دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

تفاوت میخ و چاشنی آهن و بتن

میخ های بتنی با ساقه های صاف، صاف و فلوت دار

 

 

میخ های سیمی و میخ های بتنی در زندگی ما بسیار رایج هستند. آنها در بسیاری از زمینه ها استفاده می شوند. با این حال، ما تفاوت بین آنها را نمی دانیم

 

 

ابتدا، بیایید دانشی در مورد میخ های سیمی و میخ های بتنی بیاموزیم. قبل از تجزیه و تحلیل آنها، لازم است بدانیم آنها چه هستند و چه کاری می توانند انجام دهند.

 

 

برای روشن شدن موضوع، این مقاله را به سه بخش تقسیم می کنم: میخ سیمی چیست؟ میخ بتنی چیست؟ کاربرد میخ های سیمی و میخ های بتنی

 

تفاوت بین پیچ های بتنی و پیچ های فولادی چیست؟

 

تفاوت بین پیچ های بتنی و پیچ های فولادی چیست؟

 

پیچ ها در دکوراسیون روزانه رایج ترین هستند. پیچ ها پرکاربردترین ابزار هستند. با این حال، انواع مختلفی از پیچ وجود دارد. انواع مختلف پیچ در استفاده متفاوت است. سختی پیچ های بتن نسبتا قوی است. شکستن آن هنگام نصب روی دیوار آسان نیست. بنابراین معمولاً در هنگام تزئین از پیچ های بتن استفاده می شود.

 

 

 

تفاوت پیچ بتن با پیچ فولادی چیست؟

 

 

از نظر شیمیایی، پیچ های بتن پیچ های فولادی هستند. محتوای کربن کمتری نسبت به پیچ های آهنی و سختی قوی تری نسبت به پیچ های آهنی دارند. از نظر کاربرد، پیچ های بتنی را می توان برای تثبیت به دیوارهای بتنی هدایت کرد. میخ های فولادی محصولاتی از سیم فولادی هستند که برای میخ زدن اجسام استفاده می شوند. پیچ بتن به طور گسترده ای در صنعت، کشاورزی، ساخت و ساز، عمران و سایر زمینه ها استفاده می شود. عمدتاً برای تثبیت اجسام با نیروی جداسازی محوری کوچک و نیروی برشی شعاعی کوچک استفاده می شود. استفاده از آن راحت است و می توان آن را به سرعت میخکوب کرد.

 

 

 

 

انواع پیچ های فولادی و اشکال مختلف وجود دارد. شما می توانید با توجه به اهداف و نیازهای مختلف انتخاب کنید. انواع اصلی عبارتند از: پیچ های گرد، پیچ های سر صاف، پیچ های سر صاف، پیچ های مربعی، پیچ های مثلثی، پیچ های زین، پیچ های پیچشی، پیچ های شات اسکرو، پیچ های بتونی، پیچ های اسپلیت، پیچ های مشمع کف اتاق، و پیچ های موجدار. نام محصول به طور کلی بر اساس شکل، هدف یا روش میخکوبی تعیین می شود و همچنین با توجه به اینکه سطح دارای روکش است (مانند میخ های گالوانیزه، میخ های صاف و غیره) مشخص می شود. پرکاربردترین میخ های گرد معمولی است.

پیچ های بتنی که معمولاً به عنوان پیچ های فولادی شناخته می شوند، نوعی میخ هستند. آنها از فولاد کربن ساخته شده اند. جنس آن فولاد 45# یا 60# است. با کشیدن سیم، بازپخت، ساختن میخ و کوئنچ پردازش می شود، بنابراین بافت نسبتاً سخت است. عملکرد آن میخ زدن برخی از اجسام سخت تر است که پیچ های دیگر نمی توانند انجام دهند. از آنجایی که جنس آن با پیچ های معمولی بسیار متفاوت است و پیچ خاصی است که در زمینه های خاص استفاده می شود. پیچ های بتن بسیار سخت، ضخیم و کوتاه بوده و قابلیت اسکنه کاری قوی دارند.

 

 

 

پیچ های بتنی انواع مختلفی دارند مانند میله های کشویی، خطوط مستقیم، خطوط مورب، مارپیچ، دال و غیره. پیچ‌های بتن را بر اساس روش‌های مختلف طبقه‌بندی می‌توان به موارد زیر تقسیم کرد: پیچ‌های بتن سیاه‌شده، پیچ‌های بتن مایل به آبی، پیچ‌های بتن رنگی، پیچ‌های بتن فرورفته، پیچ‌های بتن K شکل، پیچ‌های بتن T شکل، پیچ‌های بتن گالوانیزه و غیره.

