دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

تفنگ میخ کوب تایوانی

تفنگ میخ کوب تایوانی NTG-9450 VID-115198003 برند Nova

معرفی تفنگ میخکوب تایوانی NTG-9450

برند: Nova

مناسب برای : بتن ,فولاد , میخ پرچ واشر دار

این نوع تفنگ برای استفاده در بتن و فلز مناسب بوده و انواع میخ بین 2 تا 4 سانتی متر را به راحتی به محل مناسب شلیک می کند. قدرت تفنگ میخکوب COMREX CT-45 به نسبت مدل قبل پایین تر است و برای فلز های با قطر زیاد و بتن بهتر است از تفنگ های با قدرت بیشتر استفاده نمود.

تفنگ گازی آپولو

تفنگ های گازی میخکوب از جمله فناوری های جدید موجود در بازار می باشد که به جای چاشنی مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع تفنگ ، با یک میخ می توان آن را روی تمامی سطوح فلزی و بتنی مورد استفاده قرار داد.
استفاده از نیروی محرکه ای به جز چاشنی در تفنگ گازی آپولو موجب افزایش سرعت در شلیک می شود و در نهایت می توان با هزینه ی کمتر در بلند مدت به شکل بهینه از این تفنگ استفاده نمود. این نوع تفنگ میخکوب به راحتی در هر ثانیه دو شلیک می تواند انجام دهد که به نسبت سرعت بالایی خواهد داشت.
میخ هایی به طول 1 تا 4 سانتی متر به راحتی با تفنگ میخکوب گازی شلیک شده و همچنین با تنظیم میزان طول فرورفتگی در سطح، کیفیت و کارایی کار بالا خواهد رفت.

در این مطلب تنها چند نمونه ی رایج از انواع تفنگ میخکوب بررسی گردید که با توجه به مدل های متنوع موجود در بازار هر کاربر بر حسب نیاز خود می بایست از میان این محصولات انتخاب کند. همچنین مقایسه قدرت تفنگ میخکوب نشان می دهد که اغلب این تفنگ ها بسته به نوع کاربرد آن عملکرد مناسبی داشته و انتخاب صحیح و استفاده استاندارد آن روی عملکرد واقعی آن اثر خواهد گذاشت.

تفنگ میخکوب چیست؟ و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

تفنگ پی سی پی هاتسان نوا کامپکت

خط تولید سری نوا، از تولیدات کارخانه اسلحه سازی هاتسان، خط تولیدی با کیفیت و در حد استانداردهای جهانی است. تفنگ پی سی پی هاتسان نوا کامپکت از همین سری طراحی و تولید شده و یکی از مهمترین تفاوت های آن با مدل نوا، حذف شدن Sound Moderator می باشد. البته این اسلحه هنوز هم کم صدا و مناسب کار در مکانهای شلوغ می باشد و در ادامه تمام ویژگی های فنی دیگرش هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما از نظر قدرت و عملکرد فنی حین شلیک، شباهت های فراوانی بین این دو سلاح وجود دارد.

بررسی مشخصات فنی ، مکانیزم شلیک و ساخت تفنگ میخکوب نوا

توان خروجی و سرعت اولیه ساچمه به ترتیب 53.5 ژول و 335 متر بر ثانیه، قدرت تخریب و برد موثر چشم گیری به اسلحه داده اند. به همین خاطر نیز، کسانی که قصد داشته باشند در شکار یا هدف زنی سخت ترین اهداف را بزنند و بدنبال ثبت رکورد هستند، این مدل برایشان مناسب خواهد بود. کیفیت ساختار شلیک پی سی پی آن کاملا بالا بوده و به همین دلیل، دقت بی نظیری در پرتاب ساچمه دارد. همچنین، لگد و شوک خاصی را احساس نمیکنید و این ویژگی، در هدف گیری و شلیک دقیق تر به شما کمک میکند.

