دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

میخ و چاشنی خشابی چیست؟

میخ و چاشنی خشابی چیست

استفاده از میخ و چاشنی به همراه تفنگ میخکوب امروزه برای انجام اتصالات مختلف در زمان اجرای دکوراسیون، نمای بیرون ساختمان‌ ها یا در کارگاه‌ های مختلف بسیار مرسوم می‌ باشد. به کارگیری این تجهیزات مزایای زیادی را برای ما به دنبال خواهد داشت. برای استفاده درست از میخ و چاشنی بتن یا آهن بهتر است که میخ و چاشنی و انواع آن را بهتر بشناسید و با روند عملکرد آن آشنا شوید. گروه بازرگانی دکتر هیلتی در ادامه این مطلب توضیحات بیشتری را در خصوص این که میخ و چاشنی خشابی چیست و انواع آن در اختیار شما قرار می‌ دهد تا بتوانید در زمان انتخاب، خرید و استفاده از آنها، آگاهانه عمل کنید.

آشنایی با میخ و چاشنی

میخ‌ ها یکی از ابزارآلات با قدمت بسیار زیاد در بین انسان‌ ها می‌ باشند که از آنها برای اتصال قطعات مختلف استفاده می‌ کردند. البته باید در نظر داشته باشید که میخ استفاده شده در میخ و چاشنی آهن با میخ معمولی متفاوت است. برای انجام اتصالات با میخ معمول‌ ترین روش، استفاده از چکش برای تامین نیروی مورد نیاز است. در میخ و چاشنی خشابی روند کار به صورتی است که از چاشنی برای ایجاد انفجار و تامین قدرت مورد نیاز برای پرتاب میخ و فرو کردن آن به قطعات استفاده می‌ شود. از همین رو برای سطوح آهنی نیاز است از میخ و چاشنی آهن و برای سطوح بتی از میخ و چاشنی بتن استفاده کنید. البته بهتر است بدانید که از نظر قدرت پرتاب، قطر میخ، موراد استفاده، شرکت تولید کننده و… میخ و چاشنی خشابی را در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌ دهند. با ما همراه باشید تا با انواع این محصولات آشنا شوید.

آشنایی با انواع میخ

آشنایی با انواع میخ

میخ‌ ها از زمان‌ های بسیار دور به عنوان ابزار مورد استفاده قرار می‌ گرفتند. اما هنوز هم میخ در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد و از طرفی پیشرفت تکنولوژی به ما اجازه داده تا با استفاده از مواد اولیه مختلف اقدام به تولید میخ هایی با شکل ظاهری و خواص فیزیکی مختلف کنیم. میخ هایی که در میخ و چاشنی مورد استفاده قرار می‌ گیرند بسته به نوع میخ و چاشنی آهن یا بتن، از جنس آلومینیوم، مس، برنج یا فولاد ضد زنگ می‌ باشند. همچنین در شرایط مختلف شکل ظاهری میخ و فرم آن نیز اهمیت زیادی دارد. طول میخ‌ ها یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید. چرا که اگر اندازه میخ متناسب با نیاز شما نباشد نمی‌ توانید اتصال بین صفحات یا قطعات مختلف را با استفاده از میخ و چاشنی برقرار کنید. در بازار معمولا میخ و چاشنی بتن و میخ و چاشنی آهن وجود دارد؛ میخ‌ های قابل استفاده در مکان‌ های مختلف برای این که عملکرد خوبی از خود نشان دهند باید از مواد اولیه با کیفیت و سازگار با نیاز تولید شوند. در یک دسته بندی کلی نیز می‌ توان انواع میخ استفاده شده به همراه چاشنی را به دو دسته معمولی و رزوه شده تقسیم کرد که هر کدام از آنها در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

آشنایی با چاشنی

یکی از بخش‌ های مهم میخ و چاشنی، چاشنی انفجار است که وظیفه تامین نیروی مورد نیاز برای پرتاب میخ را دارد. چاشنی که نیروی مورد نیاز برای انفجار را از باروت درون خود به دست می‌ آورد، عملکردی مانند چاشنی تفنگ دارد. به این صورت که وقتی ماشه تفنگ میخکوب را فشار می‌ دهید، سنبه به بخش انتهایی چاشنی برخورد می‌ کند. این برخورد باعث فعال شدن ماده منفجره موجود در چاشنی می‌ شود. انفجار باعث می‌ شود که نیروی لازم برای پرتاب میخ تامین شود. به همین دلیل روند کارکردن با تفنگ میخکوب و میخ و چاشنی خشابی باعث می‌ شود تا سرعت انجام کارها تا زیادی افزایش یابد و از طرفی فشار بیهوده به نیروی انسانی وارد نگردد. در پایان این بخش باید به یاد داشته باشید که چاشنی‌ ها را با رنگ‌ های مختلفی نشان می‌ دهند که هر رنگ نشان دهنده میزان قدرت آن خواهد بود.

استفاده از میخ و چاشنی

استفاده از میخ و چاشنی

برای استفاده از میخ و چاشنی بتن یا میخ و چاشنی آهن حتما باید این مورد را مد نظر قرار دهید که نوع میخ و چاشنی باید با هم سازگار باشند. فراموش نکنید اگر نوع میخ با چاشنی سازگار نباشد علاوه بر این که در زمان انجام اتصالات نمی توانید به درستی از آن استفاده کنید، باعث کاهش عمر مفید تفنگ میخکوب و قطعات مختلف آن نیز خواهد شد. از سوی دیگر نوع میخ و چاشنی خشابی استفاده شده باید با نوع تفنگ میخکوب سازگار باشد تا به این صورت بهره دهی و عمره مفید این تجهیزات افزایش یابد. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید میخ و چاشنی آهن یا بتن حتما با فروشنده‌ ها یا افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند بروید و راهنمایی‌ های لازم را از آنها دریافت کنید. چنین کاری باعث می‌ شود تا بتوانید بودجه مورد نظر خود را به درستی خرج کنید.

جهت سفارش و اطلاع از قیمت میخ و چاشنی در انواع مدل ها با دکتر هیلتی تماس بگیرید : 09120157689
09128945308

استفاده از میخ و چاشنی چه مزایایی دارد؟

تا اینجای کار اطلاعاتی در خصوص میخ و چاشنی با شما در میان گذاشتیم، اما بهتر است برای شناخت دقیق‌ تر این محصولات با مزایای آنها آشنا شوید. در ادامه مزایای میخ و چاشنی خشابی را با هم بررسی می‌ کنیم.

  • امکان استفاده برای ورق‌ های فلزی با ضخامت 5 میلیمتر به سطوح بتنی یا به قطعات آهنی دیگر در کارگاه ها.
  • داشتن ساختاری قابل حمل که استفاده از آن نیز بسیار ساده است و باعث می‌ شود تا روند به کارگیری این تجهیزات برای افراد بسیار راحت شود.
  • داشتن واشر که باعث می‌ شود بعد از میخکاری شاهد تو رفتن بیش از حد میخ در کار نباشید.
  • مناسب برای نصب کامپوزیت، سقف‌ های فولادی، سقف کاذب و سایر بخش‌ های دکوراسیون داخلی و نمای خارجی ساختمان
  • افزایش سرعت در زمان کار
  • ایمنی بیشتر نسبت به میخ و چکش سنتی

خرید میخ و چاشنی خشابی

خرید میخ و چاشنی خشابی

برای خرید میخ و چاشنی خشابی باید سراغ فروشندگانی بروید که محصولاتی با کیفیت و تنوع بالا در اختیار شما قرار می‌ دهند. چنین کاری باعث می‌ شود بتوانید بودجه خود را به درستی مصرف کنید. همچنین فروشگاه هایی که محصولات متنوعی دارند می‌ توانند تمامی نیازهای شما را به راحتی پوشش دهند و اینطور مجبور نخواهید بود برای خرید میخ و چاشنی در ابعاد یا با ویژگی‌ های دیگر؛ سراغ فروشگاه‌ های گوناگون بروید. برای مطرح کردن سوالات خود قبل از خرید میخ و چاشنی می‌ توانید با متخصصین ما در بازرگانی دکتر هیلتی تماس بگیرید و راهنمایی‌ های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

استفاده از میخ و چاشنی چه مزایایی دارد؟

استفاده از میخ و چاشنی به ما کمک می‌ کند که اتصالات مورد نظر در زمان انجام فعالیت‌ های گوناگون روی آهن و بتن را با سرعت و امنیت بیشتری انجام دهیم.

روند کار میخ و چاشنی چگونه است؟

زمان یکه ماشه تفنگ میخکوب را فشار می‌دهید، ضربه‌ ای به انتهای چاشنی خورده و باعث انفجار آن می‌ شود. این انفجار نیروی مورد نیاز برای پرتاب میخ با قدرت و سرعت مورد نظر ما را تامین می کند.

در چه مواردی از میخ و چاشنی استفاده می‌ شود؟

میخ و چاشنی برای اتصال بخش‌ های مختلف نمای بیرونی و دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. همچنین در کارگاه‌ های مختلف با آنها می‌ توان اتصالات مختلف را با سرعت بیشتری انجام داد.

انواع میخ و چاشنی کدام‌ اند؟

میخ‌ ها در دو نوع نفوذی و رزوه شده و چاشنی ها در دو نوع برنجی و نیکلی هستند. البته چاشنی‌ ها را بر اساس قدرت انفجار نیز دسته‌ بندی می‌ کنند و برای شناخت راحت تر آنها از نوارهای رنگی استفاده می‌ کنند.

چطور میخ و چاشنی خشابی بخریم؟

همیشه سراغ فروشندگانی بروید که محصولات تولید شده توسط برندهای معتبر را در اختیار شما قرار ‌می‌ دهند. متخصصین سایت دکتر هیلتی می‌ توانند راهنمایی‌ های لازم را در اختیار شما قرار دهند.