دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

هادی میخ چیست و انواع آن

هادی میخ چیست و انواع آن

کار با دستگاه های تفنگ میخکوب یکی از مهم ترین قسمت ها برای اتصالات گوناگون ساختمانی و سایر کارهای فنی است. یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین قسمت ها و لوازم یدکی تفنگ های میخکوب، قطعه یدکی هادی میخ است.

معمولا متریال مورد استفاده در قطعه هادی میخ تفنگ های میخکوب، از جنس آهن مقاوم و ضد زنگ با روکش گالوانیزه ی مقاوم می باشد. معمولا کشور مبدا تولید کننده های میخ های تفنگ های میخکوب برندهای مختلف، کشور تایوان می باشد که همانطور که می دانید این کشور تولید کننده ی اکثر تفنگ های میخکوب با برندهای مختلف در جهان است.

البته انواع هادی میخ تفنگ های میخکوب در کشورهای گوناگونی تولید می شود اما هادی میخ های تولیدی کشور تایوان از کیفیت بالاتری به نسبت موارد مشابه برخوردار می باشند و البته طرفداران بیشتری نیز دارد.

ابزار تفنگ میخکوب و میخ و چاشنی چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟ برای اتصال قطعات مختلف به سطوح فلزی، بتنی و ...، معمولا می توان از انواع ابزار تفنگ های میخکوب موجود در بازار و میخ و چاشنی ها استفاده نمود. میخ ها معمولا به وسیله تفنگ های میخکوب و از طریق نیروی احتراق باروت شلیک می شود و در سطوح مختلف بتنی و فلزی فرو می رود.

ابزار تفنگ میخکوب و میخ و چاشنی چیست و از چه اجزایی تشکیل شده است؟

برای اتصال قطعات مختلف به سطوح فلزی، بتنی و …، معمولا می توان از انواع ابزار تفنگ های میخکوب موجود در بازار و میخ و چاشنی ها استفاده نمود. میخ ها معمولا به وسیله تفنگ های میخکوب و از طریق نیروی احتراق باروت شلیک می شود و در سطوح مختلف بتنی و فلزی فرو می رود.

از تفنگ های میخکوب می توان برای کارهایی مانند: نصب انواع پوشش های ایزولاسیون، نصب تور های فلزی، اتصالات موقت و دائمی در کارگاه ها ( به ویژه در حین تجهیز کارگاه )، تجهیز سیستم های برقی ومکانیکی، نصب دیوار های سبک و دکوراسیون داخلی ( کناف )، همچنین نصب زائده های برشی ( Shear Connector ) و ورق های فلزی در اجرای سقفهای عرشه فولادی ( Metal Deck ) و کامپوزیت، استفاده نمود.

همچنین معمولا در کارگاه های ساختمانی و عمرانی برای اتصال تمامی قطعات به سطوح بتنی و فلزی می توان از انواع ابزار تفنگ میخکوب و میخ و چاشنی استفاده نمود.

از تفنگ های میخکوب نیز می توان برای پرتاب میخ استفاده نمود که معمولا این تفنگ های میخکوب به وسیله چاشنی کار می کند و از چاشنی موجود در تفنگ میخ می توان برای پرتاب میخ استفاده نمود.

تفنگ های میخکوب معمولا برای کار به نیروی برق و هوا نیاز ندارند و از آن می توان در تمامی مکان ها استفاده نمود. همچنین این ابزار قابلیت پرتاب انواع میخ حتی میخ های ضخیم را دارا می باشد.

معمولا انرژی لازم دستگاه تفنگ میخکوب از طریق کارتریج گاز قابل اشتعال تامین می شود که معمولا این نیرو را یک باتری، نیروی الکتریکی برای اشتعال را فراهم می کند و نیروی حاصل ازاحتراق میخ را پرتاب می کند و در سطوح بتنی و فلزی فرو می رود.

کاربردهای تفنگ میخکوب و میخ و چاشنی

  • انواع اتصالات موقت و دائم در کارگاه های عمرانی و ساختمانی
  • انواع سیستم های برقی و مکانیکی
  • اتصال پلیت ها و صفحات مختلف و سازه ها به بتن و تیرآهن
  • نصب انواع توری های فلزی و پوشش های ایزولاسیون به بتن و مصالح دیگر
  • نصب دیوارهای سبک و دکوراسیون داخلی یا به اصطلاح کناف
  • نصب زائده های برشی و انواع ورق های فلزی در سقف های عرشه فولادی و کامپوزیت

نحوه ی کارکرد هادی میخ در تفنگ های میخکوب چگونه است؟

نحوه ی کارکرد هادی میخ در تفنگ های میخکوب چگونه است؟

کارکرد هادی میخ تفنگ های میخکوب به این گونه است که معمولا هنگام فشرده شدن ماشه تفنگ میخکوب به محل که قصد فرو رفتن میخ در آن را داریم، قطعه ای عقب می دهد و موجب شلیک می شود که به همین قطعه بسیار مهم، هادی میخ تفنگ های میخکوب گفته می شود.

هادی میخ تفنگ های میخکوب از چه اجزایی تشکیل شده است؟

به طور کلی قطعه هادی میخ تفنگ های میخکوب از 5 قطعه ی مهم:

  • ضربه گیر هادی
  • فنر ضربه گیر هادی
  • فنر ارتجاعی هادی
  • میله هادی میخ
  • بدنه اصلی هادی میخ به وجود آمده است.

هادی میخ تفنگ های میخکوب چه کاربردهایی دارد؟

هادی میخ تفنگ های میخکوب چه کاربردهایی دارد؟

یکی از اصلی ترین کاربردهای قطعه میله هادی میخ تفنگ های میخکوب ، ثابت نگه داشتن فنر ارتجاعی و یا فنر هادی میخ در تفنگ های میخکوب است که این وسیله جزو اصلی ترین قطعات در هادی میخ تفنگ های میخکوب به حساب می آید.

تعویض هادی میخ تفنگ میخکوب بتن و آهن یکی از کارهایی است که برای تمامی کاربران تفنگ های میخکوب امکان پذیر می باشد. در تفنگ های میخکوب مانند کامرکس و والتی با هماهنگی قطعات در کنار هم عمل میخکوبی داخل مصالحی مانند بتن و یا آهن صورت می گیرد . سرویس به موقع قطعات تفنگ های میخکوب در نهایت باعث بهره وری بیشتر از دستگاه و همچنین بالا رفتن طول عمر خود قطعات می شود.