دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

کاربرد میخ و چاشنی؛ انواع میخ و چاشنی

سابقه استفاده از میخ به زمان‌ های بسیار دور باز می گردد. همچنین طولانی بودن سابقه استفاده از آنها باعث شده تا کم کم شکل ظاهری، ویژگی‌ های فیزیکی و… در خصوص این محصولات تکامل پیدا کند. به خصوص این روزها که پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به تجهیزات پیشرفته توانسته امکانات لازم برای تولید انواع میخ و چاشنی را در اختیار ما بگذارد؛ شاهد پیشرفت میخ و چاشنی باشیم. در ادامه این مطلب از دکتر هیلتی قصد داریم در خصوص کاربرد میخ و چاشنی؛ انواع میخ و چاشنی صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه با شما در میان بگذاریم. برای متصل کردن قطعات به سطوح بتی از میخ و چاشنی استفاده میشود، میخ چاشنی با استفاده از تفنگ میخکوب کار میکند.

انواع تفنگ میخکوب

میخ و چاشنی

میخ‌ها برای اینکه بتوانند از داخل تفنگ بیرون بیایند و به داخل سطح بروند نیاز به یک نیروی محرکه دارند که با استفاده از چاشنی تامین میشود. در حقیقت کار چاشنی این است که میخ‌ها را از داخل تفنگ شلیک نماید.  میخ با استفاده از نیروی احتراق حاصل از باروت شلیک میشود. برای انجام فعالیت‌ های مختلف نیاز به نمونه‌ های مختلف میخ و چاشنی تفنگ میخکوب است. به همین دلیل برای مشخص کردن میزان قدرت چاشنی‌ ها از برچسب‌ های رنگی استفاده می‌ کنند که هر رنگ نمایشگر میزان خاصی قدرت انفجار خواهد بود. این قدرت انفجار است که در نهایت سرعت و قدرت میخ را تعیین می‌ کند. پس باید در زمان خرید حتما رنگ چاشنی‌ ها را بررسی کنید. انواع میخ و چاشنی در شرایط کاربری مختلف استفاده می‌ شوند و از همین رو باید قبل از شناخت انواع این محصولات؛ ابتدا سراغ کاربرد آنها برویم.

کاربردهای میخ و چاشنی

استفاده از میخ و چاشنی برای متصل کردن انواع سطوح بتنی و فلزی کاربرد دارد. پوشش هایی مانند، پوشش های ایزولاسیون، تورهای فلزی، سقف کاذب کناف، گچبرگ ، تایل گچی و…  و مهمترین کابرد میخ و چاشنی در صنعت ساختمان سازی است. و با توجه به مناسب بودن قیمت میخ چاشنی استفاده از آنها زیاد است.

  •  استفاده در ساخت دیوارهای کاذب و سقف کاذب
  •  تولیدات انواع سیستم های برقی و مکانیکی
  • متصل کردن سازه های مختلف به صفحات بتنی با استفاده از میخ چاشنی
  •  نصب کردن انواع ورق های فولادی
  •  نصب کردن پوشش های فلزی به بتن

انواع چاشنی

چاشنی نوعی پودر است که به عنوان عامل انفجاری در میخکوب از آن استفاده میشود، چاشنی را زمان هایی استفاده میکنند که قرار است از میخکوب استفاده شود. فرایند کاری چاشنی هم مانند فرایند شلیک از گلوله است و با استفاده از فرایند انفجاری عمل میکند. پس به این ترتیب می‌ توان گفت نوع چاشنی تعیین کننده میزان سرعت و قدرت پرتاب میخ از تفنگ میخکوب می‌ باشد. در ضمن اگر نوع چاشنی انتخاب شده متناسب با نیاز و تفنگ میخکوب نباشد ممکن است شاهر بروز مشکلات مختلفی مانند اختلال در عملکرد تفنگ میخکوب یا کاهش عمر مفید آن باشید. چاشنی‌های میخکوب دارای دو نوع هستند، برنجی و نیکلی، و این چاشنی‌ها در نوار‌های پلاستیکی عرضع میشوند، نوارهای پلاستیکی‌ای که چاشنی در آنها قرار دارد دارای رنگ‌های مختلفی هستند، و رنگ‌های مختلف آنها نمایانگر سرعت آنها است.

کاربرد میخ و چاشنی؛ انواع میخ و چاشنی

انواع میخ

انواع میخ موجود در بازار با توجه به روند ساخت و مواد اولیه استفاده شده در آنها دسته بندی می‌ شوند. به عنوان مثال میخ مورد استفاده برای میخ و چاشنی بتن با میخ به کار رفته در میخ و چاشنی آهن متفاوت است و باید حتما به این قضیه توجه ویژه داشته باشید. میخ هم مانند چاشنی دارای انواعی است، که در ادامه آنها را بررسی میکنیم.

  • میخ نفوذی
    این میخ برای اتصال دائمی دو سازه به هم استفاده میشود، بیشتر برای متصل کردن چوب به آهن یا بتن از آن استفاده میشود. برای متصل کردن سازه‌های نرم میتوان از واشرهای پلاستیکی در آنها استفاده نمود.
  • میخ رزوه‌ شده
    نوع دیگر میخ، این نوع است، این میخ‌ها از دوب بخش تشکیل شده اند. قسمتی از این میخ‌ها رزوه‌ شده است و بخش بالای آنها صاف است.

