دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

معرفی پیچ کناف (پیچ درای وال)

فروشگاه پیچ دکتر هیلتی

پیچ کناف یا پیچ درای وال امروزه یکی از وسایل استاندارد برای انجام اتصالات مورد نیاز در کناف کاری و سایر بخش های سقف‌ یا دکوراسیون‌ های مدرن می‌ باشد. در زمان خرید پیچ کناف شما باید به فاکتورهای مختلفی مانند “طول، ضخامت، نوع رزوه‌ های موجود روی پیچ، نوع بخش بالایی پیچ، حالت نوک پیچ و…” دقت داشته باشید. به همین دلیل ممکن است بسیاری از شما تصور کنید که انتخاب و خرید پیچ کناف مناسب می‌‌ تواند کار سختی باشد. اما بهتر است بدانید استفاده از این پیچ‌ ها بسیار ساده می‌‌ باشد و با توجه به انواع مختلف که برای کاربردهای مختلف تولید شده‌ اند، شما به سادگی پیچ مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. در ضمن به طور معمول دسته خاصی از این محصولات در مصارف خانگی و برای مواردی مانند کناف کاری مورد استفاده قرار می‌‌ گیرند، که همین باعث می‌‌ شود محصول مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنید.

 

راهنمای خرید پیچ کناف (پیچ درای وال)

برای خرید پیچ کناف یا پیچ درای وال که در بازار آنها را با نام پیچ mdf هم می شناسند، شما باید به سه فاکتور اصلی: «طول پیچ، قطر و نوع رزوه‌ های موجود روی پیچ» دقت کنید. همچنین از آنجایی که بیشتر کناف‌ ها به صورت استاندارد و با ضخامت‌ های مشخص دیده می‌‌ شوند، به راحتی می‌‌ توانید پیچ مورد نیاز خود را پیدا کنید. انواع پیچ‌ های مختلف را با توجه به طول استاندارد، ضخامت و.. دسته بندی می‌‌ کنند. از طرفی با توجه به روش کار نصاب‌ های کناف در مناطق مختلف، فروشندگان هر کجا ممکن است دیدگاه متفاوت نسبت به پیچ کناف داشته باشند. در ضمن ضخامت پیچ و نوع رزوه‌ ها یا دندانه‌ های آن ارتباط مستقیم با نوع و ضخامت کناف شما دارد. برای اینکه بتوانیم شما را در زمینه خرید پیچ کناف بهتر راهنمایی کنیم، در ادامه فاکتورهای تاثیرگذار در زمینه خرید پیچ کناف را مورد بررسی قرار می‌‌ دهیم.

 

طول پیچ کناف

انتخاب طول پیچ کناف ارتباط مستقیمی با قطر کناف مورد نظر شما خواهد داشت. معمولاً این پیچ‌ها در طول‌های بین 1 تا 8 اینچ تولید و روانه بازار می‌‌ شوند. در بیشتر موارد کناف‌های مورد استفاده در خانه حدود 4/1 یا 2/1 اینچ ضخامت دارند و همین باعث می‌‌ شود که دسته خاصی از این پیچ‌ ها برای کناف کاری مورد استفاده قرار بگیرند. در ضمن انواع دیگر کناف‌ ها که مقاوم در برابر آتش و… هستند، ضخامت بالاتری دارند. به همین دلیل در آنها از پیچ‌ هایی با طول بیشتر استفاده می‌‌ شود. در نظر داشته باشید که انتخاب پیچ‌ های بزرگتر در شرایطی که نیاز به پیچ‌ های کوتاهی دارید، باعث آسیب رسیدن به سایر بخش های دیوار کنافی شما خواهد شد. پس بهتر است در این زمینه دقت کافی را به خرج دهید.

نوع رزوه یا دندانه‌ های موجود روی پیچ کناف
معمولاً پیچ‌ های کناف کاری دارای دو نوع کلی هستند که عبارتند از:

● پیچ‌ های دندانه درشت
این نمونه پیچ بیشتر برای چوب و کناف کاری مورد استفاده قرار می‌‌ گیرد.

● پیچ‌ های دندانه معمولی
این پیچ‌ ها معمولاً برای فلزات قابل استفاده هستند.

