دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

معرفی میخ و چاشنی مکس

معرفی میخ و چاشنی مکس

میخ و چاشنی ها از لوازم بسیار کاربردی جهت اتصال از انواع قطعات ساختمانی و سازه های بتنی و سطوح فلزی و فولادی است.

میخ ها از لوازم اتصالی هستند که معمولا به وسیله تفنگ های مخصوص و از طریق نیروی احتراق باروت موجود در تفنگ ها، شلیک می شود و در سطوح بتنی و فلزی فرو می رود.

یکی از مهم ترین کاربرد میخ و چاشنی ها، نصب انواع پوشش های ایزولاسیون، تور های فلزی، اتصالات موقت و دائمی در کارگاه ها، سیستم های برقی و مکانیکی، دیوار های سبک و دکوراسیون داخلی،همچنین نصب زائده های برشی و ورق های فلزی در اجرای سقف های عرشه فولادی، کامپوزیت و نصب های سبک که دارای بارهای استاتیکی می باشد.

میخ و چاشنی ها دارای برندها و انواع گوناگونی می باشند. یکی از برندهای معروف در حوزه ی تولید میخ و چاشنی ها و انواع اتصالات، بند میخ چاشنی مکس می باشد.

برند میخ و چاشنی مکس یکی از برندهای تولیدی میخ و چاشنی مشترک کشور تایوان و چین است که میخ و چاشنی های آن معمولا در بسته های صد عددی در بازار موجود می باشند.

از میخ و چاشنی MAX می توان در مصارف گوناگونی جهت صنعت ساختمان سازی ، کناف کاری، رابیتس و … دارد . میخ های تولیدی برند مکس همچنین برای استفاده در بتن و آهن برای فیکس کردن و چسباندن مورد استفاده قرار می گیرد.

چاشنی های برند مکس چه خصوصیاتی دارند؟

کاربرد میخ و چاشنی آهن مکس و کاربرد میخ و چاشنی بتن مکس به دو صورت می باشد:

  1. میخ های آهن با طولی کوتاه تر ( 19 میلی متر و 22 میلی متر ) یا میخ و چاشنی 22 برند مکس با عاج هایی بر روی بدنه که معمولا برای چسباندن ورق های فلزی به سطح بتن استفاده می شوند . عاج های روی بدنه ی این میخ ها موجب گیرداری میخ بر روی صفحه فلزی می شود.
  2. میخ های بتن با طول های بلند ( از 32 میلی متر تا 72 میلی متر ) یا میخ و چاشنی 32 بتن مکس (MAX)که برای استفاده در سطح بتن استفاده می شوند. این نوع میخ ها معمولا هیچ گونه عاجی بر روی بدنه خود ندارند.

چاشنی های برند مکس چه خصوصیاتی دارند؟

یکی از پرکاربرد ترین محصولات در بین لوازم و اتصالات میخ و چاشنی بتن و میخ و چاشنی آهن، چاشنی قرمز است . چاشنی های قرمز با قرار گیری در تفنگ مخصوص میخکوبی موجب انفجار و به جلو بردن میخ در مصالحی مانند : بتن و یا آهن می شوند.

چاشنی های قرمز برند MAX معمولا در تعداد 100 عددی یعنی 10 خشاب 10 عددی برای استفاده در تفنگ های میخکوبی تک تیر (DX450) استفاده می شود . سایز قسمت پلاستیکی چاشنی های این برند برابر است با 177 میلی متر در طول – 14 میلی متر در عرض و 2.5 میلی متر ضخامت ورق پلاستیکی آن می باشد . چاشنی های برند مکس در ابعاد 11 میلی متر در ارتفاع و 6.8 میلی متر در قطر بوده که همگی اندازه های استاندارد برای چاشنی است.

کیفیت چاشنی برند مکس مورد قبول و رضایت اکثر مصرف کنندگان بوده و گزارشی مبنی بر خرابی و یا شلیک نشدن تا به حال به دست کسی نرسیده است.

ویژگی محصولات برند مکس

  • کیفیت بالای بدنه پلاستیکی محصول ( قابلیت انعطاف متوسط )
  • کاربرد زیاد در بین لوازم اتصال ساختمانی
  • ساخت چین
  • مبدا برند کشور تایوان
  • دارای ابعادهای استاندارد
  • مناسب برای اتصالات فلزی و بتنی
  • دارای دو مدل میخ بلند و کوتاه و مناسب برای انواع اتصالات
    نکات مهم در رابطه با میخ و چاشنی های برند مکس

نکات مهم در رابطه با میخ و چاشنی های برند مکس

  • سری های چاشنی های برند مکس تماما باید یک شکل و با رنگ مخصوص پوشانده شده باشند
  • در حین استفاده از چاشنی های برند مکس ممکن است تعداد 4 الی 7 مورد از بین 100 چاشنی موجود در بسته بندی کارنکند و به درستی عمل نکند که این یک امر طبیعی است ، ولی بیشتر از این مقدار استاندارد و درست نمی باشدرعایت نکات ایمنی حین کار با این محصول بسیار مهم می باشد و زمانی که چاشنی داخل تفنگ میخکوبی قرار دارد
  • به هیچ وجه نباشد دست خود را جلوی تفنگ های میخکوب مکس گرفت.
  • انفجار چاشنی های مکس همیشه با صدا و ضربه بوده ( رعایت نکات ایمنی برای محافظت از گوش )
  • در حین کار با تفنگ میخکوبی و انفجار چاشنی ممکن است یک تکه از چاشنی به طرفی پرتاب شود ، که این یکامر عادی است ( رعایت نکات ایمنی برای حفاظت از چشم )