دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

انتخاب پیچ مناسب برای پانل های فلزی شما

پیچ پانل

پیج پانل از جنس میلگرد است و بیشتر به عنوان بست از آن استفاده می شود از این ابزار برای ساختو ساز و اتصال بین صفحات استفاده می شود. بولت‌ها هم با طول‌های مختلفی تولید می‌ شوند و در کل انتهای بولت را برای افزایش درگیری خم در هنگام تولید خم می کنند، همین کار سبب می شود شکل ظاهری این محصول شبیه به عصا شود.

پیچ ابزاری است که بیشتر برای اتصال و محکم تر نمودن دو قطعه با جنسهای یکسان و یا مختلف مورد استفاده عموم قرار می گیرد. پیچ ها از نظر شکل معمولاً ظاهری استوانه ای شکل دارند و در واقع دارای رزوه‌های مارپیچی خاصی می باشند که به دور خود پیچیده شده اند، برای آنکه بدانید بهتر است از چه پیچی استفاده نمایید لازم است قبل از انتخاب بهتر است بدانید جنس دیوار شما از چیست و وزن آن برابر با چند است.

مزایای پیچ و بولت ها چیست؟

  • توانایی استحکام بخشیدن به ساختار کلی سازه ها
  • دارای سختی و مقاومت مناسب به خاطر استفاده از مواد اولیه با کیفیت
  • دارای استاندارد ملی است.
  • دارای مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و پوسیدگی می باشند.

انواع پیچ و بولت برای سقف کاذب

بسیاری از افرادی که در کار نصب پانل‌های گچی فعالیت می کنند  در جریان هستند که یکی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار برای سرعت در کارشان استفاده از پیچ پانل کناف است و بهتر است برای تهیه انواع پیج به مراکز فروش پخش عمده و یا سایت دکتر هیلتی که دارای تضمین کیفیت و قیمت مناسب هستند رجوع نمایند.

پیچ ها با توجه به مواد اولیه ای که برای آن ها در نظر گرفته شده است و البته نوع کارایی و عملکردشان آن ها را نامگذاری می کنند، همان طور که بیان شد پیچ های پانل برای بست کردن و یا متصل کردن ورق های کناف به اسکلت فلزی ساختمان و یا سازه پروفیل و یا زیرسازی کناف استفاده می شود.

همان طور که می دانید پیج ها دیده نمی شوند اما نقش بسیار کاربردی و مهمی در ساخت و ساز ها، سرگرمی‌ و صنعت مبلمان دارند. این ابزار کوچک و ساده می تواند در مشاغل مختلف مانند: کابینت‌سازی تا پروژه‌های نجاری برای ساخت میز چوبی استفاده شود این ابزار می تواند همه قطعات را در کنار هم نگه ‌دارد. لازم به ذکر است آشنایی با انواع پیچ ها و انتخاب درست آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

پیچ پانل

انواع پیچ و مهره  

پیچ کالسکه ای:

کاربرد اصلی این پیچ برای وصل کردن قطعات مختلف چوب به فلز و یا چوب به چوب مورد استفاده قرار می گیرد. سر این پیچ به صورت گرد طراحی شده و تحت تاثیر ضربه باز نخواهد شد. لازم به ذکر است طول بدنه این پیچ دارای رزوه است و فقط با کمک مهره این اتصال را برقرار می‌کند.

پیچ ماشینی:

این پیچ به صورت تمام رزوه است، و حتما باید با مهره استفاده ‌شود. رویه این پیچ از جنس زینک است و جزو پیچ‌های پرکاربرد به حساب می آید.

پیچ چوب:

این پیچ ها تشکیل شده از دندانه‌های درشتی می باشند که تا قسمت بالای بدنه درست زیر سر پیچ که صاف است کشیده شده اند هنگامی که پیچ تا عمق کامل دریل می‌ گردد قسمت صاف بالای پیچ به صورت آزاد می‌چرخد تا مانع از عمیق‌تر فرو رفتن سر پیچ به داخل چوب گردد، سر مخروطی پیچ چوب به آن اجازه می‌دهد که هم‌سطح یا زیر سطح چوب قرار بگیرد، بهتر است هنگام انتخاب پیچ برای ساختارهای چوبی از پایه پیچ‌هایی استفاده نمایید که طول آن‌ها به اندازه‌ای باشد که بتوانند ضخامت قطعه چوبی را سوراخ نماید. پیچ‌ها اندازه‌های مختلفی دارند. اندازه پیچ ها بستگی به پروژه چوبی شما خواهد داشت.

