دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

تفنگ میخکوب| دستگاه تفنک میخکوب هیلتی کناف

دستگاه تفنک میخکوب هیلتی کناف

تفنگ میخکوب هیلتی

دستگاه تفنک میخکوب هیلتی کناف

تفنگ های میخکوب که بیشتر از آن هیلتی نام برده می شود برای اتصال پلیت ها و صفحات مختلف و سازه ها به بتون و تیر آهن مورد استفاده قرار میگیرد. البته مصارف دیگری از جمله اتصال انواع توری های مشبک و غیره به صفحه های بتونی و مصالح ساختمانی.

تفنگ های میخکوب هیلتی به وسیله چاشنی میخ موجود در خان تفنگ را با شدت بیشتر به سمت هدف شلیک کرده و واشری که بر روی میخ قرار دارد صفحه را بر روی بتون یا تیر اهن نگه می دارد.

تفنگ میخکوب هیلتی کناف dx 450

دستگاه میخکوب کناف  که بیشتر با نام هیلتی در بین نصابان شناخته میشود یکی از ابزارهای اصلی نصابان کنافکار ها بحساب میآید. دستگاه میخکوب هیلتی کناف در ایران با برند های مختلف به فروش میرسد . قبل از همه ی این برند ها خود شرکت هیلتی این ابزار را به بازار عرضه کرد. و چندین سال بعد از شرکت هیلتی، شرکت های دیگر و نسبت ضعیف تر نسبت به هیلتی دستگاه خود را وارد بازار برای فروش کردن  که در این بین با قیمتی حدود یک ششم شرکت هیلتی عرضه کردند که با استقبال خوب نصاب های کناف روبرو شد. الان در این زمان کمتر کسی را نیتونید سراغ داشته باشید که از دستگاه میخکوب خود شرکت هیلتی را داشته باشد.

البته اینو هم در نظر بگیریم که شرکت هیلتی دیگر تفنگ میخکوب دی ایکس 450 را تولید نمیکنه و چهار سالی میشه که به جای این دستگاه میخکوب 460 را تولید و بفروش میرساند. و اگر هم بخواهید مدل 450 شرکت هیلتی را پیدا کنید چیزی حدودا 2000 دلار براتون آب میخوره.

 در حال حاضر تفنگ میخکوب هیلتی دی ایکس 460 به جای دی ایکس 450 مدل قبلی در بازار موجود است. تفنگ میخکوب دی ایکس 460 در بازار قیمتی حدودا 900 دلار به فروش میرسد.

میخ های مخصوص خودش را دارد به صورتی که میخ این مدل ( dx 460 ) به صورت خشابی هستند. یعنی هر خشاب ده تا می باشد و قیمت میخ چاشنی این هیلت dx460  ده هزار تومان از میخ چاشنی معمولی گران تر است. و اگر هم بخواهید میخ ها بصورت چاشنی استفاده نشه تا هزینه زیادی برای میخ چاشنی خشابی ندهید میتوانید قسمت سر و جلویی دستگاه میخکوب را بردارید. البته اینم متخصص میخواهد که باید توسط متخصص یا فروشنده خودش انجام بگیرد تا نصاب بتواند از میخ چاشنی های معمولی و بصورت تک و عددی استفاده کند.

تفنگ میخکوب بتن چیست؟ و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

تفنگ میخکوب هیلتی کناف dx 460 ( مخصوص میخ چاشنی خشاب دار )

اینم تفنگ میخکوب بدون کله که برای استفاده میخ چاشنی های معمولی به صورت تک و دستی می باشد.

تفنگ میخکوب هیلتی کناف dx 460 ( بدون کله مخصوص میخ بدون خشاب )

در حال حاضر خریدن تفنگ میخکوب با برندهای تایوان و چینی با صرفه تر هست. چون تفنگ میخکوب برند هیلتی آلمان قیمتی بیشتری که دارد نصابه های کناف توانایی خرید ندارند. البته تفنگ های میخکوب کناف با برند تایوان و چینی هم بی کیفیت نیست و بستگی نه نحوه ی استفاده و نگه داری نصاب های کناف دارد که میتوانند تا 10 سال بدون هیچ موردی ازش استفاده کنند.

