دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

همه چیز در مورد ایمنی تفنگ میخکوب

نکات مهم درباره تفنگ میخکوب

 

 

 

تفنگ های میخکوبی هر روز در بسیاری از مشاغل ساختمانی ، به ویژه در ساخت سازهای مسکونی استفاده می شود. آنها بهره وری را افزایش می دهند و کارایی بسیاری دارند .

 

 

نکات مهم درباره تفنگ میخکوب

 

تفنگ میخکوبی که به عنوان میخکوب نیز شناخته می شود، یک ابزار برقی دستی است که برای کوبیدن میخ ها به یک جسم یا قطعه کار طراحی شده است. آنها معمولاً توسط هوای فشرده، گاز قابل اشتعال یا الکترومغناطیس تغذیه می شوند. به جای تکیه بر چکش سنتی، یک کارگر می تواند از تفنگ میخ برای نصب سریع و راحت میخ ها استفاده کند. حتی اگر با تفنگ های میخکوبی آشنا باشید، ممکن است از دانستن حقایق زیر در مورد آنها متعجب شوید.

 


تفنگ های میخکوب در طول دهه 1950 ظهور کردند اولین تفنگ های میخکوبی در دهه 1950 ظاهر شدند و طی آن به شرکت های ساختمانی برای کاربردهای مرتبط با کف پوش فروخته شدند. در آن زمان میخکوب های مدل اولیه قادر بودند 40 تا 60 میخ در دقیقه بکوبند و در مجموع ظرفیتی در حدود 400 تا 600 میخ داشتند.

 

_ برخی از میخکوب ها با مواد منفجره کار می کنند!

 نه، این اشتباه تایپی نیست. برخی از تفنگ های میخکوبی در واقع با مواد منفجره کار می کنند. این تفنگ‌ها که به عنوان میخ‌کوب‌های برقی شناخته می‌شوند، حاوی گاز قابل اشتعال هستند که در حین کار، انفجار کنترل‌شده‌ای ایجاد می‌کند تا میخ‌ها را به جسم یا قطعه کاری مربوطه که با آن استفاده می‌شود، بکوبد.

 

 

_ برخی از تفنگ های میخکوبی با “پرش” عمل می کنند!

هنگامی که برای اولین بار از تفنگ میخکوبی استفاده می کنید، ممکن است تصور کنید که با کشیدن ماشه، میخ آزاد می شود. در حالی که برخی از تفنگ‌ها از این مکانیسم برای رها کردن میخ‌ها استفاده می‌کنند، برخی دیگر با جهش عمل می‌کنند. به عبارت دیگر، شما باید تفنگ میخ را روی شی یا قطعه کار «پرتاب کنید» تا یک میخ آزاد شود – همه در حالی که ماشه را نگه داشته اید. تفنگ میخکوبی جهش را شناسایی می کند، در این مرحله با رها کردن میخ پاسخ می دهد.

_ برخی از تفنگ های میخکوبی با "پرش" عمل می کنند! 

_ تفنگ های میخکوب به انواع خاصی از میخ نیاز دارند!

شما نمی توانید از هر نوع میخ در تفنگ میخکوبی استفاده کنید. اکثر میخکوب ها فقط با یک نوع خاص از میخ کار می کنند. استفاده از میخ های نامناسب در تفنگ میخکوبی می تواند منجر به آسیب و همچنین آسیب بدنی شود. بنابراین، باید دفترچه راهنمای دستگاه را بخوانید تا دقیقاً مشخص کنید که چه نوع میخ هایی توسط تفنگ میخکوب شما پشتیبانی می شود.

 _ اسلحه های میخکوب پنوماتیک رایج ترین هستند

اگرچه چندین نوع تفنگ میخکوبی وجود دارد، اما پنوماتیک رایج ترین آنهاست. میخکوب پنوماتیک نوعی تفنگ میخکوبی است که از هوای فشرده برای میخکوبی استفاده می کند. دارای یک مخزن هوای فشرده است که میخ را به جلو و داخل جسم یا قطعه کاری که با آن استفاده می شود رانده می کند.

 

_ ایمنی در درجه اول مورد اهمیت قرار دارد

در حالی که تفنگ های میخکوبی راهی آسان تر و سریعتر برای کوبیدن میخ ها به اشیا و قطعات هستند، اما اغلب مسئول صدمات فیزیکی هستند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، تقریباً 42000 بزرگسال آمریکایی هر سال در ایالات متحده آسیب ناشی از تفنگ ناخن را متحمل می‌شوند که نیاز به درمان اورژانس دارد.

