دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

میخ و چاشنی خشابی

میخ-و-چاشنی-خشابی3

 

 

تفنگ میخکوبی، تفنگ میخکوبی یا میخکوب نوعی چکش است که برای کوبیدن میخ به چوب یا مواد دیگر استفاده می شود. معمولاً توسط هوای فشرده (پنوماتیک)، الکترومغناطیس، گازهای بسیار قابل اشتعال مانند بوتان یا پروپان، یا برای ابزارهای فعال شده با پودر، یک بار کوچک انفجاری هدایت می شود. تفنگ های میخکوبی از بسیاری جهات جایگزین چکش به عنوان ابزار انتخابی در بین سازندگان شده اند.

 

 

اولین تفنگ میخکوبی از فشار هوا استفاده می کرد و در سال 1950 برای سرعت بخشیدن به ساخت روکش کف مسکن و طبقات فرعی به بازار معرفی شد. با تفنگ اصلی میخکوبی، اپراتور در حالت ایستاده از آن استفاده می کرد و می توانست 40-60 میخ در دقیقه میخکوب کند. گنجایش 400-600 میخ را داشت.

 

 

یکی از مهمترین و موثرترین اقدامات برای حفاظت از چوب چاشنی است. چاشنی بلافاصله پس از قطع درختان سبز شروع می شود حتی در فضایی که به شدت از بخار آب اشباع شده است. در ابتدا آب مایع یا آزاد (در عمل معمولاً “شیره” نامیده می شود) حذف می شود و در نهایت به نقطه اشباع فیبر می رسد. همانطور که در بخش 6.2.6.2 اشاره شد، انقباض جزئی ممکن است حتی بالاتر از نقطه اشباع فیبر رخ دهد، به عنوان مثال. در حدود 50 درصد رطوبت انقباض و تورم ناشی از تغییر در رطوبت از خواص نامطلوب چوب جامد برای اکثر مصارف است. با این حال، مضرات انقباض در طول چاشنی با تعداد قابل توجهی از مزایا جبران می شود: افزایش مقاومت در برابر لکه آبی و قارچ های تخریب کننده چوب. کاهش حساسیت به حمله توسط برخی از انواع حشرات؛ کاهش پیچ خوردگی، پیچش، شکافتن، چک کردن، و لانه زنبوری. کاهش وزن (در نتیجه کاهش هزینه های حمل و نقل)؛ افزایش سفتی، استحکام مکانیکی، سختی و قدرت نگه‌داشتن میخ با کاهش رطوبت در زیر نقطه اشباع فیبر بهبود رنگ پذیری (چوب مرطوب نباید رنگ شود، اما در زیر نقطه اشباع الیاف، میزان رطوبت اهمیت کمی دارد) به جز در روش های معدودی (فرایند بوچری برای درمان قطب های سبز و بدون پوسته، که به طور گسترده در اروپا استفاده می شود؛ فرآیندهای انتشار با چوب سبز یا مرطوب) هر الواری که با مواد نگهدارنده درمان می شود، باید به دقت پوست کنده شود و یا مزه دار شود یا به شکل دیگری آماده شود.

میخ-و-چاشنی-خشابی1


نحوه استفاده از تفنگ میخکوب بتنی

 

در هر یک از پروژه های بازسازی خانه ممکن است نیاز داشته باشید که اعضای قاب چوبی را به سطوح بتنی یا بنایی متصل کنید. به عنوان مثال، اگر در حال ساخت یک دیوار جداکننده جدید در زیرزمین یا روی یک دال بتنی هستید، باید کفی را به کف بتنی متصل کنید. اگر میخ‌ها را با دست می‌کوبید، می‌تواند فرآیند خسته‌کننده‌ای باشد، و باید سوراخ‌های پایلوت را با مته چکشی و مته سنگ‌تراشی سوراخ کنید. اما اگر از تفنگ میخکوبی بتنی فعال شده با پودر استفاده کنید، کار به طور تصاعدی آسان تر می شود.

 

تولید کنندگان مختلفی از این ابزار از جمله Ramsett و Hilti هستند. برخی از سبک‌ها با زدن چکش به انتهای ابزار کار می‌کنند که باروت باروت را خاموش می‌کند. برخی دیگر ماشه ای دارند که برای شلیک کارتریج کشیده می شود.

