دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

راهنمای سریع برای انتخاب میخ مناسب برای بتن

راهنمای سریع برای انتخاب میخ مناسب برای بتن

از زمان‌ های دور استفاده از انواع میخ برای اتصال قطعات و سطوح مختلف بسیار رواج داشته است. با گذر زمان و پیشرفت علم نیز شاهد این بوده ایم که این محصولات دارای مزایای و ویژگی‌ های خاصی هستند که برای انجام فعالیت‌ های مختلف به ما کمک خواهند کرد.

انتخاب میخ مناسب برای بتن می‌ تواند کمی چالش برانگیز باشد، چرا که بسیاری از میخ‌ ها را نمی توان روی سطوح بتنی به کار برد. میخ بتن مخصوص امروزه در بازار موجود است و دارای تنوع بالایی است که به مشتریان اجازه می‌ دهد به گزینه متناسب با نیاز خود دسترسی داشته باشند.

از سوی دیگر استفاده از تفنگ میخکوب برای انجام اتصالات روی سطوح بتنی روند کار را برای ما بسیار راحت کرده است. البته نباید فراموش کنید که برای کار با این تجهیزات نیز باید میخ و چاشنی بتن مناسب را انتخاب نمایید. در ادامه این مطلب از سایت دکتر هیلتی راهنمای سریع برای انتخاب میخ مناسب برای بتن را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

 

پارامترهای مهم در زمان انتخاب میخ بتن

پارامترهای مهم در زمان انتخاب میخ بتن

برای انتخاب میخ بتن به طور کلی نیاز است که دو پارامتر متفاوت را مد نظر قرار دهید. در ادامه این دو پارامتر را با هم بیشتر بررسی خواهیم کرد:

  • جنس میخ
    نوع مواد اولیه که برای تولید یخ استفاده می‌ شود، روی ویژگی‌ های نهایی آن در زمان کاربرد تاثیر بسیار زیادی دارد. زمانی که صحبت از میخ بتن به میان می‌ آید، باید سراغ محصولاتی بروید که از استحکام کافی برخوردارند. میخ بتن معمولا از جنس فولاد است که با روکش گالوانیزه پوشانده شده است. استفاده از گالوانیزه باعث می‌ شود تا میخ در برابر شرایط جوی مختلف و زنگ زدگی مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.
  • اندازه یا سایز
    اندازه میخ پارامتر بعدی است که باید در زمان خرید به آن توجه ویژه داشته باشید. طول و قطر میخ بسته به نوع سطح مورد نظر برای انجام اتصالات باید انتخاب شود. از طرفی میخ‌های استفاده شده در تفنگ میخکوب دارای سایز بندی متفاوتی هستند که حتما قبل از خرید حتما باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

بعد از این که دو پارامتر بالا را مد نظر قرار دادید، نوبت به سایر نکات مهم در این زمینه می‌ رسد. در ادامه متخصصین دکتر هیلتی توضیحات بیشتری در این زمینه با شما به اشتراک خواهند گذاشت.

 

چگونه انواع مختلف میخ را بشناسید؟

چگونه انواع مختلف میخ را بشناسید؟

روند ساخت انواع مختلف میخ تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و از طرفی همین تفاوت است که تعیین کننده نوع نهایی بخش‌ های مختلف میخ خواهد بود. تفاوت سر و بخش انتهایی میخ روی روند استفاده از آنها و عملکرد میخ تاثیر زیادی دارد. از سوی دیگر میخ استفاده شده برای تفنگ میخکوب با میخ معمولی تفاوت زیادی دارد.

وقتی با انواع مختلف میخ بتن آشنایی کامل پیدا کردید، روند انتخاب و خرید آنها برای شما بسیار راحت تر خواهد بود. به یاد داشته باشید که نوع میخ بتن روی روند استفاده، عملکرد نهایی و سرعت انجام کار تاثیر زیادی دارد. از طرفی تنوع بالای میخ بتن در بازار باعث شده تا مشتریان با سطوح نیاز مختلف بتوانند به محصولی سازگار با کاربری مورد نظر خود دست پیدا کنند.

 

پارامترهای تعیین کننده برای خرید میخ بتن

فاکتورهای مختلفی مانند نوع بتن مورد نظر، طراحی یا شکل ظاهری میخ و نوع سخت کاری استفاده شده برای آن، روی روند کار با میخ تاثیر زیادی می‌ گذارند. اما از بین پارامترهای مختلف سه مورد زیر به عنوان گزینه‌های اصلی که در زمان خرید میخ بتن حتما باید به یاد داشته باشید، شناخته می‌ شوند.

  • نرخ چسبندگی یا نرخ درگیری: این پارامتر که بر حسب درصد نشان داده می شود، میزان درگیری میخ با سطح بتنی مورد نظر را به ما نمایش می‌ دهد.
  • مقدار میخ مورد نیاز
  • قیمت تمام شده تمام میخ‌ های مورد نیاز

 

توجه به سطح بتنی

میخ استفاده شده روی سطوح بتنی باید بتواند با تخریب بخشی از بتن، سوراخی در آن ایجاد کند. در این شرایط بتن اطراف میخ فشرده شده و به میخ فشار می‌ آورد که باعث درگیری بیشتری آن خواهد شد. به خصوص در زمان بکارگیری تفنگ میخکوب می‌ بینیم که روند میخ کاری با سرعت بیشتری روی سطوح بتنی انجام می‌شود. البته نباید فراموش کرد که میخ و چاشنی تفنگ میخکوب مخصوص بتن با میخ و چاشنی برای سطوح دیگر متفاوت هستند. هر چقدر سطح بتنی مورد نظر شما سخت تر باشد، روند فرو رفتن میخ درون آنها دشوار تر خواهد بود. از همین رو انواع سطوح بتنی را به دسته بندی‌ های مختلف تقسیم می کنند تا روند انتخاب میخ بتن راحت تر شود. در ادامه نگاهی به این دسته بندی‌ ها می‌ اندازیم.

