دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

میخکوب چاشنی خور دستی

انواع میخکوب

تفنگ میخکوب یکی ازکاربردی ترین ابزارها محسوب می شود. بیشتر برای اتصال قطعات مختلف به سطوح بتنی مورد استفاده قرار می گیرد که با کمک نیروی احتراق باروت شلیک می گردد و در سطوح بتنی و فلزی فرو می رود، از مهم ترین کاربردهای تفنگ میخکوب می توانیم به نصب انواع پوشش های ایزولاسیون، تور های فلزی، اتصالات موقت و دائمی در پروژه های مهم و در حال تجهیز در کارگاه ها استفاده می شود، سیستم های برقی و مکانیکی، دیوار های سبک و دکوراسیون داخلی کناف مورد استفاده قرار می گیرد.

برای پرتاب میخ با دستگاه میخکوب، از چاشنی استفاده می کنند این دستگاه به برق و هوا نیازی ندارد و به همین خاطر در هر مکانی می توانید از آن استفاده نمایید و حتی میخ ضخیم را هم استفاده کنید. انرژی لازم در میخکوب ها، به وسیله کارتریج گاز قابل اشتعال تامین می گردد و توسط یک باتری، نیروی الکتریکی برای اشتعال فراهم می گردد این نیرو میخ را پرتاب می نماید.

تفنگ میخکوب

همان طور که بیان شد دستگاه های تفنگ میخکوب به برق و هوا احتیاج ندارد و در همه مکان ها می توانید از آن ها استفاده کنید این ابزار توانایی این را دارد که میخ ها با زخامت بالا را هم پرتاب کند. انرژی لازم این دستگاه از طریق کارتریج گاز قابل اشتعال تامین می شود و خوب است بدانید توسط یک باتری،  این نیروی الکتریکی برای اشتعال فراهم می شود و نیروی حاصل از احتراق سبب می شود میخ پرتاب شود و در سطوح بتنی و فلزی به راحتی فرو رود.

کاربردهای مختلف تفنگ میخکوب

این دستگاه هم مانند دیگر ابزارهای دارای کاربردهای مختلفی است و در ذیل آن ها را شرح می دهیم:

  • به منظور اتصال پلیت ها و صفحات مختلف به بتون مورد استفاده قرار می گیرد.
  • به منظور متصل کردن انواع توری های مشبک و غیره به صفحه های بتونی و مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • به وسیله ی چاشنی، میخ موجود در تفنگ را با شدت به سمت هدف شلیک می نماید و واشری که بر روی میخ قرار دارد صفحه را بر روی بتون نگه داری می کند.
  • قابلیت زدن میخ تا ۷ سانتی متر دا رادا می باشد.
  • توانایی استفاده از هر دو نوع میخ بتنی و آهنی را دارا می باشد.
  • دارای ۵ عدد استپ رینگ و فنر استپ رینگ است.
  • دارای عینک ایمنی می باشد.

البته دقت داشته باشید برای کوبیدن میخ در فلز و یا بتن نمی‌توانید از میخکوب های دستی استفاده نمایید و در این موارد بهتر است از نوع تفنگی و یا برقی آن استفاده نمایید. در نوع تفنگی، چاشنی که در خان تفنگ قرار گرفته است ، با شدت به سمت هدف شلیک می گردد و واشری که بر روی میخ قرار گرفته، صفحه را بر روی بتون نگه داری می کند.

تفنگ میخکوب دارای دو سایز کوچک و بزرگ است که به شرح زیر است:

میخکوب کوچک

برای انجام کارهای کوچک و راحت مانند کار با چوب و نجاری‌های سبک مانند: تعمیر یک صندلی و یا نصب کردن یک تاج بر روی آن از میخکوب کوچک استفاده می کنند.

میخکوب بزرگ

برای کارهای فنی و بسیار تکنیکی مثلاً: نصب قطعات سقف کاذب بیشتر استفاده می شود . خوب است بدانید دارای قیمت بیشتری نسبت به نوع کوچک تر هستند. برای کسانی که به صورت مداوم از این وسیله استفاده می کنند، نوع بزرگ آن مناسب تر است.

