دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

راهنمای خرید پیچ گوشتی برقی

خرید پیچ گوشتی برقی

یکی از پرکاربرد ترین ابزارها در انجام کارهای فنی، پیچ گوشتی می باشد. این وسیله در محکم کاری اتصالات مختلف حتی در تخصصی ترین اتصالات بسیار به کار می آید.

پیچ گوشتی برقی نیز یکی از کاربردی ترین نوع از پیچ گوشتی است که برای کارهای فنی و تخصصی کاربرد فراوانی دارد.برای خرید پیچ گوشتی برقی نکاتی وجود دارد که ما در این مطلب به معرفی این نکات برای خرید یک پیچ گوشتی خوب خواهیم پرداخت.

پیچ گوشتی برقی چه ویژگی هایی دارد؟

  1. حمل آسان
    پیچ گوشتی های برقی ب علت وزن سبکی که دارند و کیف مخصوصی که دارند دارای حمل بسیار آسانی می باشند.
  2. انعطاف پذیری بالا
    یکی دیگر از ویژگی های پیچ گوشتی های برقی،انعطاف پذیری بالای این محصول است. این ویژگی موجب شده تا با این پیچ گوشتی بتوان در کم ترین فضا به آسانی تعمیرات انجام داد و اتصالات مختلف را محکم نمود .
  3. ایمنی بالا
    یکی از مهم ترین نکات در کار بار ابزارآلات فنی،ایمنی وسیله است. پیچ گوشتی های برقی یکی از ابزارآلاتی است که دارای ایمنی بالا و با ساختاری استاندارد می باشد.
  4. سرعت عمل بالا در هنگام کار
    پیچ گوشتی های برقی،از ابزارآلاتی می باشند که موجب افزایش سرعت در کار های فنی می شوند .برای افزایش سرعت کارها با پیچ گوشتی های برقی تنها کافی است باتری این دستگاه را همواره پر نگه دارید.
    پیچ گوشتی برقی

