دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

معرفی تراز لیزری دیوالت

معرفی تراز لیزری دیوالت

یکی از لوازم بسیار پرکاربرد مورد استفاده در اکثر مشاغل فنی، تراز لیزری است. تراز لیزری بیشترین کاربرد را در مشاغلی همچون: برق کشی، کاشی کاری، جوش کاری اسکلت و بیشتر مشاغل ساختمانی دارد.

اکثر مشاغل نام برده شده نیاز به عملیات تراز کردن زیر کار دارند، اگر در این مشاغل از تراز استفاده نشود کار قطعا به مشکلات وسیعی خواهد خورد و حتی ممکن است به سرانجام نرسد.

اکثر افراد در چنین مشاغلی برای تراز کردن، از شلنگ تراز استفاده می کنند. هنگامی که افراد برای تراز کردن از شلنگ تراز استفاده می کنند، باید مراحل سختی را برای تراز کردن بگذرانند که این موضوعات به کمک دستگاه تراز لیزری برطرف خواهد شد.

تراز لیزری وسیله ای است بسیار کاربردی که عمل تراز کردن را به کمک نور لیزر و مکانیزم خود ترازی ای که دارد در سطوح و مقاطع در سطح وسیع و فواصل طولانی انجام می دهد و جایگزین بسیار فوق العادی ای به جای برای شلنگ تراز به حساب می آید.

بهترین و معروف ترین کمپانی های تراز لیزری کدام ها هستند؟

شرکت های مختلفی تراز لیزری تولید می کنند و در بازار نیز مارک های مختلفی از تراز لیزری جود دارند که از پرفروش ترین برندها میتوان به تراز لیزری دیوالت ، تراز لیزری متابو ، تراز لیزری رونیکس ، تراز لیزری هیوندای و … در انتها تراز لیزری را با توجه به نوع کاری که تراز لیزری را نیاز دارید انتخاب کنید.

تراز لیزری دیوالت

آشنایی با تراز لیزری دیوالت

برند دیوالت بی شک یکی از موفق ترین برندها در زمینه تولید تراز لیزری در دنیا است. این شرکت در سال ۱۹۲۴ توسط شخصی به نام ریموند.ای.دیوالت تاسیس شد. این شرکت امریکایی از سال ۲۰۰۲ محصولات خود از آمریکا به چین، مکزیک، تایلند، کره و ژاپن منتقل کرد.

همانطور که گفتیم کمپانی دیوالت (Dewalt) یکی از معتبر ترین کمپانی های تولید کننده ابزارآلات ساختمانی و تراز های لیزری است. این کمپانی سابقه ی زیادی در ساخت و تولید تراز های لیزری دارد. اکثر ترازهای لیزری تولیدی این کمپانی دارای دو لیزر است، لیزرهای عمودی و افقی با کلاس II . که به وسیله ی پایه مغناطیسی موجود بر روی تراز های لیزری دیوالت می توان آن را بر روی سطوح فلزی قرار داد و عملیات تراز یابی را به طور صحیح و با دقت بالا انجام داد.

اکثر ترازهای لیزری دیوالت مجهز به دو دکمه برای روشن و خاموش کردن خطوط عمودی و افقی لیزر می باشند. همچنین این تراز ها مجهز به نشانگر وضعیت شارژ باتری می باشد.

اشعه ی مورد استفاده در لیزر تراز لیزری دیوالت از نوع 2 می باشد که اگر ناخواسته به چشم کاربر بر خورد بکند به آن آسیبی نمی زند. از تراز لیزری دیوالت می توان برای نصب کابینت، نصب کاشی و سرامیک، تراز کردن ستون ها، ساختمان سازی و دیوار کشی ، ساخت و ساز و کارهای عمرانی ، معماری، دکوراسیون داخلی، اجرای تاسیسات برقی ، نصب در و پنجره،مسطح نمودن کف و…استفاده نمود.

معمولا ترازهای لیزری دیوالت دارای سیستم تراز خودکار می باشند و اگر محل قرار گیری دستگاه تراز نباشد به صورت خودکار تراز می شود. تراز لیزری دیوالت به گونه ای است که در صورتی که بیش از حد از حالت تراز خارج شود با سیستم اخطار مواجه می شود تا کاربر دستگاه تراز را در حالت بهتری قرار دهد.

تراز های لیزری دیوالت اکثرا انرژی مورد نیاز خود را از 3 عدد باتری (غیر شارژی) از نوع قلمی AA با ولتاژ 1.5 ولت تامین می کند. همچنین دقت ترازهای لیزری این برند 0.3 میلیمتر به ازای هر متر است.

کاربرد تراز لیزری دیوالت چیست؟

کاربرد تراز لیزری دیوالت چیست؟

  • استفاده از تراز لیزری دیوالت در کارهای تاسیساتی
  • نصب انواع پوستر و کاغذ دیواری به کمک تراز دیوالت
  • نصب سنگ نما، کاشی و سرامیک، پارکت
  • نصب انواع قفسه و کابینت به آسانی
  • برق کشی ساختمان برای تراز کردن محل دقیق کلید و پریزها
  • تراز کردن انواع ستون، قاب در و پنجره
  • نصب انواع سازه های کناف و سقف کاذب و…

نکات مهم در رابطه با استفاده از ترازهای لیزری دیوالت

استفاده از ترازهای لیزری دیوالت سرعت و دقت کارها را بالا برده و ابزاری بسیار کاربردی محسوب می شود. باید به این نکته بسیار دقت کرد که تراز لیزری ابزای بسیار حساس است و نباید ضربه شدید به آن وارد شود. در هنگام کار با تراز لیزری باید دقت کرد که نور لیزر مستقیما به چشم کاربر و یا اطرافیان برخورد نکند زیرا باعث آسیب رسیدن به چشم می شود. هنگامی که دستگاه تراز لیزری دیوالت روشن است و قصد جا به جایی دارید آن را در حالت قفل قرار دهید. این کار برای ثابت ماندن پاندول لیزر و در نتیجه از آسیب دیدن و ضربه و حرکت دستگاه جلوگیری می کند.