دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

قیمت میخ و چاشنی

میخ و چاشنی چیست؟

 

برای برقراری اتصال بین یک جسم و اجزای آن با یک سطح بتنی از میخ و چاشنی های مختلفی می توان استفاده کرد و برای وارد کردن میخ ها در جسم های سخت نیاز به یک نیروی محرکه است که این نیرو توسط چاشنی تامین می گردد و در واقع چاشنی ها میخ ها را از داخل تفنگ شلیک می کنند و میخ ها با نیروی احتراق به دست آمده از باروت از تفنگ شلیک و اتصال دو قسمت به هم ایجاد می شود .
لازم به ذکر است این ابزارکاربرد بسیاری دارد و تنها برای بتن مورد استفاده نیست ، کاربرد میخ و چاشنی بتنی و آهنی برای متصل شدن سطوح بتنی و آهنی به یکدیگر کاربرد دارد .و بعلاوه برای سطوحی مانند : پوشش های ایزولاسیون ، تورهای فلزی ، سقف های کاذب ، و تایل گچی … کاربرد دارد.

 

 

میخ و چاشنی کجاها استفاده می شود:

 

• نصب انواع ورق های فولادی
• برای اتصال سازه های بتنی
• برای تهیه دیوار کاذب و سقف کاذب
• ساخت انواع سیستم های مکانیکی و برقی
• نصب ورق های فولادی
• برای انجام پروژه های ساختمانی برای نصب رانر و….

معروف ترین برند های میخ و چاشنی در ایران

است . HILTI اولین برند و معروف ترین برند که در بازرگانی دکترهیلتی هم قابل سفارش هست به نام برند هیلتی

ابزار تفنگ میخکوب و میخ و چاشنی با یکدیگر چه کاربردی دارند؟
برای اتصال قسمت های مختلف سطوح بتنی و آهنی از تفنگ میخکوب و میخ و چاشنی استفاده می شود و همان طور که در ابتدا گفته شد میخ با استفاده از تفنگ میخکوب با احتراق باروت شلیک می شود و در سطح های بتنی و فلزی فرو میرود و اتصال را ایجاد می کند.

 

قیمت میخ و چاشنی :

در بازرگانی دکتر هیلتی انواع مختلفی از میخ و چاشنی وجود دارد ، که قیمت های مناسبی هم برخوردار هستند: مانند میخ و چاشنی آهن که دارای تخفیف زیادی هست به مدت محدود میتوانید با خیالی راحت ثبت سفارش کنید و علاوه بر موضوع قیمت مناسب کیفیت بالایی هم دارند و چاشنی های آنها دارای مقاومت بسیاری هستند و هر بسته بندی دارای 100 عدد میخ می باشد.

قیمت میخ و چاشنی

 

انواع مدل های میخ و چاشنی در فروشگاه دکتر هیلتی

میخ و چاشنی (22) آهن ردهیت
میخ و چاشنی 22 آهن مکس
میخ و چاشنی 32 آهن هاسل (HUSEL)
میخ و چاشنی 32 بتن مکس (MAX)
میخ و چاشنی 32 بتن هلزمک
میخ و چاشنی آهن 22 هاسل
میخ و چاشنی بتن 32 ردهیت (RED HIT)

 

میخ و چاشنی (22) آهن ردهیت :

این ابزار 22 میلیمتر آهن با چاشنی قرمز است که مخصوص میخکوب بتن می باشد ، جهت استفاده و اتصال ورق های فلزی با ضخامت 5 میلیمتر به ورق های دیگر با ضخامت بیشتر از 5 میلیمتر است.

میخ و چاشنی 22 آهن مکس :

این ابزار هم همانطور که از نامش معلوم است برای اتصال ورق هایفلزی با ضخامت حداکثر 5 میلیمتر به ورق هایی با ضخامت حداکثر 5 میلیمتر به کار می رود و دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و اندازه آن بین 19 تا 22 میلیمتر دارند و چاشنی های قرمز و مشکی بهترین گزینه برای کار با این ابزار است.

 

میخ و چاشنی 32 آهن هاسل (HUSEL) :

این ابزار هم برای نصب سقف کاذب و اتصالات پلیت به بتن مناسب است و دارای کیفیت بالایی است، لازم به ذکر است با استفاده از چاشنی مشکی قدرت بیشتری برای اتصالات ایجاد می شود. آلیاژ مرغوب استفاده شده در میخ های هاسل از هرگونه شکستگی میخ و گیر کردن آن درون سیلندر تفنگ میخکوب جلوگیری می کند.

 

میخ و چاشنی 32 بتن مکس (MAX) :

این ابزار زمانی پر کاربرد و مناسب است که می خواهید اتصالات موقت یا دائمی ایجاد کنید و یا برای طراحی و کار دکوراسیون داخلی بسیار پر کاربرد استن ، و لازم به ذکر است از این ابزار برای اتصال ورق های فولادی به تیر آهن استفاده می شود.

 

میخ و چاشنی 32 بتن هلزمک :

از این ابزار هم بیشتر برای پروژه های عمرانی و کار های ساختمانی استفاده می شود . و این مدل میخ با تفنگ های میخکوب سازگاری بیشتری دارد برای خرید آن کافیست به سایت دکتر هیلتی مراجعه کنید.

میخ و چاشنی آهن 22 هاسل :

طول این ابزار 22 میلیمتر است و عرض آن برابر 12 میلیمتر و قطر 1 میلی متر است ، ظاهر تمیز آن باعث شده است بیشتر از آن استفاده شود و با توجه به این مسئله خیلی مقاوم است .

 

 

میخ و چاشنی بتن 32 ردهیت (RED HIT) :

این ابزار هم جهت اتصال قطعات مختلف سطوح بتنی ، فلزی و حتی فولادی استفاده می شود ، و با چاشنی های قرمز و مشکی میتوان استفاده کرد و بسته های آن 100 عدد میخ و 100 عدد چاشنی دارد، و لازم به ذکر است که میخ و چاشنی های ردهیت از جنس بهترین کربن استیل هستند.

انواع میخ  و نحوه استفاده از آنها

 

خرید و پیدا کردن میخ های مختلف که مناسب کار مورد نظر باشد مسئله بسیارمهمی است ، همه این قطعات کوچک فلزی تیز که همگی تقریباً شبیه هم هستند، اما عملکردهای متفاوتی دارند.

 

یکی از ویژگی های میخ ها این است که به گونه ای طراحی شده اند که قطعات مختلف را به هم بچسبانند. میخ یک نوع ساده و ابتدایی بست است که بیش از 3000 سال است که به هر شکلی در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و آنها را به یکی از آزمایش شده ترین موارد مورد استفاده در ساختمان تبدیل می کند. به طور معمول، میخ برای بستن قطعات چوب یا الوار استفاده می شود، اما می تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد. تنوع گسترده در شکل، اندازه و طراحی میخ، آنها را برای استفاده های خاص کاربردی می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید انواع میخ را بررسی کنیم تا بفهمیم کدام نوع برای چه کاربردهایی مناسب است.

 

انواع مدل های میخ و چاشنی

 

انواع میخ:

میخ معمولی : میخ های معمولی همانطور که از نامشان پیداست رایج ترین میخ هایی هستند که برای ساخت و ساز استفاده می شود. آنها اغلب اولین انتخاب برای پروژه های قاب بندی و نجاری هستند زیرا ساقه سنگین آنها برای پشتیبانی محکم قابل اعتماد است. این میخ های سنگین برای استحکام و عملکرد برای پروژه های کاری خشن تر به جای ظاهر زیبایی استفاده می شوند. سر گرد ناخن معمولی معمولاً روی سطوح قابل مشاهده است و این سبک میخ را برای کارهایی که عملکرد آن مهمتر از ظاهر آن است بهتر می کند.

 

جعبه میخ:

 

میخ‌های جعبه‌ای شبیه به میخ‌های معمولی به نظر می‌رسند، اما ساقه نازک‌تری دارند که باعث می‌شود استحکام کمتری داشته باشند و برای ساخت جعبه‌ها به جای قاب‌بندی خانه‌ها مناسب‌تر باشند. مزیت آنهاساقه نازکتر است به این معنی است که آنها کمتر باعث شکافتن قطعات نازکتر چوب می شوند. آنها معمولاً برای ساخت و سازهای سبک تر استفاده می شوند زیرا نازک تر هستند و نسبت به میخ های معمولی استحکام کمتری دارند. این میخ ها نیز اغلب برای جلوگیری از خوردگی گالوانیزه می شوند.

 

براد نیلز:

میخهای براد ظریف‌تر از میخ های استاندارد هستند، و آنها را به انتخابی اصلی برای پروژه‌هایی تبدیل می‌کند که نیاز به ظاهری تمیز دارند. این میخ‌ها با سرهای کوچک‌تر از میخ‌های استاندارد نازک‌تر هستند و برای جلوگیری از شکافتن و ایجاد ظاهری تمیز برای انواع پروژه‌های نجاری ایده‌آل هستند. میخ های براد نیز در تفنگ ها برای رفع سریع و اتصال آسان استفاده می شود.