تفنگ های میخکوب موجود در بازار در انواع مارک های مختلف بفروش میرسد که عبارتند از:

کامرکس ، دیوالت ، رونیکس ، والتی ، نووا ، کی تی پی ، هاسل و چندین برند دیگر که در بازار با قیمت متفاوت موجو است.

که قیمت این میخکوب ها به شرح زیر است:

با توجه به نوسانات ارزش دلار قیمت تفنگ های میخکوب را به صورت دلار نوشتیم.

1: قیمت میخکوب کامرکس   130 دلار

2: قیمت میخکوب والتی      125 دلار

3: قیمت میخکوب نووا        130 دلار

4: قیمت میخکوب رونیکس   130 دلار

5: قیمت میخکوب کی تی پی 130 دلار

6: قیمت میخکوب هاسل      130 دلار

این میخکوب دارای میخ و چاشنی های به اندازه میخ و چاشنی در سایزهای 19،22،32،37،42،47،52،62 قابل استفاده می باشد.

از این میخکوب ها می توان در بتن تیر آهن و هر جسم سخت استفاده کرد. الان بیشتر استفاده کننده تفنگ میخکوب هیلتی نصابان کناف میباشد. همچین وزن تفنگ هی مخیکوب کناف 3.2 کیلو گرم می باشد. که استفاده با یک دست را غیر ممکن و سخت میکند.

نقشه ساخت و طراحی تفنگ میخکوب کناف برای سرویس اولیه و همچنین شناخت کافی از تمامی جزئیات ساخت تفنگ میخکوب هیلتی

نگه داری و سرویس تفنگ میخکوب هیلتی کناف:

لطفا نکات زیر را برای نگه داری دستگاه تفنگ میخکوب هیلتی رعایت فرمائید تا دستگاهی با طول عمر بیشتر داشته باشید.

چگونگی سرویس اولیه دستگاه میخوکوب هیاتی کناف:

(( جهت پیدا کردن شماره های ذکر شده در این دستور العمل به نقشه تفکیکی داخل دستگاه مراجعه بفرمائید ))

1: ابتدا اهرم گلن گدن را کمی بالا نگه داشته و قطعه شماره 67 را با انگشت دست از جای خود آزاد کرده و کله گی دستگاه را در جهت خلاف عقربه های ساعت چرخانده تا قسمت جلوئی دستگاه باز شود.

2:حالا شما میتوانید قطعات شماره 46 و 21 و 19 و 16 را به صورت جداگانه از دستگاه خارج کرده و آماده تمیز کردن نمائید.

3: قطعه شماره 19 را از داخل قطعه شماره 16 در آورده و داخل و خارج قطعه 16 را با استفاده از فرجه های داخل کیف دستگاه میخکوب هیلتی تمیز کنید تا قطعه 19 به راحتی در ان حرکت کند.

4: داخل قطعه شماره 10 را نیز فرجه کشی کنید.

5: تمامی قطعات را که قابلیت فرجه کشی دارند را تمیز مائید.

6: میتوانید جهت  فرجه کشی آسان تر از اسپری های تمیز کننده داخل کیف دستگاه میخکوب استفاده کنید.

7: لطفا به هیچ عنوان از بنزین و گازوئیل و روغم گیربکس و غیره ……. جهت تمیز کردن و روانکاری دستگاه استفاده نکنید. و همیشه بعد از تمیز نمودن دستگاه میخکوب هیلتی، دستگاه را با دستمال داخل کیف خشک کنید.

8: لطفا جهت امتحان و تست نمودن دستگاه میخکوب هیلتی به هیچ عنوان دستگاه را بر روی دست خود قرار ندهید.

9: تعویض به موقع ( قبل از له شدن کامل قطعه شماره 22 ) باعث افزایش طول عمر قطعه شماره 21 میشود. ( شما میتوانید هر روز بعد از اتمام کار قطعه شماره 22 را بازدید نمائید. )

10: جهت افزایش طول عمر دستگاه میخکوب در سالیان دراز از افتادن دستگاه از روی بلندی مواظب باشد.