دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

بهترین چاشنی برای تفنگ میخکوب

بهترین چاشنی برای تفنگ میخکوب

یکی از چالش های اکثر ما و همه ی افراد فنی هنگام نصب و ساخت یک وسیله، کوبیدن میخ به داخل وسیله به کمک میخ و چکش و روش های قدیمی است. اما حال به لطف ابزارهایی مانند تفنگ های میخکوب، و میخ و چانشی ها دیگر سختی کوبیدن میخ به وسیله ی چکش کاملا از بین رفته است.

یکی از ابزآلات مهم و بسیار کاربردی برای کار با تفنگ های میخکوب،چاشنی ها می باشند.چاشنی ها دارای انواع گوناگونی با کاربردهای متفاوتی می باشند. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع چاشنی ها و کاربرد هرکدام از آن ها اشاره کنیم و در آخر به معرفی بهترین چاشنی برای تفنگ های میخکوب بپردازیم. پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال یک چاشنی مناسب برای کار خود هستید، این مطلب را از دست ندهید.

انواع تفنگ های میخکوب

انواع تفنگ های میخکوب

  1. میخکوب شارژی
  2. میخکوب برقی
  3. میخکوب بادی

هر کدام از انواع تفنگ های میخکوب معرفی شده دارای کاربرد و قدرت منحصر به فردی می باشند. برخی از این تفنگ های میخکوب برای انجام کارهای کوچکتر و مصارف خانگی و برخی دیگر برای انجام کارهای صنعتی و سنگین تر مورد استفاده قرار میگیرند.

کاربردهای تفنگ های میخکوب و میخ و چاشنی

  • ایجاد انواع اتصالات موقت و دائم در کارگاه های عمرانی و ساختمانی و حتی اقدامات کوچک خانگی
  • پشتیبانی از انواع سیستم های برقی و مکانیکی
  • ایجاد اتصال بین پلیت ها و صفحات مختلف و سازه ها به بتن و تیرآهن و سایر اجسام سخت
  • نصب انواع توری های فلزی و پوشش های ایزولاسیون به بتن و مصالح دیگر با جنس سخت
  • نصب دیوارهای سبک و دکوراسیون داخلی یا به اصطلاح کناف و سایر دیوارهای پیش ساخته
  • نصب زائده های برشی و انواع ورق های فلزی در سقف های عرشه فولادی و کامپوزیت

انواع چاشنی تفنگ های میخکوب

شاید برایتان پیش بیاید که چاشنی در تفنگ های میخکوب چه نقشی دارد؟ و اصلا چاشنی در تفنگ های میخکوب چیست؟ در جواب باید گفت، چاشنی تفنگ های میخکوب نوعی پودر است که به عنوان یک ماده عامل انفجار در تفنگ های میخکوب کاربرد دارد.

معمولا از چاشنی های تفنگ میخکوب زمانی استفاده می شود که قرار است میخی را به وسیله ای پرتاب نمود. فرآیند کاری چاشنی در تفنگ میخکوب مانند فرآیند شلیک گلوله در تفنگ عادی است که گلوله به کمک فرآیندی انفجاری به بیرون پرتاب می شود.

انواع چاشنی تفنگ های میخکوب

در اصل برای اینکه میخ ها پس از شلیک بتوانند از داخل تفنگ بیرون بیایند و به داخل سطح فرو بروند نیاز به یک نیروی محرکه دارند که این نیرو با استفاده از چاشنی تامین میشود. در حقیقت کار چاشنی این است که میخ ها را از داخل تفنگ شلیک نماید. میخ با استفاده از نیروی احتراق حاصل از باروت شلیک میشود.

معمولا چاشنی ‌های تفنگ میخکوب در دو نوع برنجی و نیکلی در بازار موجود می باشند که در نوارهای پلاستیکی با رنگ‌های مختلف دسته بندی شده‌اند. هر کدام از رنگ های چاشنی های میخکوب معرف سرعت آن چاشنی است.

یکی از پرمصرف ترین چاشنی‌های تفنگ میخکوب که برای کارهای عادی با سرعت‌های متوسط بسیار مصرف می شوند، چاشنی هایی به رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و زرد هستند. همچنین چاشنی هایی با رنگ‌های خاکستری، قرمز و بنفش نیز وجود دارند که برای سرعت‌های کمتر و بیشتر با توجه به نوع کار استفاده می‌شوند.

جدول انواع چاشنی های نواری برنجی از نظر رنگ و سرعت

سرعت(متر بر ثانیه)

رنگ چاشنی

315

چاشنی نوار برنجی خاکستری

385

چاشنی نوار برنجی قهوه ای

490

چاشنی نوار برنجی سبز

575

چاشنی نوار برنجی زرد

675

چاشنی نوار برنجی قرمز

755

چاشنی نوار برنجی بنفش

انواع چاشنی ها
جدول انواع چاشنی های نواری نیکلی از نظر رنگ و سرعت

سرعت (متر بر ثانیه)

رنگ چاشنی

258

چاشنی نوار نیکلی خاکستری

285

چاشنی نوار نیکلی قهوه ای

312

چاشنی نوار نیکلی سبز

340

چاشنی نوار نیکلی زرد

367

چاشنی نوار نیکلی قرمز

395

چاشنی نوار نیکلی بنفش

کلام آخر

در این مطلب ما به معرفی چاشنی های تفنگ های میخکوب و بررسی آن ها پرداختیم. علاوه بر این انواع چاشنی های میخکوب را با توجه به سرعت و نوع کارکرد آن معرفی کردیم تا شما با توجه به سرعت مورد نظر و کاری که از تفنگ های میخکوب می خواهید آن را با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا از فروشگاه دکتر هیلتی خریداری نمایدد.