 

تکمیل کننده میخ:

میخ های نهایی میخ های صاف و نازکی هستند که معمولاً برای انجام کارهای تکمیلی استفاده می‌شوند. طراحی نازک آن‌ها همچنین از شکافتن چوب نازک‌ تر که معمولاً برای تکمیل کار استفاده می‌شود، جلوگیری می‌کند. به دلیل ظاهر مرتب‌ترشان، از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیرتر هستند و در عین حال می‌توانند هر پوششی را کنار هم نگه دارند. میخ‌های سبک‌ تر و ظریف‌ تر برای کوتاه کردن چوب‌ها، قالب‌گیری تاج و قرنیزها استفاده می‌شوند.

 

میخ های دیوار خشک:

میخ های دیوار خشک با حلقه های کوچکی در اطراف محور طراحی شده اند تا محکم تر شوند و احتمال لغزش کمتر شود. آنها برای تخته های گچی و چسباندن دیوارهای خشک استفاده می شوند. بسیاری از افراد نیز از پیچ های دیوار خشک استفاده می کنند که شبیه به میخ های دیوار خشک هستند.

 

میخ های کفپوش:

 

میخ های کف بسته به جنس کفپوشی که قرار است به آن چسبانده شود، طرح های متنوعی دارند. برخی از انواع میخ های کف دارای حلقه هایی شبیه به پیچ برای اتصال تخته سه لا یا سایر کفپوش ها هستند. حلقه‌ها لغزش را کاهش می‌دهند و اطمینان حاصل می‌کنند که هر ماده ای کاملاً محکم وصل شده است.

 

میخ های سقفی:

 

میخ های سقفی به دلیل عملکرد اصلی خود طراحی و نامگذاری شده اند. میخ های سقف به دلیل سر بزرگتر و ساقه های کوتاه ترشان، معمولاً برای چسباندن زونا، آسفالت و سایر مواد سقف استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند برای چسباندن روکش خانه، نمد سقف و غلاف استفاده شوند. مواد نازک سقف توسط سر بزرگ در جای خود نگه داشته می شود و مطمئن شوید که از بین نمی رود یا پاره نمی شود. گاهی اوقات این میخ ها برای افزایش قدرت نگه داشتن حتی کمی پیچ خورده می شوند. از آنجایی که این میخ ها دائماً در معرض عناصر هستند، معمولاً برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی آنها را گالوانیزه می کنند.

 

میخ دوبلکس:

 

این نوع میخ که به عنوان میخ دو سر نیز شناخته می شود، برای استفاده در سازه های موقتی مانند داربست طراحی شده است. این میخ دارای دو سر است که یکی بالای دیگری قرار دارد، به طوری که هنگامی که در یک جسم رانده می شود، سر بالایی همچنان برای برداشتن آسان پس از اتمام پروژه ساخت و ساز در دسترس باقی می ماند.

 

میخ های بنایی:

 

این میخ های فوق جامد و سخت معمولاً از مواد بسیار سختی مانند فولاد ساخته می شوند که به آنها اجازه می دهد در سطوح بنایی مانند بتن و آجر رانده شوند. این میخ سنگین اغلب برای چسباندن چوب به سنگ یا آجر استفاده می شود.

 

آشنایی با اندازه انواع میخ

چکش و میخ :

مانند کره بادام زمینی و ژله، یک ترکیب کلاسیک است که برای همیشه وجود داشته است. میخ های برنجی ساخته شده با آتش در مصر به 3400 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد و میخ ها از آن زمان به عنوان پایه اصلی ساخت و ساز بوده اند.

 

در حالی که یک چکش و میخ ممکن است به همان اندازه ساده به نظر برسد، آیا می دانید در هر کار از کدام میخ استفاده کنید؟ همانطور که چکش ها برای استفاده موثر از آنها نیاز به دانش دارند، میخ ها نیز کاربرد درست و غلط دارند. ناخن مناسب دارای استحکام، اندازه و سایر ویژگی های طراحی مناسب برای کار است. میخ اشتباه برای کار می تواند منجر به اتصال ضعیف ویا آسیب به چوب شود.

 

فیزیک نحوه عملکرد میخ ها ساده است. هنگامی که به چوب رانده می شود، میخ الیاف چوب را با نفوذ نقطه از هم جدا می کند. قدرت نگه‌داشتن میخ از اصطکاک ساده الیاف چوب جابجا شده که میخ را می‌گیرند، میخ‌ها در اندازه‌ها و پیکربندی‌های مختلف برای به حداکثر رساندن قدرت نگهداری آن‌ها در کاربردهای مختلف موجود هستند.

 

جنس میخ ها

میخ ها را می توان از انواع فلزات از جمله فولاد معمولی، فولاد ضد زنگ، برنج، مس یا آلومینیوم ساخت. یا، میخ ها را می توان گالوانیزه کرد یا با روی یا فلز دیگری آبکاری کرد. بیشتر میخ های ساختمانی فولادی هستند که اغلب دارای نوعی پوشش سطحی هستند. بسیاری از میخ های ساختمانی با لایه نازکی از وینیل پوشانده شده اند که به عنوان روان کننده هنگام کشیدن میخ عمل می کند. میخ ها همچنین می توانند با فسفات پوشانده شوند تا قدرت نگهداری آنها بهبود یابد. میخی که به هر شکلی پوشش داده نشده باشد، اغلب میخ «روشن» نامیده می شود.