 

تفاوت پیچ بتن با پیچ فولادی چیست؟

تفاوت بین میخ های بتنی و پیچ های بتنی

 

  1. مواد

هم میخ های بتن و هم پیچ های بتن از فولاد کربنی ساخته شده اند.

 

 

نه مانند سایر انواع میخ، میخ بتنی از یک فرآیند اضافی عبور می کند: عملیات حرارتی. از پیچ بتن محکم تر و محکم تر است.

 

  1. ساختار

میخ بتنی

 

میخ بتنی دارای یک سر صاف گرد و یک شفت صاف، یا یک شفت فلوت دار مستقیم یا توری است. میخ بتنی مانند سایر میخ ها دارای یک نقطه الماسی شکل است.

 

پیچ بتن

 

در مقایسه با میخ های بتنی، پیچ های بتن دارای مارپیچ های محکم تری روی شفت هستند تا در بتن فرو بروند. این مارپیچ همچنین هنگام رانده شدن به داخل بتن به آن قدرت نگهداری می دهد.

 

پیچ بتن نیز یک پیچ خودکار است.

 

 

  1. کاربرد

میخ بتنی

 

میخ های بتنی اغلب برای اتصال چوب به سطوح بتنی، به عنوان مثال، ساخت زیرزمین و غیره استفاده می شود. به طور کلی، میخ های بتنی را می توان برای صفحات چوبی و چسباندن بتن استفاده کرد.

 

 

با این حال، شایان ذکر است که میخ های بتنی را نمی توان برای آویزان کردن وسایلی مانند خود یا قاب استفاده کرد، زیرا ممکن است محور آن به راحتی خم شود و از سوراخ خارج شود.

 

 

پیچ بتن

 

پیچ های بتنی برای بستن برنامه های بارگذاری متوسط ​​تا زیاد با سطوح بتنی، آجری یا سنگی استفاده می شود.

 

 

برخلاف میخ بتنی، می توان از آن برای آویزان کردن قفسه ها، براکت ها یا قاب ها روی سطح آجر استفاده کرد.

 

 

مشخصات پیچ بتن:

 

پیچ بتن سیاه شده، مشخصات پیچ بتن مایل به آبی:

 

2×20mm2×25mm2×30mm2.5×25mm2.5×30mm2.5×40mm3×30mm3×40mm3×50mm3×60mm3×60mm3×70mm3×80mm3×90mm3×100mm4.2×5mm4.2×10mm4.2×100mm

 

 

مشخصات پیچ بتن رنگی:

 

 

3×25mm3×30mm3.2×40mm3.6×50mm4×60mm4.2×75mm4.2×100mm

 

 

پیچ بتن سر متقابل:

 

مشخصات: 2.5×25mm2.5×30mm2.5×40mm3×30mm3×40mm3.2×50mm3.6×65mm4×75mm4.2×100mm

 

 

 

 

مشخصات پیچ بتن K شکل و پیچ بتن T شکل:

 

3×25mm3×40mm3.8×25mm3.8×40mm3.8×50mm3.8×65mm3.8×75mm3.8×100mm

 

 

تامین کننده بست و پیچ

 

به دنبال تامین کننده سخت افزاری هستید که بتوانید به آن اعتماد کنید؟ ما می دانیم که کیفیت و تحویل به موقع یک کار به همان اندازه که به مهارت و کارایی شما بستگی دارد به لوازم با کیفیت نیز بستگی دارد. وقت خود را هدر ندهید و با تکیه بر محصولات کمتر از عالی، نتایج ساخت خود را به خطر نیندازید.

 

 

میخ های بتنی با ساقه های صاف، صاف و فلوت دار

 

با مواد خاص، میخ های بتن در مقایسه با میخ های آهنی معمولی، ناخن های خاصی هستند. در کاربرد عملی، مردم به آن میخ های بنایی نیز می گفتند. این میخ ها محبوب ترین اتصال دهنده ها برای محکم کردن اجسام در سنگ تراشی و سایر مواد سخت و شکننده هستند. انواع کامل میخ بتن شامل میخ بتن گالوانیزه، میخ بتن رنگی، میخ بتنی مشکی، میخ بتنی مایل به آبی با انواع سر میخ مخصوص و انواع ساقه وجود دارد. انواع ساقه شامل ساقه صاف، ساقه پیچ خورده برای سختی زیرلایه مختلف است. با ویژگی های فوق، میخ های بتنی استحکام قطعه بندی و تثبیت عالی را برای مکان های محکم و مستحکم ارائه می دهند.