رعایت نکات مهم برای خرید تفنگ میخکوب

برای انتخاب و خرید یک دستگاه میخکوب کاربردی باید یک سری نکات را توجه نمایید که به شرح زیر است:

دارای وزن مناسب

یکی از پارامترهای بسیار مهم و حائز اهمیت وزن محصولات است، اگر دستگاه وزن بالایی داشته باشد، تعادل کاربران در زمان استفاده به هم می ریزد و جابه جایی ابزار سخت تر خواهد شد.

میزان قدرت دستگاه

میخکوب مثل دیگر دستگاه ها دارای قدرت‌ها و توان‌های متنوعی است و کاربران با توجه به نوع کاربری خودشان می توانند دستگاه را انتخاب نمایند. میخکوب های بزرگ قدرت بیشتری دارند.

خوب است در نظر داشته باشید در بسته بندی دستگاه میخکوب ها، تجهیزات جانبی مانند: استپ رینگ و فنر استپ رینگ، فرچه به منظور تمیز کردن سیلندر و پیستون، عینک ایمنی، روان کننده به منظور سهولت استفاده کاربران عزیز وجود دارد و کمک بسیار زیاد به آن ها در انجام امور می کند.

فروشگاه دکتر هیلتی ارائه دهنده میخکوب های زیر با قیمت مناسب می باشد:

  • تفنگ میخکوب بتن والته
  • تفنگ میخکوب کامرکس
  • تفنگ میخکوب کی تی پی
  • تفنگ میخکوب هیلتی

محل استفاده‌ی هرکدام از میخکوب ها متفاوت است. قاعدتاً برای کوبیدن میخ در فلز یا بتن نمی‌توان از میخ‌کوب دستی استفاده نمود. در این موارد از نوع تفنگی یا برقی استفاده می‌ شود؛ چون این دستگاه‌ها قدرت لازم برای وارد کردن میخ در فلز یا بتن را فراهم می‌ نمایند.

ویژگی های تفنگ میخکوب چاشنی خور

  • ساخت تایوان است.
  • قابلیت استفاده برای انواع میخ پرچ واشردار را دارد.
  • دارای کاربری جهت بتن و فولاد می باشد.
  • مجهز به پنج عدد استپ رینگ و فنر استپ رینگ است.
  • مجهز به عینک ایمنی و روان کننده است.
  • مناسب جهت شلیک میخ ها می باشد.
  • قابلیت استفاده از چاشنی های تک یا کارتریج را دارا می باشد.

ویژگی های میخ و چاشنی تفنگ هیلتی ردهیت سایز

  • اتصال ورق فلز به بتن با ضخامت 5 میلی‌متر به بتن امکان پذیر است.
  • میخ ها تولید شده از بهترین متریال کربن استیل هستند.
  • مطابق با استاندارد AISI 1060می باشد.
  • شامل 100عدد میخ 100عدد چاشنی است.
  • دارای واشرهای فولادی است.
  • دارای کیفیت ساخت بالا است.
  • قابلیت استفاده با چاشنی قرمز و مشکی است.
  • ضمانت اصالت کالا دارد.
  • مناسب برای تفنگ های میخکوب کامرکس،والته ،کی تی پی،رونیکس و… می باشد.

تفنگ میخکوب چاشنی

تفنگ میخکوب چاشنی

این فناوری با نام اتصال مستقیم یا انفجاری نیز معروف می باشد، و با انفجار  مواد شیمیایی انجام می شود و شبیه فرآیند شلیک در سلاح گرم عمل می‌ نماید. کاربرد تفنگ‌های میخکوب چاشنی اغلب به دلیل سرعت عمل بالا در مقایسه با دیگر مراحل مانند: سوراخ‌ کاری ها و نیز نصب اتصالات مختلف طرفداران زیادی دارد.