 

آسیب هایی که با این ابزار رخ می دهد بسیار است این آسیب ها اغلب گزارش نمی شوند یا شخص آسیب دیده به صورت سطحی تحت درمان قرار می گیرد .

صدمات ناشی از تفنگ میخکوب در کشورهای مختلف زیاد است ، آموزش یک امتیاز مهمی است که  نوع کارایی سیستم و کارایی ماشه و میزان خطرات احتمالی در آموزش به شخص باید توضیح داده شود.

تفنگ میخکوبی منگنه اغلب در پروژه هایی که دارای کار با چوب یا ورق های چوبی نازک تر هستند استفاده می شود. اغلب، آنها برای پروژه هایی که در آن یک میخ واقعی بیش از حد ساینده است و باعث شکاف احتمالی می شود، ایده آل هستند. شما می توانید این ها را در اندازه های مختلف تهیه کنید و بسیاری از آنها می توانند چندین اندازه مختلف از منگنه ها را در خود جای دهند. پروژه هایی که اغلب اوقات از تفنگ های میخ کوب استفاده می شود شامل موارد زیر است:

 

تودوزی روی مبل ها یا صندلی ها

نصب فرش

خانه های پرنده

قاب سازی

پوشش چوبی

انواع میخکوب

یک میخکوب کف دست در واقع ساختار سنتی تفنگ میخکوب معمولی است. همانطور که از نام آن پیداست، این ابزارها مانند یک توپ کوچک در کف دست شما قرار می گیرند. بسیاری از نجارها از این ابزار استفاده می کنند، زیرا به آنها امکان دسترسی به نقاط تنگ مانند گوشه ها یا صفحات باریک چوب را می دهد. همچنین دقتی را که ممکن است تفنگ های میخکوبی بزرگتر اجازه ندهد را فراهم می کند. توزیع وزن نیز ایده آل است، زیرا سر تفنگ های بزرگتر می تواند به سرعت باعث خستگی مچ دست شما شود. اگر هر نوع پروژه دقیق نجاری را انجام می دهید، به شدت توصیه می کنیم یکی از این ها را در کنار سایر تفنگ های میخکوب خود داشته باشید. اسلحه میخکوبی سقفی این ابزارها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که تقریباً با هر نوع ماده‌ای که ممکن است در هنگام نصب سقف با آن مواجه شوید، مانند آسفالت و فایبرگلاس استفاده کنید. در کنار تفنگ های منگنه، این ها یکی از بهترین ابزارهایی هستند که می توانید برای نصب ز آن ها استفاده کنید. خرید یک تفنگ باکیفیت برای هر حرفه ای سقف سازی ضروری است، زیرا مطمئناً استفاده مکرر از آن را تحمل می کند.

 

پین اسلحه میخکوب

این تفنگ های کوچک مملو از میخ هایی هستند که فوق العاده ظریف و ظریف هستند. آنها دارای میخ های بدون سر هستند که معمولاً یک اینچ طول دارند. این میخ‌ها معمولاً روی چوب‌های نرم استفاده می‌شوند و قدرت نگه‌داری زیادی ندارند. معمولاً به عنوان تقویت کننده برای چسب مفید هستند. این میخ‌ها برای افرادی که نمی‌خواهند سوراخ‌های میخ قابل مشاهده باشند، ایده‌آل هستند و بعید است که باعث شکافتن چوب شوند. تفنگ‌های میخ‌کوبی گزینه‌های عالی برای کسانی هستند که با چوب کار می‌کنند.

پین اسلحه میخکوب

تفنگ های میخکوبی براد شبیه تفنگ های پین هستند، اما تفاوت های خود را دارند. اگرچه میخ ها را می توان در پروژه های مشابه برای سنجاق کردن میخ ها استفاده کرد، اما قدرت نگهداری بسیار قوی تری را ارائه می دهند. در واقع، امنیتی که آنها ارائه می کنند با برخی از همتایان بزرگتر خود قابل مقایسه است. اینها معمولاً سوراخ بزرگتری نسبت به تفنگ های پین ایجاد می کنند، اگرچه هنوز هم کوچکتر از سوراخ هایی است که توسط بسیاری از انواع دیگر تفنگ های میخکوب ایجاد می شود. اسلحه‌های براد اغلب روی قرنیز استفاده می‌شوند، اگرچه در صورت استفاده صحیح می‌توانند همه کاره باشند.