دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

آشنایی با برند هیلتی

برند هیلتی

اگر شما در صنعت ساخت و ساز فعالیت دارید، قطعا نام برند هیلتی (Hilti) یا Hilti AG همچنین به Hilti Group هم شناخته می شود را شنیده اید. برند هیلتی یکی از محبوب ترین برندهای تولید ابزارهای الکترومکانیکی و دستگاه های تخریبی می باشد. ابزارآلات تولیدی این برند از محبوبیت زیادی بین اشخاص فنی برخوردار می باشد. در این مطلب قصد داریم تا بیشتر در رابطه با برند هیلتی صحبت کنیم و شما را با جزئیات این برند آشنا نماییم…

آشنایی با تفنگ میخکوب هیلتی

نقطه ی شروع برند هیلتی از کجا بود؟

اکثر افراد با شنیدن نام برند هیلتی یاد چکش های تخریب بسیار قدرتمند می افتند. برند هیلتی از سال ۱۹۴۱ فعالیت خود را در یک فضای تولید کارخانه ای خانوادگی استارت زد. این کارخانه توسط دو برادر به نام های مارتین و اوگن در شان کشور لیختن اشتاین شروع به کار کرد.

دلیل نامگذاری برند هیلتی، نام خانوادگی برادران هیلتی بود. مارتین هیلتی در رشته مهندسی مکانیک تحصیل و کسب تجربه کرده و از کالج ویسمار آلمان فارغ‌التحصیل شده بود. در حال حاضر نیز نوادگان مارتین، سهم بیشتری از برند جهانی هیلتی دارند.

پیشرفت این برند بین سال‌های 1941 تا 1946 پیشرفت چشمگیری نبود اما سرنوشت کاری هیلتی از سال 1947 تا 1963 به شدت با تغییر زیادی روبه روشد.

بعد از جنگ جهانی دوم در سال 1945 و ورشکستگی اکثر شرکت‌ها، برندها و صنایع این ناحیه ، برادران هیلتی دست از تلاش بر نداشته و با امضای قرارداد واردات آهن از سوئیس و تلاش برای تولید محصولات بیشتر توانستند در این دوره نیز پیشرفت فراوانی کنند.

در اواخر دهه 40 میلادی یک نوآوری از این برند توانست سرنوشت هیلتی را به کل تغییر دهد؛ مارتین هیلتی توانست وسیله‌ای بسازد که به کمک آن بتوانید با ضربات متوالی سنگ و سطوح سخت را تکه تکه کنید.این وسیله چیزی نبود جز،چکش تخریب هیلتی.

چکش تخریبی که هیلتی اختراع کرد به مرور زمان در چند دهه متوالی با موفقیت زیادی روبرو شد تا جایی که در اواسط دهه 60 این برند توانست نمایندگی‌های فروش خود را در کشورهای ایتالیا، بلژیک، لهستان، فنلاند، نروژ، آلمان، دانمارک، لهستان، اتریش، پرتغال، فرانسه، کانادا و آمریکا افتتاح کند.

از آن زمان تا به امروز این برند توانسته در 160 کشور جهان نمایندگی مستقیم داشته و در بیش از 190 کشور جهان فروش مستقیم یا غیر مستقیم داشته باشد. با ورود چکش تخریب به بازار ایران نیز، اولین محصولات با برند هیلتی وارد شدند و همین موضوع عاملی شد تا این نام بر سابقه این وسیله حک شود.

محصولات هیلتی

درحال حاضر لوازم برند هیلتی ‌در کجا تولید می‌شوند؟

همانطور که گفتیم این برند ریشه‌ای لیختن اشتاینی دارد اما در حال حاضر تولیدات آن تنها در این کشور کوچک تولید نمی شود و این برند در کشورهای پیشرفته تری به تولیدات خود ادامه می دهد.

