دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

انکر بولت هیلتی

انکر بولت هیلتی

امروزه کارهای ساختمانی و فنی تنها به وسیله ی لوازم مکانیکی میسر می باشد و کمتر کسی است که در کارهای ساختمانی از نیروی انسانی بهره ببرد. یکی از وسایل مرسوم در صنعت ساختمان و اجرای پروژه های صنعتی، انکر بولت ها می باشند.

واژه ی انکر در لغت به معنای مهار، چفت و بست و محکم کردن است و در سازه های فلزی به بادبندهایی که برای مهار نیروهای ناشی از زلزله به سازه متصل می شوند، انکر می گویند.

در اصطلاح تخصصی نیز، به جای گذاری المان فولادی در بتن (و یا مصالح بنایی) برای اصلاح، تعمیر، تغییر، گسترش و … را انکرینگ گفته می شود. پس به طور کلی از انکر بولت ها برای درگیری و اختلاط بیشتر بتن جدید با بتن قبلی یا افزودن مواد جدید و یا نصب پلیت بدون محدودیت در ابعاد روی سطح بتن استفاده می گردد.

انکر بولت برند هیلتی

یکی از معتبر ترین و معروف ترین برند های تولیدی انکر بولت ها، برند هیلتی می باشد. انکر بولت هیلتی متداولا در انواع مانند: hsl hsa hsl3 و… در بازار موجود میباشند.

هر مدل از انکر بولت های هیلتی با توجه به نیاز مهندسین و تجربه آنان مورد استفاده قرار می گیرد که باید برای خرید هر مدل حتما در رابطه با کارایی آن تحقیق به عمل آورد.

انکر بولت ها دارای انواع گوناگونی می باشند که یکی از پرکاربرد ترین آن ها انکر بولت های شیمیایی می باشند.انکربولت های شیمیایی معمولا به دلیل دارا بودن تکنولوژی نسبتا پیچیده در ساختی که دارند توسط شرکت های معدود و کم و پیشرفته ای تولید می شوند.

شرکت هیلتی یکی از این شرکت ها است که می توان گفت انکرهای شیمیایی تولیدی آن علاوه بر کیفیت مناسب از محبوبیت بیشتری نیز نسبت به سایر محصولات موجود در بازار برخوردارند.

یکی دیگر از انواع انکر بولت ها، انکر بولت های مکانیکی می باشند که این وسیله به نسبت انکر بولت های شیمیایی دارای پیچیدگی ساخت کمتری می باشند. این انکر بولت ها توسط کارگاه های کوچک هم قابل تولید هستند. با این حال آلیاژ مورد استفاده برای تولید آن ها و کیفیت تولید آن ها بسیار مهم است و اهمیت برندهای معتبری چون هیلتی و تفاوت کیفیت محصولاتشان در این مورد مشخص می شود.

انکر بولت برند هیلتی

چرا باید انکر بولت هیلتی بخریم؟

یکی از ویژگی های انکر بولت های هیلتی که این وسیله را از سایر انکر بولت ها متمایز کرده، کیفیت، کارایی راحت و مقاومت بالا در مقابل تحمل بارهای دینامیکی و کششی این وسیله می باشد.

از انکر بولت هیلتی در چه کارهایی استفاده می گردد؟

معمولا از انکر بولت های هیلتی می توان در کارهای عمرانی و ساختمانی مانند: سد سازی، پل سازی، نصب صفحه درتونل های مترو ،نصب و مهار پایه دستگاه های صنعتی و ماشین الات خط تولید در کارخانجات و …استفاده نمود.

ظرفیت باربری انکر بولت های هیلتی

بررسی ظرفیت باربری انکر بولت های هیلتی و سایر برند های دیگر یک موضوع بسیار جنجالی و پیچیده می باشد که باید به صورت مفصل در ارتباط با آن صحبت کرد. برخی عوامل موثر در ظرفیت باربری انکر بولت های هیلتی وجوددارند که این عوامل عبارتند از: قطر انکر بولت هیلتی ، عمق کاشت انکر بولت هیلتی و مصالح پایه مورد استفاده در کار با انکر بولت هیلتی.
قطر و عمق کاشت یکی از مهمترین عوامل برای انتخاب انکربولت مناسب با نوع کاربری می باشد. بر اساس میزان بار و محدودیت های اعمال شده مانند تعداد سوراخ های موجود روی پایه های ماشین آلات و تجهیزاتی که باید نصب شوند و همچنین محدودیت های ناشی از طراحی و اجرا از قبیل فاصله انکر ها از یکدیگر و فاصله انکر از لبه بتن ، قطر و عمق کاشت انکر بولت تعیین می شود.

عمق کاشت انکر بولت ، رابطه ی مستقیم با باربری انکر بولت دارد. حداقل و حداکثر عمق نفوذ آن بر اساس به نوع و ضخامت مصالح پایه و همچنین کیفیت محصول مورد استفاده و شرایط مشخص شده بر اساس آیین نامه های موجود متغیر خواهد بود.
چنانچه قطر انکر بولت هیلتی در اثر برخی محدودیت های گفته شده ثابت باشد، اما باربری آن کمتر از میزان بار وارده باشد، می توان با افزایش عمق کاشت انکر مناسب را انتخاب کرد. از طرفی دیگر در شرایطی که باربری انکر بولت بیش از میزان بار طراحی شده باشد، می توان عمق کاشت انکر را کاهش داد تا بهترین انتخاب از نظر فنی و اقتصادی صورت گیرد و شما را در کار با انکر بولت دچار چالش نکند.

انواع انکر بولت های هیلتی و کاربرد هر یک

  1. انکر بولت های شیمیایی هیلتی
  2. انکر بولت های مکانیکی هیلتی

در مورد انکرهای مکانیکی هیلتی ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اگرچه ممکن است از لحاظ ظاهری شبیه به انکرهای تولید شده توسط برندهای دیگر باشند،ولی کیفیت ساخت و خصوصا آلیاژ به کار رفته در آن ها که تاثیر به سزایی در عملکردشان دارد، مسلما متفاوت است.

در جدول زیر چند نمونه انکر مکانیکی تولید شده توسط شرکت هیلتی و ساز و کار عملکرد هر یک آورده شده است. این انکرها در قطرهای متفاوت و بعضا در طول های متفاوت موجود هستند.

انواع انکر بولت های هیلتی

استاندارد ها مد نظر در انکر بولت های هیلتی

  1. استاندارد FM
  2. استاندارد UL
  3. استاندارد ICC شامل ICC Grouted Masonry و ICC Hollow Masonry و ICC Unreinforced Masonry
  4. استاندارد Cola
  5. استاندارد Miami-dade
  6. استاندارد NSF 61
  7. استاندارد LEED
  8. ورژن های مختلف استاندارد IBC

فروش انکر بولت هیلتی

همانطور که گفتیم انکربولت های مکانیکی و شیمیایی متنوعی توسط شرکتهای مختلفی تولید و عرضه شده و در بازار عرضه شده اند که امکان تهیه این انکرها از نمایندگی های فروش در هربرند وجود دارد. همچنین در رابطه با فروش انکر بولت های تولید شده توسط شرکت هیلتی، که شامل انکرهای مکانیکی و شیمیایی مختلف می باشد، شما می توانید با کارشناسان دکتر هیلتی در تماس باشید تا شما را در جهت خرید بهترین دستگاه انکر بولت یاری کنند.