نکات مهم در خرید پیچ گوشتی برقی

  1. توجه به ظاهر پیچ گوشتی برقی
    به طور کلی پیچ گوشتی های شارژی بر اساس ظاهر به سه دسته تفنگی، مستقیم و ترکیبی تقسیم بندی می شوند. پیچ گوشتی مستقیم ساده ترین نوع از پیچ گوشتی برقی می باشد. پیچ گوشتی برقی تفنگی نیز برای فضاهایی که دارای زاویه نامناسب هستند و یا محدودیت دسترسی وجود دارد، انتخابی بسیار مناسب می باشند. پیچ گوشتی های ترکیبی نیز یکی از کاربردی ترین نوع پشت گوشی های برقی می باشند که ترکیبی از انواع پیچ گوشتی برقی می باشند.
  2. توجه به گشتاور پیچ گوشتی برقی
    گشتاور در پیچ گوشتی برقی به معنای نیروی چرخشی لازم برای چرخاندن پیچ است. این ویژگی برای چرخاندن پیچ های با سایز های مختلف یک ویژگی ضروری به حساب می آید. معمولا برای کارهای سبک واتصالا با پیچ های ساده به گشتاور کمتر و برای پیچ های بزرگ و اتصالات محکم تر به گشتاور پیچ گوشتی بالاتر نیاز دارید.
  3. توجه به میزان سرعت متغیر پیچ گوشتی
    همانطور که میدانید پیچ گوشتی های برقی مانند دریل برقی دارای سرعت های متغیر می باشند. تغییر سرعت در پیچ گوشتی به این معنی است که شما می توانید از پیچ گوشتی برقی در سرعت های گوناگونی استفاده کنید. این قابلیت موجب می شود تا بتوان دقت و کنترل بیشتری در کار با این پیچ گوشتی ها بتوان داشت. همچنین باعث می‌شود تا برای متریال و پیچ های مختلف بتوانید از سرعت های متناسب استفاده کنید.
  4. توجه به گارانتی پیچ گوشتی
    قطعا یکی از مهم ترین شاخصه ها در تعیین یک پیچ گوشتی، دارابودن ضمانتنامه ی معتبر شرکتی می باشد. داشتن گارانتی دستگاه به شما این اطمینان را می دهد که پیچ گوشتی برقی خریداری شده دارای کیفیت بالایی می باشد.
  5. اندازه ی پیچ گوشتی برقی
    پیچ گوشتی های برقی معمولا در سایز های متفاوتی در بازار موجود می باشند. برای مثال برخی نمونه های پیچ گوشتی برقی به سادگی در جیب جا می شوند و دارای اندازه ی کوچکی می باشند. این نوع پیچ گوشتی ها اکثرا برای کار های ساده ای مانند درست کردن دستگیره درب و بستن پیچ های کابینت به کار می روند.
    نوعی دیگر از پیچ گوشتی برقی در سایز بزرگ در بازار موجود می باشند و معمولا از آن برای کار هایی سنگین تر و یا برخی تعمیرات خانگی استفاده می گردند. اکثر افراد که سر و کار زیادی با پیچ گوشتی ها دارند ترجیح می دهند این ابزار کاربردی را در سایز های مختلف داشته باشند تا برای کار های مختلفی بتوانند از آن استفاده نمایند.
  6. کیفیت دسته
    دسته ی پیچ گوشتی های برقی در انواع مختلفی طراحی شده اند. برای جای گیری بهتر پیچ گوشتی در دست ، بهتر است دسته پیچ گوشتی برقی دارای چسبندگی کافی ای باشد. یک دسته ی استاندارد پیچ گوشتی به شما کمک می کند که کمترین میزان انرژی را صرف این کار کنید و هنگام کار با این ابزار خسته نشوید. دسته های پلاستیک عموما از بهترین مواد ساخته شده و دوام بیشتری نیز دارند. علاوه بر آن این دسته های پلاستیکی در اکثر اوقات لرزش را کنترل نموده اما شما بهتر است محافظه کارانه عمل نمایید.
    نکات خرید پیچ گوشتی برقی
  7. توجه به ولتاژ پیچ گوشتی برقی
    معمولا میزان ولتاژ پیچ گوشتی ها با یکدیگر متفاوت می باشند. شما باید با توجه به حرفه ی خود دستگاهی با ولتاژ مناسب انتخاب کنیدبرای مثال یک نجارباید یک پیچ گوشتی برقی با ولتاژ 3.8 خریداری کند. اما اگر این دستگاه را برای کار های پیچیده تری نیاز دارید بهتر است ابزار انتخابی شما حداقل با ولتاژ 12 باشد.
    ممکن است ابتدا به نظر آید که این مقدار ولتاژ برای کار های شما بیش از حد است اما بعد از انجام کار های پیچیده و مشاهده قدرت این دستگاه از انتخاب خود راضی خواهید بود. چنانچه شما از یک پیچ گوشتی شارژی به صورت روزانه استفاده می نمایید بهتر است دستگاه شما با ولتاژ 18 باشد. با این انتخاب هر روز می توانید از این دستگاه قدرتمند بهره مند گردید.
  8. توجه به سرعت پیچ گوشتی برقی
    معمولا بیشتر پیچ گوشتی هایی که دارای ولتاژ بالایی می باشند در مقایسه با پیچ گوشتی هایی با ولتاژ پایین تر،دارای سرعت بالا تری می باشند. پس اگر سرعت عمل در پروژه های شما مسئله بسیار مهمی است بهتر است دستگاهی با ولتاژ بالا انتخاب نمایید. اما اگر تمرکز هنگام کار برای شما مهم تر است پیشنهاد می کنیم دستگاهی با ولتاژ پایین تر را خریداری نمایید.

جمع بندی

با خواندن این مطلب دریافتیم که پیچ گوشتی های برقی یکی از ابزارآلات برقی مهم در بین ابزارهای فنی می باشند که در بازار در مدل های مختلفی وجود دارد.برای خرید پیچ گوشتی برقی حتما به عواملی که در این مطلب اشاره کردیم توجه کنید تا خرید موفق و کاربردی داشته باشید.