از این ابزار می‌توانید به‌راحتی در موقعیت‌های مختلف با فضای محدود برای نصب گیره‌های شناور فولادی در سقف‌های بتنی استفاده نمایید. فناوری پودر و چاشنی برای کاربردهای مختلف در طول جنگ جهانی دوم ارائه شده است در آن زمان از سیستم‌های اتصال با سرعت بالا برای تعمیر موقت آسیب‌های وارده به کشتی‌ها استفاده می کردند. این ابزار می تواند شکاف های ایجاد شده در صفحه های فولادی را ترمیم و پر کند. و همین امر سبب بیشتر شدن کارایی و پیداکردن طرفداران بیشتری شده است.

تفنگ میخکوب چاشنی یا تفنگ میخکوب انفجاری به‌وسیله کارتریج‌های بسیار کوچکی از مواد منفجره تهیه شده اند با برخورد پین شلیک به پرایمر شارژ انفجاری در پایه کارتریج فعال می‌ گردد. پرایمر شارژ اصلی پودر را مشتعل می کند و به‌سرعت سئخته می شود. گازهای داغ آزادشده به‌ دلیل سوختن به‌سرعت به داخل کارتریج فشار می‌آورند و مستقیما انتهای اتصال‌دهنده یا روی پیستون را به جلو می‌رانند و اتصال‌دهنده با شتاب از دهانه تفنگ به خارج پرتاب می‌ گردد تفنگ میخکوب چاشنی در انواع پرسرعت و کم‌سرعت در بازار موجود می باشد.

در ابزارهایی با سرعت بالا مراحل شبیه به اسلحه گرم است، و مستقیما روی اتصال‌دهنده عمل می‌ نماید. در ابزارهای کم‌سرعت پیستون وارد محفظه می شود و روی پیستون عملیات خود را انجام می دهد. و در نهایت موجب حرکت سریع میخ ها می گردد. اگر میانگین سرعت آزمون اتصال‌دهنده حداکثر 100 متر بر ثانیه بود، تفنگ میخکوب چاشنی از نوع کم‌سرعت آن تعیین می شود. تفنگ‌های با سرعت بالا در برخی کشورها مانند: ایالات متحده ساخته نمی‌شوند یا برای فروش عرضه نمی شوند. تفنگ های پر سرعت چندین سال است که بیشتر مورد استفاده همه قرار می گیرد. اتصال‌دهنده‌ها با نوعی پودر خصوص از فولاد خاصی تهیه شده اند میخ‌های معمولی برای این کاربرد مناسب نیستند و ایمنی نخواهند داشت.

اتصال‌دهنده‌ها کاربرد زیادی در صنایع ساختمانی و تولیدی دارند از انواع تفنگ میخکوب و میخ و چاشنی در کارهای ساختمانی و برای چفت‌کردن انواع قطعات مختلف به سطوح بتنی استفاده می‌ کنند.

انواع تفنگ میخکوب چاشنی

این ابزار از نظر سرعت به دو گروه کم‌سرعت و پرسرعت تقسیم‌بندی می‌شود. در تفنگ میخکوب چاشنی با عملیات مستقیم، شارژ مستقیما روی کلگی میخ و با سرعت بالا صورت می گیرد و در تفنگ‌های با عمل غیر مستقیم از پیستون استفاده می شود این تفنگ‌ها کم‌سرعت می باشند. همچنین این تفنگ‌ها در انواع تک شات و خشابی دارای ویژگی های خاصی هستند، و به چرخه پیستون دستی و اتوماتیک و تغذیه خودکار و دستی شارژها طبقه‌بندی می‌ گردند . در کل از تفنگ میخکوب چاشنی برای پرتاب اتصال‌دهنده‌هایی مانند: چاشنی، میخ و گل میخ در فرآیند نصب پوشش‌های ایزولاسیون، اتصالات موقت و دائمی، دکوراسیون داخلی و کناف‌کاری، نصب اتصالات و رابط‌های برشی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

برند های مختلفی از میخکوب ها در کشور وجود دارد که هر کدام دارای قابلیت ها و امکانات جدیدی هستند، دو برند هیلتی و رمسیت به خاطر داشتن سال تولید بالا نسبت به بقیه برند ها معروفتر می باشند. و بسیاری ازمردم این دو برند را بیشتر می شناسند قیمت میخکوب ها هم خیلی مهم است در صورتی که کیفیت محصول هم خوب باشد و قیمت مناسبی داشته باشد افراد زیادی از ان استقبال می نمایند. میخکوب ها با قیمت مناسب و بسیار پر طرفدار در ایران دو برند کامرکس یا والتی و یا دکتر هیلتی  محسوب می شوند.

برترین برندهای تفنگ میخکوب چاشنی

برندهای رمسیت و هیلتی از برترین تولیدکنندگان تفنگ‌های میخکوب چاشنی می باشند ولی قیمت بالای آنها سبب شده بسیاری از خریداران به‌ دنبال سایر برندهای با کیفیت بالا و در عین حال با قیمت بهتری بروند. برندهای رونیکس، والته، کرون و … از دیگر برندهای تولیدکننده انواع میخکوب چاشنی و بادی می باشد. برای خرید تفنگ میخکوب چاشنی با مطالعه مشخصات فنی و با درنظرگرفتن بودجه قابل پرداختتان بهترین گزینه را  از سایت دکتر هیلتی انتخاب کنید

خرید آنلاین تفنگ میخکوب چاشنی

استفاده از تفنگ میخکوب

از تفنگ میخکوب چاشنی یا تفنگ میخکوب انفجاریبه منظور اتصالات سطوح بتنی و فلزی استفاده می‌‌شود. برای مشاهده قیمت تفنگ میخکوب چاشنی، همچنین مشخصات فنی و امکانات متنوع و برندهای این ابزار کافی است به فروشگاه اینترنتی دکتر هیلتی سری بزنید. در این فروشگاه اینترنتی معتبر و تخصصی در زمینه فروش انواع ابزارآلات و ماشین آلات می‌توانید جدیدترین مدل‌های تفنگ میخکوب چاشنی را خریداری نمایید و ثبت سفارش کنید. اگر قصد خرید محصولات مختلف و ابزار آلات کاربردی را دارید می توانید به سلایت دکتر هیلتی مراجعه نمایید و درباره قیمت و مشخصات محصولات و انوع تفنگ میخکوب اطلاعات لازم را کسب نمایید.

لوازم یدکی تفنگ میخکوب

تفنگ های میخکوب دارای مکانیزم خاصی هستند، و دارای قطعات و لوازم یدکی خاصی هم هستندکه در ادامه انواع لوازم یدکی تفنگ میخکوب به همراه قیمت آن ها که در سایت دکتر بارگزاری شده است که ما در این جا خدمت شما دوستان عزیز شرح می دهیم.

  • پوسته بدنه میخکوب
  • سنبه تفنگ میخکوب
  • ضربه گیر تفنگ میخکوب
  • قطعه یدکی پیستون و سوزن میخکوب
  • قطعه یدکی ماشه پلاستیکی
  • یدکی صداگیر
  • یدکی سیلندر
  • یدکی میخکوب کشویی
  • یدکی میله انتهای پیستون گاید
  • میله هادی میخ
  • دسته تفنگ میخکوب
  • فنر ضربه گیر تفنگ میخکوب
  • قطعه یدکی کلگی

تفنگ میخکوب چاشنی خور

معتبر ترین و اولین مدل تفنگ میخکوب احتراقی که به صنعت عرضه شده در بازار میخ کوب چاشنی خور بزرگ دو دستی است. سیستم کاری این مدل به صورتی است که دقیقا شبیه به تفنگ های قدیمی گلنگدنی  هستند و مخزن و خشاب شلیک آن تنها با 1 عدد سوزن شارژ می‌ گردند و از چاشنی منفجره ریلی به عنوان منبع قدرت استفاده می‌کند. ترکیب مکانیزم گلنگدن و مواد منفجره، چکش دستگاه را با چاشنی باروت دار مثل یک تفنگ مسلح می کند و بعد با ماشه، شلیک می شود.

تفنگ میخکوب آهن

تفنگ میخکوب آهن به عنوان بهترین ابزار های کاربردی برای شرایط خاصی می باشد برای زمانی که نیاز به میخ کاری روی سطوح آهنی را دارید، با کمک این ابزار شما می توانید با سرعت بسیار بالا روند میخ کاری یا انجام اتصالات مختلف را خودتان انجام دهید.

میخ و چاشنی بتن

برای اتصال میخ به سطح های مختلف به یک تفنگ میخکوب بسیارمناسب است، این نیرو توسط تفنگ میخکوب بتن از طریق چاشنی ها تامین می گردد، از میخ و چاشنی بتن برای سطوح مختلفی مانند: پوشش های ایزولاسیون، تورهای فلزی، کناف، گچبرگ، تایل و… استفاده می شود.

میخ و چاشنی

اگر میخ ها از داخل تفنگ بخواهیم بیرون بیاوریم و به داخل سطح فرو ببریم نیاز به یک نیروی محرکه قوی است، این نیرو توسط چاشنی تامین می شود، کار اصلی چاشنی این است که میخ ها را به داخل تفنگ شلیک نماید و  در نهایت میخ ها با استفاده از نیروی احتراق توسط باروت شلیک شوند. در اصل کاربرد میخ و چاشنی به این صورت می باشد.

بسیاری از اشخاص با هزینه کمتر مایل هستند اقدام به خرید میخکوب دست دوم نمایند در صورتی که بدون داشتن آگاهی لازم و نداشتن اطلاعات فنی دستگاه، کیفیت لازم برای انجام کار را وجود نخواهد داشت، و آن ابزار مناسب کار نیست. این افراد در نهایت مجدداً مجبور به خرید تفنگ میخکوب می شوند با خرید میخکوب دست دوم امکان استفاده از ابزار جانبی که در بسته بندی موجود می باشد نیز دیگر وجود ندارد.

انرژی مورد نیاز برای کار با تفنگ میخکوب از راه های مختلفی کسب می شود، تفنگ های میخکوب عمدتاً به صورت برقی، شارژی، بادی و….می باشند ، اما در یک مورد از تفنگ های میخکوب از کارتریج گاز قابل استفاده می شود که باتری نیروی الکتریکی به منظور اشتعال را تامین می کنند. نیروی به دست آمده از احتراق، میخ ها را به سمت جلو پرتاب می کند و به این ترتیب میخ ها در انواع سطوح فلزی و بتنی فرو خواهند رفت.

تفنگ میخکوب و میخ و چاشنی

بهتر است قبل از تهیه هر وسیله برقی اطلاعات و دانش کافی درباره آن داشته باشیم این کار سبب می‌ شود هنگام سفارش و خرید محصولات متنوع بدانیم هر یک از آنها توانایی انجام چه کاری را داند و برای کار ما مناسب هستند یا خیر برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با متخصصین ما در سایت دکتر هیلتی در ارتباط باشید.

کاربردی ترین تفنگ میخکوب

معروف ترین ابزار کاربردی تفنگ میخکوب است که برند دکتر هیلتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در آن نیروی چکش از هوای فشرده استفاده می کند، معمولاً توسط یک کمپرسور هوای مجزای گازی تولید می‌ شود. یک کمپرسور استاندارد هوا بر اساس همان اصل پمپ آب کار خود را شروع می نماید.

این تفنگ دارای  از چندین سیلندر پیستونی ساخته شده است که در حرکت ب هوا را از اتمسفر به داخل می‌کشاند و آن را به سمت تفنگ در سمت پایین تر قرار می دهد. این حالت به عنوان یک کار ثابت شده است زیرا هوای فشرده را تولید می‌کند و از طریق یک شلنگ به مخزن تفنگ هوا در ایجاد می شود.

منظور از تفنگ میخکوب، یک ابزار دستی است که از چندین قطعه مکانیکی ساخته شده است. نیروی این ابزار با کمک انفجار چاشنی و یا کپسول گاز انجام می شود. همکاری این قطعات در کنار هم به کمک قدرت انفجار چاشنی، میخ را در محکم ترین مصالح مثل: آهن و یا بتن می تواند فرو ببرد.