به طور کلی نحوه صحیح استفاده از پیچ ها به گونه ای است که بهتر است چوب ترک نخورد، ابتدا باید سوراخی را با دریل ایجاد کنید و در مرحله بعد از پیچ استفاده نمایید. پیچ‌هایی که با عنوان پیچ خودکار معروف می باشند سر تیز آن‌ها به عنوان مته یا دریل عمل می کند، و مرحله سوراخ کردن قبل از استفاده از پیچ را انجام می‌دهد. همه پیچ‌های مخصوص چوب‌ خودکار نمی باشند پس بهتر است هنگام خرید به  برچسب پیچ‌ها دقت نمایید.

پیچ پروانه ای:

پیچ های پروانه ای ضامن دار چند باله دارند و برای سازه های کاذب مقاومت بیشتری دارند، ابتدا باله‌ها برای درج پیچ در اطراف آن تا خواهند شد و سپس در سمت دیگر سازه باز می‌شوند.

پیچ فیکس:

پیچ فیکس نوع دیگر از پیچ ها است که که به صورت ثابت می باشد و برای اتصال دو صفحه ام دی اف به یکدیگر استفاده می شود، با این پیچ ها با راحتی دو صفحه ام دی اف روی هم ثابت نگه داری می شوند.

پیچ دیوار خشک:

این پیچ‌ها برای نصب پانل‌ روی دیوار خشک بیشتر به کار گرفته می شوند و اکثراً در سایزهای ‌1 الی 3 اینچی موجود هستند. سر شیپوری شکل این پیچ‌ها به خاطر قرار گرفتن پیچ در پانل‌های چوبی بدون آسیب رساندن به پوشش کاغذی محافظ پانل ها طراحی شده اند. در هنگام استفاده از این پیچ ها نیازی به سوراخ‌کاری نمی باشد. این پیچ ها خودشان به راحتی داخل ستون‌های چوبی می‌رسند و می توانند به راحتی به داخل آن‌ها فرو روند. پیچ دیوار خشک بیشتر برای نصب پنل‌های دیوار خشک به قالب‌های چوبی مورد استفاده قرار می گیرند اگر می‌خواهید پنل‌های دیوار خشک را به ستون‌های فلزی نصب نمایید بهتر است از پیچ‌هایی استفاده کنید که مخصوص ستون‌های فلزی باشد.

پیچ بنایی:

اولین چیزی که در پیچ‌های بنایی بسیار مهم است این است که سر آن‌ها تیز نیست. بعضی از پیچ‌های بنایی دارای سر چهار طرفه هستند و بعضی ها دارای سر شش گوشه هستند.

پیچ مرحله ای:

پیچ مرحله ای خیلی شیبه به پیچ هایسکه ای هستند و بیشتر برای متصل کردن چوب به چوب یا چوب به فلز استفاده می شوند خوب است بدانید طراحی این پیچ ها به گونه ای است که دارای سر گرد هستند. و دارای ارتفاع کمتری می باشند. سر گرد این پیچ و ارتفاع کم آن ها سبب شده است تا نیرو را در مساحت بزرگتری توزیع کند و آسیب کمی به آن وارد نماید.

پیج ورق کاری:

پیچ ورق کاری به منظور اتصالا صفحات و قطعات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد و نوک فلزی و رزوه شده آن از پیچ چوب تیزتر می باشد، به همین دلیل برای اتصال قطعات فلزی بیشتر از آن ها استفاده می شود.

طول رزوه شده پیچ ورق کاری کوتاه تر است و دارای عمق زیادی می باشد. این پیچ از فولاد کربن تهیه شده است و در برابر مواد شیمیایی و رطوبت بسیار آسیب پذیر است؛ به همین دلیل برای استفاده در محیط‌های مرطوب اصلا توصیه نمی شود.

پیچ کفپوش و پارکت:

برای چسباندن کف‌پوش‌ها از پیچ کفپوش و پارکت استفاده می شود، این پیچ ها به ستون‌بندی کف‌پوش‌ها کمک بسزایی می کنند، و به صورتی طراحی‌ شده‌ اند که هنگام نصب سر آن‌ هم‌تراز با سطح کفپوش است.

پیچ ساختمانی یا سازه:

پیچ هاس ساختمانی یا سازه دارای طول متوسطی هستند و بیشتر برای اتصال قطعات فلزی به یکدیگر استفاده می شوند، این پیچ ها بیشتر در برابر فشار های سنگین و حالت برشی و کششی سختی قرار می گیرند. جنس این میخ برای سازه‌های فولاد کربنی ساده و آلیاژ با ترکیب مس، نیکل و کروم ایده آل می باشد.

پیچ چشمی:

این پیچ ها هم نوعی از پیچ هستند و با توجه به حلقه ای که در انتهای آن ها قرار گرفته است می توانند یک نوار یا زنجیر را به راحتی متصل نمایند.

پیچ الوار:

از پیچ الوار برای پیچ های الوار بلند استفاده می‌شود. این پیچ دارای برجستگی‌هایی است که کمک می‌کند به خوبی درون پیچ فرو رود.