این را باید گفت با این که هنوز برخی از مدل‌های لوازم این برند همچنان در کشور لیختن اشتاین تولید می‌شوند اما به علت ماهیت چندملیتی که این برند دارد، شاهد تولید محصولات هیلتی در خطوط تولید دیگری نیز هستیم. این برند در کشورهای پیشرفته ای چون هند، چین، آمریکا و برخی از کشورهای اروپای شمالی صاحب خط تولید است. اساساً ساختار شرکتی و تولیدی برند هیلتی به سه بخش جغرافیایی تقسیم شده است: بخش هند و آسیا، بخش اروپای شمالی و بخش آمریکای شمالی.

کارخانه ی هیلتی دارای ۲۵۰۰ کارمند در ایالت متحده می باشد. در سال ۱۹۷۹ دفتر مرکزی هیلتی در آمریکای شمالی در شهر تولسا در ایالت اوکلاهاما افتتاح شد. هر چند که در ۵۰ ایالت آمریکا کارمند دارد. در ژوئن سال ۲۰۱۵ دفتر مرکزی از تولسا به تگزاس نقل مکان کرد.

هیلتی یک شرکت فرهنگی را توسعه داد که بعدها توسط کل شرکت در سراسر جهان مورد تصویب قرار گرفت. کارمندانی که استخدام شده اند از طریق یک سیمنار آموزشی در شهر تولسا، به مدت ۳ هفته موارد لازم برای کار را یاد می گیرند و سالانه در نظرسنجی به نام ( GEOSنظرسنجی کارکنان جهانی) درباره شرکت بازخورد خود را ارائه می دهند.

آیا هیلتی بهترین برند بازار است؟

جدا از اینکه این برند در طی تاریخ اختراعات موثر و کاربردی داشته ، از نظر فنی نیز این برند یکی از صاحب نام ترین برندها در جهان است. به طوری که در حال حاضر نیز بسیاری دیگر از برندهای جهانی از تولیدات این برند الگوبرداری می‌کنند.

محصولات هیلتی علاوه بر دارا بودن کیفیت بسیار بالا، دارای سیستمی بسیار هوشمندانه و تکنولوژیک هستند تا جایی که همواره استفاده از تکنولوژی ‌های نوآورانه توسط برند هیلتی در ابزارآلات اجرا خواهد شد.

پس می توانیم بگوییم این برند یکی از بهترین برندهای موجود در بازار می باشد. البته این را نیز باید افزود که کیفیت بسیار بالای محصولات این برند، تأثیر بسزایی بر قیمت هیلتی داشته است. معمولاً قیمت هیلتی در انواع ابزارآلات نسبت به سایر انواعی که آسیایی یا آمریکایی هستند بیشتر است.

هر چند نیاز به تأکید مکرر است که قیمت هیلتی اگر بیشتر است، این موضوع بی‌دلیل نیست. شما برای دستیابی به کیفیت و مقاومت بیشتر باید پول بیشتری بپردازید و این یک موضوع طبیعی می باشد.

تفنگ میخکوب هیلتی

آیا تفنگ های میخکوب هیلتی توانسته اند مانند سایر محصولات این برند محبوبیت زیادی پیدا کنند؟

در جواب به این سوال باید گفت،بله تفنگ های میخکوب هیلتی مانند سایر محصولات این برند خوشنام از محبوبیت زیادی برخوردارند. این برند چنان محبوبیتی در بین برندهای تفنگ میخکوب داردکه اکثر افراد نام تفنگ میخکوب را تفنگ هیلتی می گویند.
تفنگ میخکوب هیلتی یکی از با کیفیت ترین و پرکاربرد ترین لوازم در صنایع می باشد که نیازی به برق، کمپرسور باد و یا باتری ندارد و با استفاده از چاشنی، میخ را به سمت هدف شلیک میکند.

کلام آخر

همانطور که در ابتدا گفتیم برند هیلتی نام یک برند بسیار شناخته شده در جهان است. فعالیت این برند معروف در تولید لوازم ساخت و ساز ساختمانی است. از معروف ترین لوازم تولیدی این برند: سیستم های اطفاء حریق، اتصالات بتن، دستگاه میخکوب بتن، سامانه ‌های نصب تاسیسات و چکش های تخریب آن می باشد.
فارغ از اینکه این نوع نامگذاری از نظر اصولی، منطقی نیست، هدف ما در این یادداشت بررسی این برند بسیار مشهور