 

رایج ترین نوع تفنگ میخکوبی میخکوب پنوماتیکی است که با هوای فشرده کار می کند. هنگامی که ماشه کشیده می شود، فشار هوا افزایش می یابد و میخ را بیرون می کشد. اگرچه مقرون به صرفه بودن، استفاده آسان و بسیار قدرتمند است، اما یک میخکوب پنوماتیکی دارای معایبی است که به یک کمپرسور هوای حجیم وابسته است. با این حال، برای مشاغل در محل، این انتخاب ارجح است.

 

میخ-و-چاشنی-خشابی2

 

از آنجایی که در هنگام استفاده از تفنگ میخکوبی نسبت به استفاده از چکش خطر شکافتن دانه های چوب کمتر است، این ابزارها به ویژه در پروژه های ظریف مانند استفاده از پیرایش فضای داخلی مفید هستند. یک تفنگ میخکوبی میخ را در یک حرکت قرار می دهد و احتمال لغزش و برآمدگی که می تواند چوب های ظریف را خراب کند را کاهش می دهد. اکثر مدل ها همچنین دارای دماغه ایمنی لاستیکی برای محافظت از چوب در برابر اصطکاک هستند.

 

اسلحه های میخکوبی مدت هاست که به عنوان یک خطر ایمنی در نظر گرفته شده است. آنها قدرتمند هستند و به سرعت بالایی می رسند و در صورت استفاده نادرست می توانند خطرناک باشند. در واقع، سالانه بیش از هزار تصادف جدی در اثر سوء استفاده از این ابزارها گزارش می شود. هنگام کار با یک احتیاط ضروری است.

 

انواع درجه حرفه ای اتوماتیک هستند و با کشیدن ماشه مستقیماً یک میخ را شلیک می کنند. یک تفنگ میخکوبی نیمه اتوماتیک برای مبتدیان مناسب تر است، زیرا به یک فرآیند دو مرحله ای نیاز دارد: ماشه را بکشید و سپس بشکه را به چوب بزنید. این ویژگی ایمنی کاربر را از شلیک تصادفی تفنگ میخکوبی و آسیب رساندن به خود یا دیگران محافظت می کند. اکنون برخی از ایالت ها به مجوز یا ثبت نام خاصی نیاز دارند تا امکان دستیابی به این ابزار را فراهم کنند.

 

لوازم یدکی تفنگ میخکوب

 

تفنگ میخکوبی معمولاً از فلز یا پلاستیک ساخته می شود. این شامل یک بخش در امتداد یک طرف برای بارگیری میخ های نهایی است. این میخ ها از نظر قطر و طول بسیار کوچک هستند و در یک تفنگ میخکوبی استاندارد قرار نمی گیرند.

 

 

یک دسته در کناره تفنگ وجود دارد که ممکن است دارای یک دستگیره ارگونومیک باشد. یک مکانیسم ماشه در نزدیکی دسته قرار دارد. وقتی از یک طرف به آن نگاه کنید، یک تفنگ میخکوبی تا حدی شبیه یک مته شارژی است که یک میله بلند به آن متصل است.

 

استفاده از تفنگ میخکوبی بسیار آسان است. کاربر ابتدا باید بررسی کند تا مطمئن شود که میخ در تفنگ وجود دارد و در محل بارگیری صاف می‌نشینند تا بتوانند در حین اعمال فشار از طریق تفنگ تغذیه کنند. پس از این، او باید با قلاب کردن شیلنگ دستگاه به انتهای میخ، تفنگ را به کمپرسور هوا متصل کند.

 

هنگامی که تفنگ آماده استفاده است، شخص می تواند شروع به نصب تریم کند. قطعه تریم ابتدا باید به طول دلخواه بریده شود و سپس در جای خود قرار گیرد. در مرحله بعد، کاربر می‌تواند انتهای میخ‌کوبی را به صورت هموار در مقابل برش قرار دهد. پس از فشار دادن ماشه، یک میخ بیرون زده می شود که باعث می شود قطعه ایمن شود. سپس کاربر می تواند طول قطعه را تا زمانی که کاملا در جای خود قرار گیرد ادامه دهد.

 

افراد هنگام استفاده از تفنگ میخکوبی باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند. این به این دلیل است که گاهی اوقات میخ ها بدون هشدار از تجهیزات خارج می شوند. به همین دلیل هنگام کار با این دستگاه محافظت از چشم توصیه می شود. کمپرسور هوا که به تفنگ میخ متصل است و خود عمل میخ زدن نیز می تواند بسیار بلند باشد، بنابراین محافظت از شنوایی نیز توصیه می شود.