استفاده از پیچ‌ های دندانه درشت بهترین گزینه برای کناف کاری به حساب می‌‌ آید، چرا که این محصولات دندانه‌ های پهنی دارند که باعث می‌‌ شود به راحتی با بخش های مختلف کناف یا سایر مصالح چوبی درگیر شوند و به این شکل کناف مورد نظر شما را سفت کنند. نوک تیز این پیچ‌ها در زمان کار ممکن است به دستان شما آسیب برساند، پس بهتر است در زمان استفاده از آنها از دستکش ایمنی استفاده کنید. در ضمن فراموش نکنید که پیچ‌ های دندانه معمولی که بیشتر برای فلزات کاربرد دارند، برای نصب سازه‌ های فلزی اولیه مورد نیاز کناف کاری گزینه‌ های بسیار خوبی می‌‌ باشند. هر دو نمونه این پیچ‌ها به صورت خودکار هستند و برای محکم شدن نیازی به مهره یا تجهیزات مشابه ندارند.

 

فروشگاه دکتر هیلتی

 

ضخامت پیچ کناف کاری یا پیچ درای وال

برای انتخاب پیچ کناف کاری با ضخامت مناسب باید به ضخامت و جنس کناف مورد نظر خود دقت کنید. این مورد را به یاد داشته باشید که هر چقدر قطر پیچ کناف بیشتر می‌‌ شود، فشاری که به اطراف خود در زمان بسته شدن وارد می‌ کند بیشتر خواهد بود. به همین دلیل اگر از پیچ‌ های بزرگ برای کناف‌ های ظریف استفاده کنید، باعث آسیب دیدن آنها خواهد شد. پر استفاده ترین پیچ‌ ها در کناف کاری، پیچ‌ های شماره ۶ و ۸ هستند. در رابطه با شماره بندی پیچ‌ ها و ضخامت‌ های مربوط به آن، به این نکته دقت کنید که هر چقدر عدد در نظر گرفته شده برای پیچ بیشتر باشد، ضخامت نهایی آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

موارد استفاده از پیچ کناف

هدف اصلی استفاده از پیچ کناف این است که بتوانیم ورق های مختلف کناف را طبق طرح بندی‌ های مورد نظر خود در کنار هم قرار داده و به هم متصل کنیم. همچنین پیچ‌ ها برای بستن کناف به صنایع چوبی مختلف، بستن بخش های مختلف یک سازه mdf یا چوبی و متصل کردن قطعات فلزی مختلف (به خصوص ورق‌ های مورد استفاده در دکوراسیون) به کار می‌‌ روند. برای استفاده از این پیچ‌ ها کافیست آنها را با استفاده از دریل یا پیچ گوشتی، در محل مورد نظرتان قرار داده و زمان سفت شدن آن را رو به جلو فشار داده و بچرخانید. برای به کارگیری محصولات شما هیچ نیازی به سوراخکاری، استفاده از رول پلاک و… ندارید. پس می‌ توان گفت روند استفاده از پیچ کناف بسیار ساده است. همین باعث شده که بسیاری این محصولات را گزینه بسیار مناسبی به منظور نصب کناف و سایر سازه‌ های مشابه ببینند.

 

نحوه استفاده از پیج کناف

وزن سبک قطعات مختلف کناف این اجازه را به ما می‌ دهد که بتوانیم به سادگی بخش‌ های مختلف یک سازه را به هم متصل کنیم. اما برای اینکه بتوانیم به راحتی از پیچ‌ های کناف استفاده کنیم، باید در مراحل اولیه یک محصول مناسب با اندازه‌ های استاندارد را انتخاب کرده باشیم تا در زمان بستن، روند کار راحت باشد و به کناف آسیبی نرسد. نکته مهمی که در زمان استفاده از این محصولات باید به یاد داشته باشید این است که اگر از پیچ گوشتی استفاده می‌‌ کنید، سفت کردن پیچ کناف را تا زمانی ادامه دهید که مطمئن باشید دو قطعه به صورت کامل به هم چسبیده و سفت شده‌ اند. در صورتی که از پیچ گوشتی‌ های دریلی اتوماتیک استفاده می‌‌ کنید، بهتر است آنها را بر روی سرعت کم تنظیم کنید تا به این شکل از سفت شدن بیش از حد پیچ‌ ها جلوگیری شود. سفت شدن بیش از حد پیچ کناف، باعث آسیب دیدن کناف شما خواهد شد.