 

میخ هایی که برای استفاده در فضای باز در نظر گرفته شده اند، اغلب گالوانیزه یا “غوطه ور گرم” با پوشش روی هستند تا مقاومت آنها در برابر آب و هوا بهبود یابد. فولاد ضد زنگ همچنین برای کاربردهای خارج از منزل استفاده می شود، اگرچه میخ های فولادی ضد زنگ به طور قابل توجهی گران تر از میخ های روکش روی هستند. در مورد الوارهای تحت فشار، ضروری است که از میخ های آغشته به گرم استفاده کنید تا از خوردگی ناشی از مواد شیمیایی به کار رفته در الوار جلوگیری کنید.

 

چگونه میخ ها را با دست به داخل بتن بکوبیم

 

چسباندن چوب به بتن یکی از آن پروژه هایی است که گه گاه در پروژه های بازسازی مطرح می شود. به عنوان مثال، اگر در زیرزمین یا در خانه‌ای با پایه‌های دال بر روی پایه دیوارهای جداکننده می‌سازید، باید صفحات کف چوبی را بچسبانید تا به عنوان پایه‌ای برای گل میخ‌های دیوار عمل کنند. نجارهای حرفه ای اغلب برای این کار از یک میخکوب پودری استفاده می کنند .

 

اما اگر فقط چند میخ برای زدن دارید، راندن آنها با چکش بسیار مقرون به صرفه تر است. میخ های سخت شده مخصوصی برای استفاده برای این کاربرد وجود دارد که با میخ های استفاده شده با میخکوب پودری کاملاً متفاوت است. میخ های بتنی از فولاد سخت شده با کربن بالا ساخته شده اند و دارای محورهای فلوت هستند که به فرو رفتن آنها در بتن کمک می کند. همچنین می توانید از میخ های بنایی که سطح مقطع مربعی دارند و از سر تا نوک آن مخروطی هستند استفاده کنید. میخ های بنایی ارزان تر از میخ های بتنی هستند و کمتر دچار شکستگی یا خم شدن می شوند.

 

قبل از اینکه شروع کنی

هنگام چکش زدن میخ های بتنی یا میخ های بنایی، بهتر است از چکش قاب بندی استفاده کنید که سنگین تر و قابل توجه تر از چکش پنجه ای استاندارد است. چکش قاب‌بندی با وزن اضافه و صورت آسیاب شده (سر برآمدگی شطرنجی)، کار را آسان‌تر می‌کند، هرچند توجه داشته باشید که ممکن است روی صفحه آسیاب شده چکش آسیب ببیند، زیرا میخ‌های بتنی بسیار سخت‌تر از میخ‌های قاب‌بندی معمولی هستند. حتی با این چکش سنگین‌تر، باید سوراخ‌هایی برای میخ‌ها ایجاد کنید. بهتر است این کار را با یک مته چکشی و یک مته سنگ تراشی که به همان قطر یا کمی کوچکتر از میخ هایی است که استفاده می کنید انجام دهید.

 

هنگام میخ زدن الوار به بتن، مطمئن شوید که از چوب تحت فشار استفاده کنید. الوارهای استاندارد به دلیل رطوبتی که در طول زمان از بتن عبور می کند می توانند پوسیده شوند.

 

ملاحظات ایمنی

بسیاری از دست سازان در هنگام استفاده از ابزارهای دستی از محافظ شنوایی و چشم استفاده نمی کنند، زیرا احساس می کنند که فقط ابزارهای برقی این سطح از احتیاط را تضمین می کنند. اما هر زمانی که از چکش یا ابزار ضربه ای دیگر استفاده می کنید، بهتر است از تجهیزات اولیه ایمنی استفاده کنید. چکش می تواند به راحتی میخ را بشکند . به ویژه فولاد شکننده و سخت شده یک میخ بتن یا بنایی و آن را در هوا به پرواز درآورد. همچنین مواردی وجود دارد که صورت یک چکش می تواند تراشه کند و خرده ای را به پرواز درآورد. صدای ایجاد شده هنگام کوبیدن میخ ها نیز می تواند به مرور زمان به شنوایی آسیب برساند، بنابراین از محافظ های شنوایی برای تمام مراحل کار غافل نشوید نه فقط هنگام سوراخ کردن سوراخ های پایلوت.

 

هنگام سوراخ کردن بتن حتما از ماسک ذرات استفاده کنید، زیرا گرد و غبار سیمان می تواند به ریه ها آسیب برساند.