دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

رولپلاک چیست؟ انواع رولپلاک و کاربرد ها

رولپلاک چیست؟ انواع رولپلاک و کاربرد ها

رولپلاک چیست؟

رولپلاک قطعه ای است که در سازه های شکننده برای اتصال اجزاء با پیچ به دیوارها استفاده می شود. جنس رولپلاک می تواند فلزی ، پلاستیکی و فیبری باشد اما در هر صورت تحمل وزن زیادی را دارد. در ادامه به بررسی انواع رولپلاک می پردازیم. برای مشاوره پیج و رول پلاک نما می توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

تاریخچه رولپلاک

اولین باری که رولپلاک اختراع شد برای متصل کردن وسایل الکتریکی به دیوار بود. در گذشته برای اینکه چیزی به وسیله ی پیج به دیوار متصل شود باید آن را با پیچ، به چوب متصل می کردند. بعد آن چوب را در ساختار دیوار جای می دادند.

این کار به دیوار آسیب زیادی می زد. اما امروزه از انواع رول پلاک در نصب بنر و تابلو ، محکم سازی سنگ نما (پیچ رولپلاک نما)، نصب توری، نصب داکت روی نما، نصب هواکش و سانتافیوژ، بستن درز انقطاع، نمای سنگی استفاده می شود.

انواع رولپلاک بر اساس کاربرد:

انواع رولپلاک بر اساس کاربرد و با توجه به ساختار سطحی که در آن استفاده می شوند به هفت گروه زیر تقسیم می شود:

1. رولپلاک ساده

2. رولپلاک لبه دار

رولپلاک لبه دار: رولپلاک های لبه دار، دارای لبه کوچک برق قسمت پایینی دیواره بیرونی خود می باشد . معمولا جنس رولپلاک لبه دار از جنس پلاستیک یا فیبر است.

3. رولپلاک شاخک دار: این نمونه رولپلاک بر دیواره ی بیرونی خود شاخک یا شاخ دارد.

4. رولپلاک خار دار: رول پلاک های خاردار دارای شاخه هایی شبیه خار بر دیواره بیرونی خود می باشد.

5. رولپلاک لبه دار شاخک دار: این نمونه رولپلاک هم دارای خار و هم دارای لبه بر دیواره بیرونی خود می باشد.

6. رولپلاک پروانه ای: رولپلاک های پروانه ای بعد از بسته شدن پیچ وعلاوه باز شدن دیواره آن دو پره دارد که این دو پره در سازه قلاب می شود. این نمونه از رولپلاک به دو صورت فلزی و پلاستیکی تولید می شود. رولپلاک های پروانه ای در سازه یا ملات پشت نما و یا نمای کامپوزیت و یا آجری وهمچنین برای استحکام سنگ نماهایی که در پشت انها از رابیتس استفاده شده است استفاده می شود. همچنین انواع سنگ های تراورتن و آهکی را با رولپلاک پروانه ای جهت پیچ رولپلاک نما استفاده میکنند.

7. رول پرچ رولپلاک ساده : رولپلاک های ساده در هر کاری قابل استفاده است. این رولپلاک بر سطح بیرونی خود دندانه های دو چهار دارد. معمولا به علت اینکه در سطوح محکم سازه ها به راحتی فرو می رود در نمای ساختمان استفاده ی زیادی از رولپلاک های ساده شماره 4 می شود.

کافی است شما با استفاده از مته مناسب با سایز رولپلاک خود دیوار را سوراخ کنید و با چکش مخصوص آن را به آرامی به دیوار بکوبید. با بستن پیچ بدنه های رولپلاک باز شده و به بدنه ی سوراخی که ایجاد کرده اید می چسبد.

رولپلاک چیست؟ انواع رولپلاک و کاربرد ها

رول پرچ:

رولپلاک های پلاستیکی هستند که بر جداره یبیرونی خود شیارهایی دارد که با بستن پیچ این شیارها در دیوار سوراخی که در سازه ایجاد شده فرو می رود.

سایز های مختلف رول پلاک ها:

با توجه به نیاز و سایز انواع پیچ ها انواع رولپلاک ها دارای سایز متفاوتی هستند که با توجه به طول این اندازه ها مشخص شده است؛

• رولپلاک 3 سانت ساده

• رولپلاک 4 سانت ساده

• رولپلاک 5 سانت ساده

• رولپلاک 6 سانت ساده

• رولپلاک 7 سانت ساده

• رولپلاک 8 سانت ساده

• رولپلاک 10 سانت ساده

• رولپلاک 12 سانت ساده

 

با توجه به میزان مصرف و کاربردی ترین رولپلاک ها:

رولپلاک 3 سانتی متری، رولپلاک 4 سانتی متری، رولپلاک 6 سانتی متری و رولپلاک 7 سانتی متری جزء پرمصرف ترین ها قرار دارند.

رولپلاک چیست؟ انواع رولپلاک و کاربرد ها

برای تهیه انواع رولپلاک با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، وارد صفحه خرید بازرگانی دکتر هیلتی شده و اقدام نمایید.