دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

قطعات یدکی تفنگ میخکوب

قطعات یدکی تفنگ میخکوب

تفنگ میخکوب و منگنه کوب از دسته ابزار آلات با کاربردهای عمومی هستند که به طور مداوم توسط طیف وسیعی از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تنوع بالای این ابزار ما را بر این داشت که در این مقاله به ویژگی‌های یک تفنگ میخکوب مناسب بپردازیم.

معرفی قطعات یدکی تفنگ میخکوب

قطعه یدکی با نام میله ته سیلندر همانطور که از نامش پیداست میلی است که وظیفه نگه داری سیلندر در انتهای تفنگ را بر عهده دارد.

کد این قطعه در نقشه انفجاری شماره 17 می باشد، ساخت و پردازش این قطعه در کشور تایوان صورت گرفته و از کیفیت قابل قبولی بر خوردار می باشد.

قطعه هادی میخ خود از 5 قطعه تشکیل شده که فنر هادی میخ یکی از آن قطعه های داخلی آن بوده. فنر هادی میخ بسیار ظریف و نازک بوده اما از حالت ارتجاعی بالایی برخوردار می باشد.

ساخت این قطعه در کشور تایوان صورت گرفته و با محصولات مشابه ایرانی خود از لحاظ کیفیت کاملا متفاوت می باشد.

این قطعه در تمام تفنگ های میخکوب تایوانی مانند والتی ، کامرکس و یا تفنگ هیلتی DX450 مورد استفاده قرار می گیرد و مشکلی برای دستگاه ایجاد نمی کند.

تفنگ میخکوب چیست؟ و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

ابزارهایی هستند که بیشترین موارد استفاده‌شان در کارهایی مثل تعمیرات یا ساخت و سازهای سبک است. این نوع ابزار با پوشش دادن طیف وسیعی از کاربران، افراد زیادی را به خود جذب کرده‌اند، افرادی که برای خرید ابزار آلات مورد نیازشان به اطلاعاتی احتیاج دارند تا بتوانند بر اساس آن مناسب‌ترین خرید را انجام دهند.

 قطعات یدکی تفنگ میخکوب

سایز تفنگ میخکوب و موارد استفاده

میخکوب کوچک

تفنگ میخکوب کوچک برای انجام کارهایی کوچک و سبک مثل کار با چوب و نجاری‌های سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مثلاً اگر کسی در حال تعمیر یک صندلی یا نصب کردن یک تاج بر روی آن باشد باید برای کوبیدن میخ‌ها از یک تفنگ میخکوب کوچک استفاده کند.

 

میخکوب بزرگ

تفنگ میخکوب بزرگ برای کارهای فنی و تکنیکی و در کل کارهای بزرگ‌تری مثل نصب قطعات سقف کاذب استفاده می‌شود. روشن است که تهیه تفنگ میخکوب‌های بزرگ‌تر نسبت به مدل‌های کوچک‌تر هزینه بیشتری می‌طلبد؛ اما در عوض این نوع میخکوب‌ها به کاربران این اجازه را هم می‌دهند که با خرید لوازم یدکی مناسب، طول عمر و کاربرد این ابزارآلات را توسعه دهند.

 

  • با این اوصاف واضح است که تفنگ میخکوب بزرگ‌تر برای کسانی مناسب‌تر است که به طور مداوم از این وسیله استفاده می‌کنند.

 

وزن مناسب

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب تفنگ میخکوب وزن آن است. اگر میخکوب وزن زیادی داشته باشد ممکن است که در حین استفاده تعادل کاربر را بر هم ریخته و جابه‌جایی ابزار را نیز برای او سخت کند.

 

قدرت دستگاه

میخکوب هم مثل بسیاری از ابزار دیگر با قدرت‌ها و توان‌های متفاوتی تولید می‌شود و کاربر باید قدرت آن را بسته به نوع کار انتخاب کند. عموماً میخکوب‌های بزرگ‌تر قدرت بیشتری هم دارند، با این حال بهتر است که کاربر برای اطلاع از قدرت تفنگ میخکوب، دفترچه راهنما یا اطلاعات موجود بر روی بسته بندی آن را مطالعه کند.

 

لوازم جانبی تفنگ میخکوب

همانطور که در توضیحات انواع تفنگ میخکوب در بخش وبلاگ، تجهیزات و اقلام همراه هر مدل را بصورت جداگانه معرفی کرده ایم.

هر تفنگ میخکوب در بسته بندی خود تجهیزات جانبی دارد که به سهولت استفاده کاربر از این وسیله کمک شایانی می‌کند.

برخی این تجهیزات عبارتند از :

 

  • استپ رینگ و فنر استپ رینگ
  • فرچه جهت تمیز کردن سیلندر و پیستون
  • عینک ایمنی
  • روان کننده

پشتیبانی از انواع میخ

تفنگ میخکوب مناسب، میخکوبی است که قابلیت پشتیبانی از انواع مختلف میخ‌پرچ واشر دار را هم داشته باشد. میخکوبی که فاقد این قابلیت باشد را نمی‌توان یک ابزار مناسب و همراه دانست، چراکه ممکن است در شرایط خاصی با عدم پشتیبانی از میخ مورد نظر، کار کاربر را لنگ بگذارد.

 

کاربردهای خاص

اگر کاربر بخواهد از تفنگ میخکوب برای کوبیدن میخ در چیزهایی مثل بتن یا فولاد استفاده کند، باید در هنگام خرید دقت کند که میخکوب مورد نظرش قابلیت استفاده برای موارد ذکر شده را هم داشته باشد.

 قطعات یدکی تفنگ میخکوب

– میخکوب دست دوم

بسیاری از کسانی که قصد خرید تفنگ میخکوب را دارند، حاضرند با خرید یک ابزار دست دوم مبلغ پایین‌تری را برای آن بپردازند، دریغ از اینکه اگر اطلاعات فنی خوبی نداشته باشند ممکن است در این معامله ضرر کنند و با خرید یک تفنگ میخکوب کهنه و بی کیفیت مجبور به پرداخت هزینه مجدد و خرید یک میخکوب دیگر بشوند.

بنابراین اگر کسی قصد خرید تفنگ میخکوب دست دوم را دارد باید حتماً ابزار مورد نظرش را از لحاظ سلامت و کیفیت کار بررسی کند که مبادا در آینده دچار مشکل بشود.

به علاوه لازم به ذکر است که با خرید میخکوب نو می‌توان از ابزار جانبی موجود در بسته بندی آن نیز استفاده کرد، مواردی که به احتمال زیاد با خرید یک ابزار دست دوم به دست نخواهند آمد.

جمع بندی و ثبت سفارشات

برای خرید انواع قطعات یدکی تفنگ میخکوب و بهترین میخکوب های موجود در بازار فقط کافی ست با ما تماس بگیرید. 09120157689

بازرگانی بزرگ دکتر هیلتی با افتخار مرغوب ترین ابزارآلات، میخ و چاشنی، انواع پیچ، قطعات یدکی و تفنگ میخکوب را در یک مجموعه بزرگ و با تنوع بسیار بالا را فراهم آورده تا شما از هر جای ایران عزیز، به راحتی با ورود به صفحه خرید دکتر هیلتی بتوانید محصول مورد نیاز کسب و کار خود را بصورت آنلاین تهیه کنید.