دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

هرآنچه که باید در مورد میخ و چاشنی بدانیم

میخ و چاشنی

یکی از پر کاربردترین ابزارها در صنعت ساختمان، میخ و چاشنی اشاره است که برای اتصالات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با پیشرفت علم و تکنولوژی و ظهور ایده های جدید در ساختمان سازی، میخ و چاشنی جای میخ های قدیمی و اتصالاتی که در گذشته به کار برده می شدند را گرفتند و استفاده از آنها رواج پیدا کرده است. این میخ و چاشنی ها با کمک تفنگ میخکوب برای نصب و اتصالات صفحات و قطعات مختلف بر روی سطوح بتنی و آهنی استفاده شده و دارای انواع مختلف با ویژگی های متفاوت هستند.

در این مقاله از دکتر هیلتی قصد داریم همه چیز درباره میخ و چاشنی را به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید.

کاربرد میخ و چاشنی و نحوه استفاده از آنها

میخ و چاشنی

مهمترین کاربرد میخ و چاشنی متصل کردن انواع سطوح بتنی و فلزی است. البته می توان برای نصب قطعات چوبی نیز از میخ و چاشنی و تفنگ میخکوب استفاده نمود. در ساختمان هایی که نیاز به اجرای سقف کاذب باشد از میخ و چاشنی برای اتصال تورهای فلزی و تایل ها بهره گرفته می شود.

برای نصب انواع سیستم های برقی و مکانیکی و انواع ورق های فولادی نیز می توان میخ و چاشنی را انتخاب نمود. اگر در ساختمانی نیاز به نصب پوشش های فلزی بر روی سطوح بتنی باشد و یا قصد نصب کردن سازه های مختلف بر روی صفحات بتنی وجود داشته باشد، بهترین گزینه برای ایجاد اتصالی قوی و دقیق میخ و چاشنی است.

نحوه استفاده از میخ و چاشنی نیز به اینگونه است که باید آنها را با استفاده از تفنگ میخکوب شلیک کرد. میخ و چاشنی آهن و یا میخ و چاشنی بتن را درون تفنگ های مخصوصی قرار می دهند که با تامین نیروی محرکه از طریق کپسول گاز یا هوا و با استفاده از چاشنی میخ از داخل تفنگ شلیک می گردد. در واقع میخ با استفاده از نیروی احتراق مانند نیروی احتراق حاصل از باروت در تفنگ های جنگی به سطوه مختلف جهت اتصال شلیک شده و باعث متصل شدن قطعات به یکدیگر می گردد.

انواع میخ

میخ و چاشنی

میخ ها با توجه به ساختار آن دارای انواع مختلفی هستند. میخ هایی که برای اتصالات آهنی و بتنی و با تفنگ های میخکوب به کار گرفته می شوند دارای دو مدل نفوذی و رزوه شده هستند. میخ نفوذی معمولا برای اتصالات محکم و دائمی مانند متصل نمودن صفحات آهنی یا چوبی به سطوح بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توان از این میخ برای اتصال سازه های نرم به همراه واشرهای پلاستیکی بهره گرفت. میخ های رزوه شده که از دو بخش تشکیل شده اند، نیز گزینه دیگری برای اتصالات و نصب قطعات مختلف بر روی بتن محسوب می گردند. قسمت بالایی این نوع میخ صاف و بخش پایینی رزوه شده و دارای شیارهای مخصوصی است.

یکی دیگر از دسته بندی های میخ با توجه به اندازه آنها صورت می گیرد. شما می توانید با توجه به نوع نیاز خود مناسبترین میخ با قطر و طول مورد نظر را انتخاب کنید.

انواع چاشنی

میخ و چاشنی

میخ ها به تنهایی نمی توانند از تفنگ میخکوب به بیرون پرتاب شوند. نیاز به چاشنی دارند تا فرآیند احتراق یا همان نیروی محرکه ایجاد شود. چاشنی های معمولا در دو نوع برنجی و نیکلی تولید می گردند که در نوارهای پلاستیکی قرار داده می شوند. این نوارهای پلاستیکی که به رنگ های مختلف هستند نشان دهنده میزان قدرت چاشنی می باشند.

رنگ های مختلفی برای این نوارها در نظر گرفته می شود که می توان به رنگ های قرمز، مشکی، بنفش، زرد و … اشاره نمود. هر کدام از این چاشنی های برای اتصال خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از آنها برای ایجاد اتصال قوی قطعات مختلف به سطوح بتنی به کار گرفته می شوند که با نیروی زیاد موجب شلیک قوی تر میخ و در نتیجه اتصال محکم تری می گردند. برخی دیگر به عنوان چاشنی های متوسط یا ضعیف برای اتصالات درجه پایین کاربرد دارند . برخی از چاشنی ها فقط مورد استفاده سطوح و قطعات آهنی و برخی دیگر مخصوص بتن طراحی و تولید می گردند.

قیمت میخ و چاشنی

قیمت میخ و چاشنی مبلغ ثابتی نیست و عوامل مختلف در تعیین آن تاثیر گذارند. از مهمترین فاکتورهای مشخص کننده قیمت میخ و چاشنی می توان به نوع میخ، نوع چاشنی، اندازه میخ، قدرت چاشنی، برند تولید کننده و … اشاره نمود. شما باید با توجه به نوع نیاز خود و مقدار بودجه ای که در نظر گرفتید بهترین و مناسبترین میخ و چاشنی از نظر قیمتی را تهیه کنید.

خرید میخ و چاشنی

برای خرید میخ و چاشنی می توانید به مجموعه های مختلف عرضه کننده این ابزارآلات مراجعه کنید. شرکت های متعددی به عنوان تولید کننده داخلی انواع میخ و چاشنی را روانه بازار می کنند. برخی از مجموعه ها نیز انواع میخ و چاشنی برندهای خارجی را وارد نموده و به فروش می رسانند. شما می توانید برای خریدی مطمئن به سراغ دکتر هیلتی بروید. دکتر هیلتی یکی از مجموعه های معتبر در زمینه ارائه میخ و چاشنی های باکیفیت و با قیمت مناسب است. امکان خرید آنلاین و غیرحضوری از مزیت های دکتر هیلتی محسوب می شود که فرایند خرید را برای شما آسان تر نموده است.

سوالات متداول

میخ و چاشنی چه کاربردهایی دارد؟

از میخ و چاشنی بیشتر برای اتصالات سطوح بتنی و فلزی استفاده می شود، اما میتوان میخ و چاشنی و تفنگ میخکوب را برای اتصالات چوب نیز به کار برد. در نصب انواع سیستم های برقی و مکانیکی، صفحات فولادی و در صورت نیاز به سوراخ کردن بتن از میخ و چاشنی استفاده می شود.

نحوه استفاده از میخ و چاشنی به چه شکل است؟

برای استفاده از میخ و چاشنی به تفنگ میخکوب نیاز است. این تفنگ ها نیروی محرکه لازم برای شلیک میخ را از طریق کپسول گاز، هوا و… تامین می کنند.

چاشنی ها چند نوع دارند؟

به طور معمول چاشنی ها در دو نوع برنجی و نیکلی تولید می شوند.

چگونه چاشنی مناسب را انتخاب نماییم؟

بسته به نوع اتصال مورد نظر و میزان قدرتی که نیاز است، باید چاشنی با سرعت مناسب را انتخاب نمایید.

میخ و چاشنی باکیفیت را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید میخ و چاشنی تفنگ میخکوب می توانید به سایت دکتر هیلتی مراجعه نمایید. این مجموعه به صورت تخصصی در زمینه فروش این محصولات فعالیت دارد.