پیچ سرمته ای:

این پیچ هم مانند دیگر پیچ ها به صورت پیچ فلزی است با این تفاوت که سر آن مثل مته است و به گونه ای است که درون بافت ماده فرو می‌رود. جنس این پیچ معمولا از استیل یا زینک می باشد و قسمت سر آن شش گوش است و بعضی اوقات دارای واشر است.

پیچ بشکه:

برای تهیه بشکه چوبی از انواع خاصی از پیچ استفاده می کنند که به آن پیچ بشکه گفته می شود. این پیچ در مقایسه با پیچ چوب بزرگتر است، دارای طول بیشتری است و توانایی این را دارد که نیروهای فشاری یا کششی را بیشتر تحمل ‌کند. سر پیچ به شکل شش ضلعی است و به سوراخ راهنما نیاز دارد.

پیچ ام دی اف:

ورقه‌های ام دی اف معمولاً در قرنیزها و برای تهیه قفسه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد و لازم به ذکر است ورقه های ام دی اف سخت تر از چوب هستند و شما به سختی می توانید بدون به وجود آمدن حتی یک ترک با ان ها کار کنید. پس دو کار می توانید انجام دهید یا قبل از نصب پیچ معمولی روی ام دی اف را سوراخ ایجاد کنید یا از پیچ‌های ام دی اف خودکار استفاده کنید. اندازه پیچ‌های ام دی اف مشابه پیچ‌های معمولی می باشد. سر پیچ‌های ام دی اف ستاره‌ای شکل است و به گونه ای طراحی شده‌اند که مانع از ایجاد شکاف روی ام دی اف می شوند.

پیچ بتن:

پیچ بتن در واقه همان پیچی است که برای کارهای بنایی مورد استفاده قرار می گیرد، و شکل مخروطی دارد و بیشتر برای وصل کردن قسمت های مختلف مانند: چوب، فلز و … قابل استفاده هستند، جنس این پیچ از فولاد ضد زنگ یا کربن است و برای نصب آن بهتر است از دریل چکشی استفاده نمایید.

پیچ دکمه ای:

قسمت بالای این پیچ شبیه پیچ سر گرد است اما ارتفاع آن کمتر می باشد، قسمت پایینی این میخ ها سطح تماس کوچکتری دارند. تنها فرق این پیچ با پیچ سرگرد این است و برای سطوح صاف مناسب است. این پیچ ظاهر زیبایی دارد به همین دلیل از آن در کارهای تزئینی مثل: خودرو سازی، ماشین سازی و … استفاده می‌شود.

آیا پیچ ورق کاری برای کابینت مناسب است؟

این پیچ از فولاد کربن تهیه شده است و در برابر مواد شیمیایی و رطوبت بسیار آسیب پذیر است؛ به همین خاطر برای استفاده در محیط‌های مرطوب مناسب نیست.

 مهمترین تفاوت پیچ خشکه و آهنی در چیست؟

مهم ترین فرق بین پیچ های آهنی داشتن استحکام و مقاوت بالای آن ها است، لازم به ذکر است که پیچ های آهنی دارای چکش خواری کمتری می باشند و بهتر است از آن ها در ساخت قطعات استفاده نشود.

پیچ رول پلاک:

از این عامل برای اتصال عناصر مختلف به دیوار استفاده می‌شود. برای این منظور، استفاده از پیچ‌های گالوانیزه و رول پلاک با قطر حداقل 4 میلیمتر و طول حداقل 50 میلیمتر توصیه می‌شود.

پیچ پانل 5 سانتی

بولت پروانه ای جمع شونده

برای نصب قفسه‌های آشپزخانه بر روی دیوار‌ از کناف استفاده می‌شود. این نوع مهارها در دو نوع فلزی و پلاستیکی هستند و در طول‌های مختلف برای دیوارهای یک و چند لایه تولید می‌شوند، بهتر است توجه داشته باشید در زمان انتخاب مهر الویت شما تعداد و ضخامت لایه های پوششی دیوار باشد.

  • بولت فنری پانل

ظرفیت باربری برای این مدل از بولت ها تا ۵ کیلوگرم برای سقف های کاذب تعیین شده است و شرایط نصب بارهای سبک مثل ریل را امکان پذیر کرده است. در واقع این محصول برای اتصال آویز سقف های کاذب به بلوک های سفالی و سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • پیچ اتصال

این مدل از پیچها به گونه ای هستند که شبیه به صلیب طراحی شده‌اند و برای نصب لگن های روشویی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. البته ظرفیت‌های باربری برای این نوع پیچ ها تا ۱۸۰ کیلوگرم تعیین شده است، و برای اجرای کناف نیز گزینه خوبی محسوب می شود.

  • میخ مهار فولاد سقفی

برای سقف های کاذب و کناف از میخ ها برای اتصال آویز بتنی استفاده می کنند.

  • بولت های پروانه ای مخصوص پانل های یک لایه

این مدل از بولت ها به طور کلی در دو سبک فلزی و پلاستیکی در بازار موجود می باشند، و طول های مختلفی برای دیوارهای یک و چند لایه ایجاد می کنند، تعداد و ضخامت لایه های پوششی برای اجرای این بولت ها اهمیت زیادی دارد، ظرفیت باربری مهار های جمع شونده نیز برای دیوارهای دو لایه به میزان ۵۰ کیلوگرم انتخاب شده است. این ظرفیت برای مهارهای جمع شونده پلاستیکی متفاوت خواهد بود.

  • بولت های پروانه ای مخصوص پانل های دو لایه

بولت پروانه ای برای پانل های یک لایه معمولاً در دو سبک فلزی و پلاستیک ساخته و ارائه می شوند، و برای دیوارهای یک و چند لایه مورد استفاده قرار می گیرند. ظرفیت باربری این بولت ها به صورت ۳۰ کیلوگرم مشخص شده است.

  • رولپلاک کناف

رولپلاک ها به منظور اتصال رانر ها به دیوار اصلی استفاده می شوند. در بازار مدلهای حلزونی رولپلاک بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. البته رولپلاک ها در سبک های پلاستیکی و فلزی در بازار موجود می باشد، ظرفیت باربری برای رولپلاک کناف برای دیوارها ۸ کیلوگرم و برای دیوار های دولایه در حدود ۱۲ کیلوگرم تعیین شده است.

  • FN پیچ کناف نوک تیز

برای اتصال سازه های فلزی از پیچ کناف نوک تیز استفاده می شود این پیچ ها کمک می کنند که سطح اتصال سازه و سطح زیرین دارای مقاومت بیشتری باشند.

  • LN پیچ کناف

به منظور اتصال سازه های فلزی از این پیچ ها استفاده می شود. این پیچ ها طول کوتاهی دارند و به شکل خاصی طراحی شده اند.

  • LB پیچ کناف

نیز برای سازه های فلزی از این پیچ کناف استفاده می شود، خوب است بدانید این پیچ ها به صورت سر مته دار طراحی شده اند. و نسبت به مدل قبل کمی متفاوت تر می باشند.

  • پیچ چند منظوره

نوع دیگری از پیچ وجود هستند که به پیچ چند منظوره معروف هستند. این پیچ ها به شکل تیز طراحی شده‌اند و برای اتصال سازه های فلزی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پیچ‌ها در مدل‌های سرتخت نیز قابل استفاده هستند و توانایی این را دارند که سازه با سطح زیرین به صورت کاملاً  ثابت اتصال پیدا کند.

  • پیج TN

نوعی پیچ نوک تیز می باشد که برای اتصالات صفحات گچی سازه مورد استفاده عموم قرار می گیرد. این پیچ ها معمولا اندازه های مختلفی دارند. مشهورترین آنها در طولهای ۲۵،۳۵،۴۵،۵۵ و ۷۰ میلیمتر است.

انتخاب هر کدام از آن ها با توجه به تعداد لایه های صفحات گچی متفاوت است. هرچه قدر تعداد لایه های صفحات بیشتر باشد، طول استفاده شده در پیچ ها نیز باید بیشتر در نظر گرفته شود.

  • پیچ TB

نوعی پیچ می باشد که به صورت سر مته دار طراحی شده است. این پیچ ها نیز برای متصل کردن صفحات گچی استفاده می‌ شود،  این پیچ‌ها در طولهای ۲۵، ۳۵ و ۴۵ میلیمتر عرضه می‌شود دقت کنید که این پیچ ها به نسبت برند های گذشته دارای مقاومت و دوام بالاتری هستتد و البته گران تر هم شده اند.

خرید غیر حضوری پیچ

در هنگام خرید پیچ کناف بهتر است به مرغوبیت مواد اولیه دقت کافی را داشته باشید. دقت کنید که مواد اولیه استفاده شده در پیچ کناف با کیفیت باشد، بهتر است شرکت سازنده در هنگام تولید از مکانیزم‌های بهتری استفاده کرده باشد و این موضوع سبب می‌شود تا محصول نهایی کیفیت بیشتر پیدا کند.

سایت دکتر هیلتی دارای مجموعه ای از پیچ کناف های با کیفیت و متنوع است که می توانید بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. این پیچ ها در اندازه ها و انواع مختلفی موجود هستند و می توانید با مشاهده تصاویر و توضیحات هر محصول، به راحتی پیچ مناسب خود را پیدا کنید. همچنین، قیمت های مناسب و تخفیف های دائمی این سایت، خرید پیچ کناف را برای شما اقتصادی تر می کند.