر است.
  2. ظرفیت باتری دریل پیچ بند
    دومین مورد ظرفیت باتری دریل است. بیشتر بودن ظرفیت باتری، به معنای کار بیشتر در زمان بیشتر است.از آنجایی که فعالیت های سخت تر نیاز به قدرت باتری بیشتر دارد، پس فکر کردن در مورد نوع فعالیت و مدت زمان انجام آن، مهم است.
    دقت داشته باشید در خرید دریل های پیچ بند معمولا به دنبال دریل هایی با باتری لیتیوم یون باشید، زیرا این نوع دریل قدرت بیشتری را در اختیارتان قرار می دهند، همچنین وزن سبکی دارند و برای محیط زیست خطرناک نیستند.
  3. گشتاور دریل پیچ گوشتی
    معمولا یکی از فاکتورهایی که بر قدرت دریل پیچ بند اثر مستقیمی دارد، گشتاور آن است. مقدار گشتاور بر حسب نیوتن متر (Nm) اندازه گیری می شود و هرچقدر این میزان بیشتر باشد مقدار چرخش دریل بیشتر خواهد شد.
  4. سرعت دریل پیچ گوشتی برقی
    معمولا در دریل ها، سرعت چرخش با گشتاور دریل ترکیب می شود تا کارایی و مقدار توانایی دریل را افزایش دهد. گشتاور و سرعت بیشتر، کار را برای باز و بسته کردن پیچ در مواد سخت بسیار آسان می کند.
    هنگام کار بر روی هر سطحی، با سرعت کم و گشتاور پایین شروع کنید، سپس هر دو را افزایش دهید.
    این به محافظت از سطح کار کمک می کند و ممکن است این موضوع را متوجه شما کند که همین مقدار سرعت و گشتاور برای انجام این نوع فعالیت می تواند کافی باشد.
    همچنین، به دنبال مدل هایی باشید که دارای تنظیمات سرعت برای کمک به انجام طیف گسترده ای از فعالیت ها باشد.
  5. اندازه سه نظام دریل پیچ گوشتی شارژی
    سه نظام یکی از بخش های مهم تشکیل دهنده ی دریل پیچ بند است.هرچقدر اندازه سه نظام در دریل پیچ گوشتی بیشتر باشد ، توانایی استفاده از قطر مته بزرگ تر در پیچ بند آسان تر خواهد شد.

طراحی دسته پیچ گوشتی برقی

ارگونومیک و نرم بودن دسته دریل از جمله مواردی است که باید در هنگام خرید در نظر گرفت، این به معنای برخوداری از حداکثر راحتی در زمان استفاده است.

در خرید دریل های پیچ بند باید به چه مواردی توجه نمود؟

توصیه های عملی برای استفاده بهینه پیچ گوشتی برقی

  • برای باز و بسته کردن پیچ با دریل، از درجه‌های سفتی مختلف با توجه به گشتاور دریل استفاده کنید.
  • برای حمل و نقل پیچ بند همیشه از کیف حمل مخصوص استفاده کنید.
  • از ریختن مایعاتی مانند: آب و روغن و … بر روی دریل پیچ بند علی الخصو موتور و منافذ آن جلوگیری کنید و درصورت رخ دادن این اتفاق تا پیش از استفاده مجدد آن را با سشوار یا دستمال کاملا خشک کنید.
  • در فواصل زمانی مناسب توسط هوای فشرده کل دستگاه و به‌خصوص موتور آن را باد گیری کنید و در صورت نبود کمپرسور از پارچه و فرچه هم می‌توان برای این امر استفاده کرد.
  • از وارد کردن ضربه شدید به دستگاه جدا خود داری کنید. برای کار در ارتفاع برخی از برندها مدل‌هایی را ساخته‌اند که در برابر پرت شدن احتمالی و این‌گونه ضربه‌ها مقاوم‌اند.
  • هرگز پیچ بندهای شارژی را در زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.
  • در حین کار با این وسیله حتما از لباس کار مناسب و عینک استفاده کنید.
  • درصورتی که صدای دریل خیلی بلند است از محافظ گوش استفاده کنید یا اگر از دریل‌های بزرگ که لرزش زیادی دارند استفاده می‌کنید حتما از دستکش لرزه‌گیر استفاده کنید.
  • در هنگام دریل‌کاری حتما از دسته‌ی کمکی استفاده کنید و تا آن‌جا که ممکن است دریل را محکم و ثابت نگه دارید.
  • برای شروع دریل‌کاری بهتر است ابتدا سر مته را در محل مورد نظر قرار داده و سپس دستگاه را روشن کنید.
  • در هنگام تمیزکردن دریل پیچ بند یا تعویض مته ی آن توجه داشته باشید حتما دوشاخه‌ی دریل را از برق خارج کنید.
  • پیش از روشن کردن دریل، از محکم بودن قرارگیری مته در سه‌نظام اطمینان حاصل کنید.
  • در هنگام کارکردن دریل مته به‌شدت داغ می‌شود، از دست زدن به سر مته جدا خودداری کنید.
  • پیش از دریل‌کاری سطوحی مثل دیوار، مطمئن شوید که داخل آن کابل برق وجود نداشته باشد.
  • اگر برای اولین بار قصد استفاده از دریل را دارید حتما از یک فرد باتجربه کمک بگیرید.
  • از محکم بودن سطح تحت دریل‌کاری مطمئن شوید. برای قطعات کوچک می‌توانید از گیره استفاده کنید.
  • از قرار دادن دست روی دکمه‌ی دریل در مواقعی که از آن استفاده نمی‌کنید خودداری کنید. چون ممکن است به اطرافیان آسیب وارد شود.