با توجه به برد موثری که ذکر شد، اگر بر روی ریل نصب دوربینش که با دو عرض مختلف 11 و 22 میلی متری در دسترس می باشد، یک دوربین قوی تعبیه کنید، امکان نقطه زنی در فواصل زیاد وجود دارد. سیلندر هوای مدلهای نوا، گنجایش بسیار بالایی در ذخیره هوا دارند.

این سیلندرها میتوانند حداکثر 500 سی سی  هوا را با فشاری در حدود 250 بار در خود جای بدهند. شارژ کردن این سیلندر به دلیل نحوه انجام این کار و همچنین وجود سیستم جلوگیری از نشت هوا، به سرعت صورت میگیرد. اما خبر خوب این است که با یک بار شارژ کردنش میتوانید 190 گلوله را با مکانیزم پشت سر هم یا Repeater شلیک نمایید و هر دو خشاب موجود به همراه سلاح هم، گنجایش 10 تیر را دارند. همانطور که در بخش مقدمه گفته شد، در تفنگ پی سی پی هاتسان نوا کامپکت، ازداخل لوله Sound Moderator برداشته شده است. اما بر عکس مدل نوا که لوله نیمه شرود دارد، لوله این مدل تمام شرود بوده و صدای حاصل از شلیک را تماما خنثی می سازد.

ماشه دو مرحله ای با Contrast  عالی در نحوه طراحی اش، لبه های مناسبی دارد که کاربری ماشه را بسیار استاندارد ساخته است. هر دو مرحله را نیز از نظر حساسیت و میزان خلاصی میتوانید تنظیم نموده تا عملکرد بهتری در ماشه چکاندن داشته باشید. مکانیزم مسلح شدن بصورت اهرم از بغل، قفل ماشه بصورت دستی و اتوماتیک و مکانیزم جلوگیری از بارگذاری مجدد در این مدل هم وجود دارند. طول کلی مدل تفنگ پی سی پی هاتسان نوا کامپکت نسبت به مدل نوا، اندکی کمتر شده و به 110 سانتی متر رسیده است. اما طول لوله همچنان 58.5 سانتی متر بوده تا بتوانید به راحتی با آن نشانه گیری را انجام بدهید.

به جز تمام شرود بودن لوله، تفاوت دیگری در ظاهر لحاظ نشده و همان زیبایی و طراحی ارگونومیک در این سلاح نیز وجود دارد. قنداق چوبی مونت کارلو به همراه پد قنداق و برجستگی مناسب برای قرار دادن گونه روی آن، تعادل مناسبی داشته و برای دست چپ و راست به یک اندازه راحت می باشد. روکش طلایی رنگ ماشه و انحنای مهندسی شده در قسمت زیر دسته و روی آن، جلوه جذابی به تفنگ بخشیده است. وزن این اسلحه 4.4 کیلوگرم است. جمع بندی و نتیجه گیری

تفنگ پی سی پی هاتسان نوا کامپکت، مدلی است که نسبت به مدل قبلی این سری اندکی کوچکتر و چابک تر شده است. برای شکار اهداف متوسط و نسبتا بزرگ جثه و همچنین هدف زنی چه در مسابقات و چه بصورت تفریحی و البته در شرایط هوایی با وزش باد، مدلی عالی به حساب می آید. عملکرد سیستم فنی آن در رده تفنگ های کلاس جهانی قرار میگیرد و طراحی بدنه و قنداقش، کار را برای آماتورترین تیراندازان نیز راحت ساخته است. برای این تفنگ قیمت مناسبی وضع شده و همین عاملی بوده تا مورد اقبال مشتریانی از سرتاسر جهان قرار بگیرد.

