دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

انواع لوازم یدکی تفنگ میخکوب

فروشگاه لوازم یدکی تفنگ میخکوب دکتر هیلتی

تفنگ‌ های میخکوب دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کارایی و قدرت خاصی دارد و همین باعث می شود در شرایط خاصی از آنها استفاده کنند. از این ابزار برای اتصال سطوح مختلفی مانند فلز و بتن استفاده می شود و بسته به نوع کارایی برخی از قطعات تفنگ میخکوب تعویض می شود تا عملکرد خود را حفظ کند. برای استفاده از تفنگ میخکوب شما باید با انواع این محصولات، موارد کاربرد و نحوه استفاده از این ابزار آشنا باشید. همچنین استفاده از لوازم یدکی مناسب برای تفنگ میخکوب باعث می شود که در شرایط مختلف بتوانید عملکرد موثرتری داشته باشید. در ادامه این مطلب علاوه بر ارائه توضیحاتی در مورد تفنگ میخکوب، نگاهی به انواع لوازم یدکی تفنگ میخکوب می‌ اندازیم تا با این محصولات بیشتر آشنا شوید.

 

روش کاری تفنگ میخکوب

برای شناخت بهتر انواع لوازم یدکی تفنگ میخکوب بهتر است که ابتدا یک شناخت کلی راجع به این محصولات پیدا کنید. افراد قبلا مجبور بودند با استفاده از نیروی دست و چکش روند کوبیدن میخ را طی کنند و همین باعث اتلاف انرژی و زمان زیادی در انجام کارها میشد. اما امروزه استفاده از این تفنگ میخکوب اجازه می دهد که شما برای اتصال میخ به صفحات پلیتی، دیوار، بتن و… راحت تر باشید. این روزها انواع مختلفی از تفنگ میخکوب در بازار موجود است که شما بسته به نیاز خود باید یکی از آنها را انتخاب کنید. این تجهیزات دارای توان‌ های مختلفی هستند که به شما اجازه می دهد از آنها بر روی سطوح با درجه سختی مختلف استفاده کنید. تفنگ های میخکوب با استفاده فولاد نورد گرم تولید شده اند و دارای استحکام مناسبی در زمان کار می‌ باشند.

 

معرفی انواع لوازم یدکی تفنگ میخکوب

به طور کلی می‌ توان گفت کلیه لوازم یدکی که در زمان انجام کار باید تعویض شوند و برای میخ کاری با استفاده تفنگ میخکوب به آنها نیاز داریم، عبارتند از: چاشنی و میخ‌ ها. این موارد به عنوان متریال مصرفی تفنگ میخکوب به شمار می‌ روند و در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت میکنیم.

 

فروشگاه دکتر هیلتی

● چاشنی‌ها

چاشنی‌ های مورد استفاده در میخکوب‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که شباهت زیادی به اسلحه دارند، با این تفاوت که در آنها به جای گلوله از میخ استفاده شده و همچنین غلاف آنها تغییر کرده است. معروف ترین نوع تفنگ میخکوب نمونه کالیبر 22 با قطر 5.6 میلیمتر است. چاشنی‌ های مورد استفاده در این تفنگ‌ ها به صورت تکی یا به صورت یک خشاب نواری پلاستیکی درون تفنگ قرار می گیرند. زمانی که شما ماشه این تفنگ‌ را فشار می دهید، یک پین به بخش انتهایی چاشنی ضربه میزند و این باعث بروز یک انفجار کوچک می شود. با استفاده از هدایت گازهای ناشی از این انفجار به سمت میخ یا پیستون نیروی لازم برای پرتاب میخ به سمت هدف تامین می شود.

 

● اتصال دهنده‌ ها یا میخ

میخ‌ های استفاده شده در این تفنگ‌ ها دارای انواع مختلفی هستند، که بسته به کاربردی که مدنظر دارید می تواند نوع میخ مناسب را انتخاب و خریداری کنید. به عنوان مثال میخ‌ هایی که برای اتصال به متریال نرم مورد استفاده قرار می گیرند، دارای یک واشر در بخش انتهایی خود هستند. میخ‌ هایی که در انتهای خود دارای رزوه هستند، عملکردی شبیه به پیچ دارند. میخ‌ های مورد استفاده در تفنگ میخکوب از جنس فولادی است که به روش نورد گرم تولید می شود تا علاوه بر داشتن استحکام مناسب، توانایی شکل پذیری بالایی داشته باشد. وجود چنین ویژگی‌ هایی به خصوص برای شرایطی که قصد استفاده از این دستگاه روی بتن را دارید بسیار کارآمد خواهد بود.

