دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

انواع سنبه تفنگ میخکوب

انواع سنبه تفنگ میخکوب

تفنگ های میخکوب یکی از لوازم کاربردی برای امور فنی مختلف از قبیل اتصالات ساختمانی، اتصالات بتنی و… می باشند. همانطور که می دانید تفنگ های میخکوب از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که هر یک از این اجزا کاربردهایی منحصر به فردی دارند.

یکی از اجزای اصلی تفنگ های میخکوب و لوازم یدکی تفنگ میخکوب، سنبه میخکوب تفنگ های میخکوب می باشند. به طور کلی سنبه های میخکوب از دو قطعه ی اصلی تشکیل شده است. اولین قطعه، بدنه اصلی سنبه ی میخکوب و دومین قطعه، رینگ سنبه ی میخکوب می باشد که معمولا جنس بدنه اصلی سنبه ها از جنس فولاد با کیفیت و رینگ سنبه از آهن با روکش گالونیزه است.

در رابطه با مبدا ساخت سنبه تفنگ میخکوب این را باید گفت که معمولا اکثر سنبه های تفنگ میخکوب موجود در بازار، ساخت کشور پرقدرت تایوان می باشد اما در بازار نمونه های ایرانی ای موجود می باشد که این سنبه ها هم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند.

تفنگ های میخکوب چه کاربردهایی دارند؟

معمولا یکی از لوازم بسیار کاربردی که اکثر استادکاران و کسانی که در تولیدی محصولات فنی و ساختمانی مختلف کار می کنند، میخ ها و چکش ها می باشند. همه ما می دانیم در گذشته استفاده از میخ و چکش چقدر زمان و انرژی افراد را می گرفت اما با ورود دستگاه های تفنگ میخکوب امروزی این کار بسیار آسان شده است.

معمولا تفنگ های میخکوب کاربردهای زیاد و متفاوتی دارند که اکثر افراد از آن برای متصل کردن صفحات پلیتی و اتصال میخ به اشیاء مختلف استفاده می کنند.

با مقایسه قدرت انواع تفنگ میخکوب می توان این محصولات را دسته بندی کرد و هرچه توان یک میخکوب بیشتر باشد، استفاده از آن برای کار های سخت تر مناسب خواهد بود. میخکوب ها انواع مختلفی دارند که هر کدام با ویژگی های مشخص در بازار عرضه می شوند.

سنبه تفنگ میخکوب

سنبه های تفنگ میخکوب چه کاربردهایی دارند؟

کاربرد اصلی سنبه های میخکوب که یکی از قطعات یدکی تفنگ میخکوب می باشند، ضربه زدن به میخ در هنگام شلیک و هدایت میخ از هادی میخ به داخل بتن و سایر اتصالات می باشد. علاوه بر این ها ضربه صاف به میخ یکی از مهم ترین وظایف سنبه های میخکوب است. این قطعه معمولا در داخل پیستون گاید تفنگ های میخکوب قرار می گیرد.

چرا باید در صورت صدمه دیدن سنبه ی تفنگ میخکوب اقدام به تعویض آن کرد؟

در صورت هرگونه آسیب دیدگی سنبه های تفنگ میخکوب شما باید هرچه سریع تر اقدام به تعویض این وسیله کنید زیرا هرگونه صدمه به قطعه سنبه ی تفنگ میخکوب، موجب اختلال در عمل میخکوبی تفنگ میخکوب شده و موجب وارد نشدن کامل میخ به اتصالات می شود.

علاوه بر این ها در صورت صدمه دیدن سنبه های میخکوب احتمال آسیب به قطعات دیگر تفنگ میخکوب نیز وجود دارد، از این رو چک کردن و تعویض به موقع قطعه سمبه باعث بالا رفتن راندمان کاری و طول عمر خود دستگاه میخکوب نیز می شود.

سنبه های تفنگ میخکوب چه کاربردهایی دارند؟

نحوه استفاده از دستگاه های میخ کوب چگونه است؟

کار با دستگاه های تفنگ میخکوب به هیچ عنوان سخت نیست. سیلندر میخ کوب در این دستگاه ها معمولا بر روی نوک دستگاه قرار دارد. وظیفه ی این سیلندر خروج و پرتاب میخ به صفحات می باشد. ، معمولا شما برای استفاده از تفنگ های میخکوب باید نوک تفنگ میخکوب را بر روی چوب و یا صفحه ی بتنی خود محکم کرده و سپس ماشه تفنگ را فشار دهید. میخ کوب ها قابلیت تنظیم میزان عمق فرو رفتن میخ بر روی سطح را دارا می‌باشند و برای تنظیم آن بسته به نوع میخ کوب، که از دستورالعمل آن قابل مطالعه می‌باشد، میتوانید اقدام کنید

نکات ایمنی ضروری در رابطه با استفاده از تفنگ های میخکوب

  • در استفاده از تفنگ های میخ کوب باید مانند استفاده از سایر ابزارهای فنی و دستگاه های برقی از اعضای بدن به کمک لوازم ایمنی مانند : گوش گیر، عینک و دستکش ایمنی محافظت نمود.
  • برخی از افراد برای افزایش سرعت کار خود هنگام کار با دستگاه های میخکوب برای جدا کردن نوک میخ کوب از اتصالات از زور و فشار استفاده می کنند که این کار اصلا کار خوبی نیست زیرا این کار ممکن است باعث پرتاب میخ وارد شده به صفحه به سمت بدن شما بشود پس از انجام آن جدا پرهیز کنید.