چگونه تفنگ میخکوب را سرویس و نگهداری کنیم؟

تفنگ میخکوب  چیست؟ تفنگ های میخکوب که با نام تفنگ چاشنی خور و یا تفنگ هیلتی هم شناخته می شود، به وسیله شلیک چاشنی هایی که در خشاب آن قرار می گیرد میخ های پرچ واشر دار را با قدرت زیاد به داخل دیوار های بتنی و صفحات آهنی یا راویزها و یا پلیت های آهنی می کوبد و این صفحات را به دیوارها متصل می کند.تفنگ میخکوب و یا تفنگ چاشنی خور نیاز به برق ، باتری و یا هوای فشرده ندارد اما روزانه نیاز به سرویس و نگهداری دارد.
رایج ترین و پرطرفدارترین تفنگ میخکوب موجود در بازار ایران که کاربران کار با آن را می پسندند تفنگ میخکوب مدل CT-450 طرح هیلتی است که اکثر شرکت ها با برندهای مختلف مبادرت به واردات آن کرده اند.

به واسطه شلیک چاشنی ها، گرد باروت در داخل تفنگ و تمام قسمت های آن نشسته و پس از چند شلیک سبب از کار افتادن دستگاه می شود. در استفاده از تفنگ های میخکوب سرویس و نگهداری – تمیزکاری – دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تمیزکاری و سرویس دستگاه سبب طول عمر و بهبود کارایی آن می شود.

رعایت نکات مهم در استفاده از تفنگ میخکوب

در استفاده از هر نوع تفنگ میخکوب با کیفیت و برندهای مختلف رعایت سه نکته بسیار ضروری است.
نکته یک : قبل از شروع کار با دستگاه از تمیز بودن تفنگ میخکوب اطمینان حاصل کنید.
نکته دو : بعد از شلیک 25 تا 30 چاشنی توسط تفنگ میخکوب، دستگاه خود را باز کرده و تمیز کنید. (تمیزکاری تفنگ میخکوب در ادامه توضیح داده خواهد شد)
نکته سوم : قطعات مصرفی دستگاه مثل واشر ضربه گیر و سنبه دستگاه دائما چک شود تا به محض تغییر محسوس ظاهری تعویض گردند.
رعایت این سه نکته سبب می شود تا کاربر بتواند کار خود را با کیفیت بالایی و با کمترین استهلاک انجام دهد.

علت شلیک نکردن تفنگ هیلتی

علت‌هایی که ممکن است باعث شلیک نکردن تفنگ میخکوب هیلتی شوند، می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. مشکل در مکانیسم شلیک: اگر مکانیسم شلیک تفنگ میخکوب خراب یا کثیف شده باشد، ممکن است به درستی عمل نکند و باعث شلیک نشدن تفنگ شود.
  2. تنظیمات نادرست: تنظیمات مربوط به فشار هوا، نحوه تنظیم کویل، یا سایر پارامترها ممکن است نادرست باشند و تأثیر منفی بر روی عملکرد تفنگ داشته باشند.
  3. مشکل در سیستم پیشنهادی: اگر تفنگ دارای سیستم پیشنهادی برای میخکوبی است، ممکن است مشکل در این سیستم باشد و باعث شلیک نشدن تفنگ گردد.
  4. میخ‌های نامناسب یا خراب شده: میخ‌های استفاده شده باید سالم باشند و هیچ خرابی یا تغییراتی نداشته باشند که باعث مشکلات شلیک شود.
  5. فشار هوا کم یا زیاد: فشار هوا در تفنگ میخکوب باید به درستی تنظیم شده باشد؛ فشار کم ممکن است باعث نشدن تفنگ شود، در حالی که فشار زیاد ممکن است به سلاح و کاربر آسیب برساند.
  6. مشکل در دیگر قسمت‌ها: سایر قسمت‌های تفنگ میخکوب همچون دستگاه تغذیه، سیستم کمربند و… ممکن است دچار مشکل شده باشند که باعث نشدن تفنگ گردد.

در هر صورت، برای تشخیص دقیق‌تر و رفع مشکل، بهتر است به دفتر خدمات فنی یا تعمیرات تخصصی مراجعه کردید.