 

لوفروشگاه لوازم یدکی تفنگ میخکوب دکتر هیلتی

 

انواع تفنگ میخکوب

یکی دیگر از موارد مهمی که در خصوص انواع لوازم یدکی تفنگ میخکوب باید بدانید، تقسیم بندی‌های مختلف انواع این محصولات است. به طور کلی می‌توان این محصولات را از نظر نوع نیرو به سه دسته “میخکوب برقی، بادی، شارژی” تقسیم کرد. در بین این موارد نمونه‌ های بادی نسبت به سایر انواع این محصولات بیشترین کاربرد را دارند. نمونه‌ های دیگر میخکوب که دارای قدرت زیادی هستند، برای متریال بسیار سخت به کار گرفته می شوند. نمونه‌ های کم قدرت برای کارها و سطوح سبک به کار گرفته می شوند. البته باید بدانید که در برخی شرایط نوع میخ‌های مورد استفاده شما متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی می‌ توان گفت که دو نوع میخ برای استفاده در تفنگ میخکوب وجود دارد که عبارتند از: “میخ رزوه شده و میخ نفوذی” در ادامه بیشتر در مورد آنها صحبت می‌کنیم:

 

● میخ رزوه شده

این میخ‌ ها از دو قسمت تشکیل شده‌ اند، یکی از آنها قسمت صافی است که به داخل سطح مورد نظر شما نفوذ میکند و قابل رویت نیست. قسمت رزوه شده بیرون از سطح مورد نظر برای میخ کاری می‌ ماند و به شما اجازه میدهد که در مراحل بعدی بتوانید بخش‌ های دیگر سازه خود را به این بخش پیچ کنید.

 

● میخ نفوذی

این میخ‌ ها بیشترین استفاده را در زمینه اتصال قطعات به یکدیگر دارند. (به عنوان مثال اتصال چوب به آهن یا چوب به بتن) قطر کلاهک این میخ‌ها بین 1.4 تا 3.8 می‌ باشد و همچنین برای افزایش میزان درگیری میخ با سطوح مورد نظرتان می توانید از واشر‌های لاستیکی و پلاستیکی استفاده کنید.

 

 

معرفی انواع چاشنی تفنگ میخکوب

انواع چاشنی‌ های مورد استفاده در میخکوب معمولا از جنس نیکل یا برنج هستند که در نوارهای پلاستیکی با رنگ های مختلف طبقه بندی می شوند. این رنگ بندی‌ها سرعت چاشنی مورد نظر را به شما نشان می‌ دهد، البته نوع چاشنی و رنگ نوار پلاستیکی آن دو عاملی هستند که برای انتخاب چاشنی مناسب باید به آنها توجه داشته باشید. سرعت چاشنی‌ های نواری برنجی بیشتر از نمونه‌ هایی است که از جنس نیکل ساخته می شوند. رنگ بندی‌ها در این دو محصول تقریبا معنای مشابهی دارند. این رنگ بندی‌ ها به ترتیب کم سرعت ترین به پرسرعت ترین چنین است: “خاکستری، قهوه ای، سبز، زرد، قرمز، بنفش”.
بر اساس همین رنگ بندی‌ شما می توانید برای مواردی که سطح مورد نظر شما تقریبا سخت نیست، از چاشنی خاکستری استفاده کنید. در زمان هایی که درجه سختی در حد معمولی است از چاشنی‌های قهوه ای، سبز یا زرد استفاده کنید و رنگ‌ های قرمز و بنفش را وقتی به کار ببرید که درجه سختی سطح مورد نظرتان بالاست. در صورتی که یادآوری این کدهای رنگی برای شما دشوار است، میتوانید برای فروشنده مورد نظرتان توضیح دهید که چه موارد نیازی دارید تا او شما را در زمینه خرید چاشنی و میخ راهنمایی کند.