برای تصمیم گیری دقیق در خصوص انتخاب و خرید میخ و چاشنی متناسب با کاربرد موردنظرتان، حتما باید با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند مشورت کنید. افرادی که در این عرصه تجربه لازم را دارند می‌ توانند مشاوره‌های لازم را در اختیار شما بگذارند تا در نهایت خرید درستی داشته باشید.

قیمت میخ و چاشنی

قیمت میخ و چاشنی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، به همین دلیل بهتر است این موارد را بهتر بشناسید تا دیدگاهی صحیح در خصوص قیمت این محصولات داشته باشید. در ادامه این موارد را خدمت شما معرفی می کنیم:

  • برند تولید کننده: برندهای مختلف از تکنولوژی ساخت و مواد اولیه متفاوت برای تولید میخ و چاشنی خود استفاده می‌ کنند. از همین رو کیفیت و قیمت نهایی محصولات آنها در بازار می‌ تواند متفاوت باشد. اما از یاد نبرید که قیمت بالا لزوما نشان دهنده کیفیت بالای یک محصول نیست و قیمت نهایی باید معقول باشد.
  • نوع استاندارد در نظر گرفته شده برای میخ و چاشنی: میخ و چاشنی بر اساس استانداردهای متفاوتی تولید و وارد بازار می‌شوند و این استاندارد در مراحل ساخت، روی قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است.
  • کشور تولید کننده: تولید شدن میخ و چاشنی در کشورهایی که فاصله زیادی با ما دارند باعث می‌ شود تا محصولات آنها در نهایت با قیمتی بیشتر در اختیار مشتریان قرار گیرد. چرا که هزینه نهایی حمل و نقل نیز اضافه بر آن محاسبه می‌ شود.
  • نوع بسته بندی: میخ و چاشنی در خشاب‌ها و بسته بندی هایی با اندازه‌ های مختلف وارد بازار می‌ شوند و طبیعی است بسته بندی‌ های دارای تعداد بیشتر (یا آنهایی که با بسته بندی مناسب تری وارد بازار می‌ شوند) قیمت بالاتری داشته باشند.

جهت سفارش و اطلاع از قیمت میخ و چاشنی در انواع مدل ها با دکتر هیلتی تماس بگیرید : 09120157689
09128945308

خرید انواع میخ و چاشنی

متخصصین ما در سایت دکتر هیلتی به صورت تخصصی در زمینه فروش میخ و چاشنی تفنگ میخکوب فعالیت دارند. همین باعث شده تا اطلاعات آنها در خصوص انواع این محصولات بسیار کامل باشد و از همین می‌ توانند در زمان خرید راهنمایی‌ های لازم را در اختیار شما قرار دهند. کیفیت بالای محصولات موجود در سایت دکتر هیلتی به جلب اعتماد مشتریان در طول تمامی سال های فعالیت‌ این گروه بازرگانی کمک زیادی کرده است. میخ چاشنی‌ها ساخته شده از کربن استیل هستند و طبق استاندارد AISI 1060 تولید شده اند. تمام میخ و چاشنی‌های عرضه شده توسط فروشگاه دکتر هیلتی دارای کیفیت بسیار عالی هستند و در بسته بندی‌های صدتایی عرضه میشوند که برای مشاهده قیمت‌ ها و سفارش می‌ توانید وارد صفحه محصولات ما شوید.

سوالات متداول

میخ و چاشنی چطور کار می‌ کند؟

میخ به همراه واشر در این محصولات وظیفه سوراخ کردن صفحات و قطعات و متصل کردن آنها را بر عهده دارد. همچنین چاشنی با انفجار خود در زمان کار؛ نیروی مورد نیاز برای پرتاب میخ را تامین می‌ کند.

انواع میخ‌ ها کدام‌ اند؟

به طور کلی میخ و چاشنی‌های مختلف دارای دو نوع میخ نفوذی و میخ رزوه شده می‌باشند که هر کدام در شرایط خاصی کاربرد دارد.

انوع چاشنی‌ها کدام‌اند؟

انواع چاشنی با توجه به جنس آنها به دسته‌های برنجی و نیکلی تقسیم می‌شوند. در ضمن بر اساس قدرت انفجار چاشنی نیز دسته بندی‌های مختلفی دارند که با استفاده از رنگ خاصی روی آنها نمایش داده می‌شود.

قیمت میخ و چاشنی چقدر است؟

بسته به نوع میخ و چاشنی، برند تولید کننده، کاربرد، تعداد موجود در بسته بندی و برند تولید کننده؛ قیمت میخ و چاشنی می‌تواند متفاوت باشد.

میخ و چاشنی کجا استفاده می‌شود؟

میخ و چاشنی برای نصب پوشش‌های فلزی، نصب صفحات و قطعات مختلف روی بتن، نصب نمای خارجی و دکوراسیون داخلی، در کارگاه‌ها و برای انجام اتصالات مختلف؛ کاربرد دارد.