علت کم شدن قدرت تفنگ میخکوب

کم شدن قدرت تفنگ میخکوب ممکن است به دلیل چندین عامل باشد. در زیر علت‌هایی که ممکن است باعث کاهش قدرت تفنگ میخکوب شوند، آورده شده‌اند:

  1. کاهش فشار هوا: اگر فشار هوا در تفنگ کاهش یابد، قدرت شلیک نیز کاهش خواهد یافت. این ممکن است به دلیل نشت هوا، خرابی در سیستم فشار هوا یا تخلیه باتری (در صورت استفاده از باتری) باشد.
  2. میخ‌های فرسوده یا خراب شده: میخ‌های کهنه یا خراب شده می‌توانند به شکل نامناسب به مواد هدف بخورند، که باعث کاهش قدرت تفنگ میخکوب می‌شود.
  3. کثیفی در سیستم تفنگ: تجمع زائد گرد و غبار یا کثیفی در داخل تفنگ میخکوب می‌تواند به تخلیه نامناسب فشار هوا منجر شده و قدرت تفنگ را کاهش دهد.
  4. سایر خرابی‌ها در مکانیسم تفنگ: خرابی در مکانیسم تفنگ، از جمله سیستم اشتعال یا مکانیسم شلیک، می‌تواند به کاهش عملکرد و قدرت تفنگ منجر شود.
  5. استفاده از گاز نادرست: استفاده از گاز یا پودر متناسب با تفنگ نبوده یا مقدار زیادی از آن استفاده شود ممکن است باعث کاهش قدرت تفنگ شود.
  6. خرابی در سیستم انتقال نیرو: مشکلات در سیستم انتقال نیرو می‌تواند تأثیر منفی بر قدرت تفنگ میخکوب داشته باشد.

چگونه تفنگ میخکوب را تمیزکاری کنیم؟

برای تمیزکاری تفنگ میخکوب مدل CT-45 با هر برند و کیفیتی کاربر می تواند مراحل زیر را به ترتیب انجام دهد. عکس و ویدئوی آموزش به زودی در ادامه خواهد آمد.
1. گلنگدن دستگاه را از جای خود باز کرده و تا نیمه بالا بیاورید.
2. انگشت خود را پشت ضامن تفنگ میخکوب که به اهرم گلنگدن متصل است قرار دهید و به سمت جلو فشار دهید.
3. اهرمی که به وسیله آن گلنگدن به ضامن متصل است را از جای خود در آورید.
4. قسمت جلویی تفنگ میخکوب را که گلنگدن به آن وصل است را به طرف عکس عقربه های ساعت  بچرخانید تا باز شود.
5. تمام 5 قسمت تفنگ میخکوب که شامل گلنگدن ، قسمتی که میخ داخل آن قرار می گیرد ، سنبه ، هادی سنبه و بدنه تفنگ میخکوب است را از هم جدا کنید.
6. تمامی سطوح خارجی و داخلی این 5 قسمت را که باروت بر روی آن نشسته است را با کمک دو عدد فرچه تخت و گرد که همراه دستگاه است را با دقت تمیز فرچه کاری کنید. (هر قسمتی که می بینید دستانتان را سیاه میکند را با دقت فرچه کاری کنید)
7. پس از فرچه کاری، تمام سطوح را به وسیله اسپری تمیز کننده یا زنگبر اسپری کاری کنید و پس از آن با دستمال آن را خشک نمایید.
8. پس از انجام مراحل بالا اکنون تمام قطعات بایستی حسابی تمیز و براق شده باشند. حال به همان ترتیب که قطعت را باز کردید آنها را ببندید.

جهت سفارش و یا اجاره تفنگ میخ کوب بتن نوا مدل NTG-9450 VID-115198003  لطفا با دکتر هیلتی تماس بگیرید. 09120157689