  • سطوح بتنی نرم
    این بتن که دارای وزن مخصوص کمتری از سایر انواع بتن هستند، دارای بافت نرمی می‌ باشند که روند فرو رفتن میخ در آن‌ها راحت تر است. این نوع بتن را با علاوه S نیز نشان می‌ دهند.
  • سطوح بتنی سخت
    این سطوح بتنی دارای درجه سختی بین متوسط تا سخت هستند. یکی از انواع پرکاربرد این بتن ها، بتن‌ های وزن متوسط می‌ باشند.
  • سطوح بتنی بسیار سخت
    این نمونه از سطوح بتنی دارای تراکم بسیار بالایی هستند و بیشتر در مواردی که به سازه‌ های بسیار محکم نیاز داشته باشیم، از آنها استفاده می‌ شود. از سوی دیگر در سازه‌ های قدیمی بتنی نیز این نمونه از بتن به وفور مشاهده می‌ شود.

کلاس میخ بتن

همانطور که گفتیم، انواع مختلف میخ برای کاربردهای مختلف به صورت تخصصی تولید و وارد بازار می‌ شوند. هر کدام از کلاس‌ های میخ برای انواع مختلف بتن (که در بخش بالا توضیح دادیم) تولید شده‌اند. از آنجایی که مواد اولیه مورد نظر برای تولید، تکنولوژی ساخت، طراحی و… آنها با یکدیگر متفاوت است، شاهد تفاوت قیمت نیز در آنها هستیم.
به طور معمول میخ هایی با کلاس بالاتر، برای سطوح بتنی با سختی بیشتر مورد استفاده قرار می‌ گیرند و صد البته قیمت آنها نسبت به سایر انواع میخ بتن بالاتر است.پس باید با توجه به نوع بتن مورد نظر خود سراغ کلاس میخ متناسب با نیازتان بروید.

مراحل انتخاب میخ بتن

مراحل انتخاب میخ بتن

برای انتخاب میخ تفنگ میخکوب یا سایر انواع میخ بتن به صورت صحیح، باید مراحل مختلفی را طی کنید تا در نهایت انتخاب هوشمندانه صحیح داشته باشید. در ادامه متخصصین ما در فروشگاه دکتر هیلتی این مراحل را خدمت شما معرفی خواهند کرد:

  • در مورد کاربرد مورد نظر خود تحقیق کنید تا درک درستی از آن به دست آورید.
  • به این موضوع دقت کنید که چه نکاتی در زمان میخ کاری روی بتن اهمیت بیشتری دارند، این نکات در زمان خرید در اولویت قرار خواهند داشت.
  • اگر از تفنگ میخکوب استفاده می‌ کنید، انواع میخ بتن مورد استفاده برای این تجهیزات را بشناسید . سراغ برند‌های معتبر بروید تا بهترین عملکرد را داشته باشید.
  • سراغ محصولاتی بروید که نرخ چسبندگی بیشتری دارند و با اطمینان خاطر می‌ توان از آنها استفاده کرد.
  • حتما در زمان خرید قیمت میخ را به همراه مقدار میخ مورد نیاز مد نظر قرار دهید تا به این صورت بتوانید هزینه‌ها را با دقت بیشتری محاسبه کنید.

سخن نهایی

از آنجایی که این روزهای نمونه‌ های مختلفی از میخ بتن در بازار موجود است، بسیاری از مشتریان در زمان خرید سردرگم می‌ شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است قبل از تصمیم گیری نهایی با افرادی که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند مشورت کنید.

در فروشگاه دکتر هیلتی می‌ توانید انواع میخ بتن مناسب برای کار با تفنگ میخکوب را مشاهده و از بین آنها گزینه متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید میخ بتن نیز می‌ توانید با ما تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

سوالات متداول

انواع میخ بتن کدامند؟

انواع میخ بتن را بر اساس‌اندازه و جنس آنها دسته بندی می‌ کنند و در شرایط مختلف بسته به نیازمان، باید سراغ یکی از آنها برویم.

کدام فاکتورها تعیین کننده نوع میخ بتن مورد نیاز ما هستند؟

میزان سختی بتن، قطر سطوح مورد که قصد اتصال آنها را دارید، نرخ چسبندگی میخ، طراحی میخ، روش استفاده از میخ و… برخی از فاکتورهایی هستند که نوع نهایی میخ بتن را برای ما مشخص خواهند کرد.

بهترین میخ بتن برای ما کدام است؟

بسته به نوع کاربری مورد نظرتان پاسخ این سوال می‌ تواند متفاوت باشد، از همین رو بهتر است قبل از انتخاب با افراد حرفه‌ ای در این زمینه مشورت کنید.

کدام میخ بتن برای تفنگ میخکوب مناسب است؟

میخ‌ های مورد استفاده برای تفنگ میخکوب دارای طراحی خاصی هستند و توسط برندهای شناخته شده تولید و به بازار عرضه می‌ شوند. در سایت دکتر هیلتی می‌ توانید انواع این محصولات را مشاهده و خریداری نمایید.

برای خرید میخ بتن از کجا باید اقدام کنید؟

فروشگاه اینترنتی دکتر هیلتی با ارائه انواع مختلف میخ بتن سازگار با شرایط کاری مختلف به مشتریان اجازه می‌ دهد تا به راحتی گزینه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند.