دکتر هیلتی
پخش عمده میخ و چاشنی و لوازم یدکی تفنگ میخکوب

رعایت نکات ایمنی در استفاده از ابزار آلات برقی

رعایت-نکات-ایمنی-استفاده-از-ابزار-آلات-برقی13

 

 

طبق گزارش کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی (CPSC) سالانه بیش از یک میلیون نفر با استفاده از ابزارهای دستی و برقی آسیب می بینند. مردم نه تنها از نظر جسمی آسیب می بینند، بلکه جراحات آنها اغلب از نظر مالی نیز به آنها آسیب می رساند. کارفرمایان آنها نیز پول خود را از دست می دهند. CPSC گزارش می دهد که صدمات ناشی از ابزارهای دستی و برقی 15.4 میلیون دلار در سال هزینه در قبوض پزشکی و از دست دادن کار دارد. با توجه بیشتر به ایمنی ابزارهای برقی و دستی می توان از بسیاری از مراجعه به بیمارستان ها و مطب پزشکان جلوگیری کرد.

 

 

ماموریت HSI ایمن تر و هوشمندتر کردن محل کار است. بنابراین، ما نکات زیر را برای ایمنی ابزار دستی و برقی ارائه می دهیم. به گفته OSHA، اینها دلایل اصلی صدمات ناشی از استفاده از ابزارهای دستی و برقی هستند:

 

 

دسته های چوبی شکسته می شود و باعث می شود که سر ابزار از بین برود و به کاربر یا دیگران برخورد کند. کارکنان در معرض گرد و غبار، دود یا گازهای مضر هستند.

 

کارگرانی که از ابزارهای برقی استفاده می کنند که به درستی به زمین متصل نیستند، شوکه می شوند.

 

 

حوادث در محل کار زمانی بیشتر اتفاق می‌افتد که کارمندان در حال انجام یک کار تکراری هستند، اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد، یا در استفاده از ابزار بی‌تجربه یا بیش از حد اعتماد به نفس دارند. این نکات برای ایمنی دست و ابزار برقی به کارمندان کمک می کند تا ایمن بمانند و عملکرد خوبی داشته باشند.

 

 

 

ابزارهای مناسب را انتخاب کنید و از آنها مراقبت کنید

شرکت‌ها می‌خواهد که اطمینان حاصل کنند که کارکنانشان از ابزار و تجهیزات ایمن استفاده می‌کنند و دستورالعمل‌های ایمنی را دنبال می‌کنند. مهم نیست که یک کارمند چند سال زیر کمربند باشد، مرور منظم نکات زیر برای ایمنی دست و ابزار برقی برای ایمن ماندن بسیار مهم است.

 

خرید ابزار با کیفیت چکش هایی با دسته های چوبی به اندازه چکش هایی که از ابزار دستی فولادی ساخته شده اند، ایمن نیستند. اطمینان حاصل کنید که ابزارهای فولادی تحت عملیات حرارتی قرار دارند. ابزارها را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که در شرایط خوبی هستند و به درستی کار می کنند. اگر مشکلی در ابزاری پیدا کردید، از آن استفاده نکنید و مشکل را به مدیر خود گزارش دهید. تعمیر و نگهداری منظم ابزارهای خود را انجام دهید، مانند سنگ زنی یا تیز کردن تیغه های اره. همیشه دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

 

 

در صورتی که ابزاری که قصد استفاده از آن را داشتید آسیب دیده باشد، ابزار اضافی را در دسترس داشته باشید. مطمئن شوید که ابزار خود را در مکانی امن نگهداری می‌کنید و لبه‌های تیز را از کودکان و دیگرانی که ممکن است در استفاده از ابزار آسیب ببینند، دور نگه دارید.

 

 

هنگام کار در ارتفاع بالا، ابزارها را در جایی که ممکن است روی کارگران بیفتند، نگذارید.

 

 

نکاتی برای ایمنی ابزار دستی و برقی – ابزارهای الکتریکی

 

 

به دلیل خطرات احتمالی موجود در استفاده از ابزارهای برقی، OSHA دستورالعمل های ایمنی خاصی را برای استفاده از آنها ارائه می کند. OSHA به بسیاری از ابزارهای برقی دستی نیاز دارد که مجهز به یک دکمه سوئیچ فشار ثابت باشند که در هنگام افت فشار، برق را قطع می‌کند، از جمله دریل‌ها، ضربه‌گیرها، آسیاب‌های زاویه‌ای، اره‌ها و سنباده‌ها. بسیاری از ابزارهای برقی دارای تیغه باید دارای وسایل ایمنی باشند که به کاربر امکان می دهد ابزار را با یک حرکت خاموش کند.

 

 

یکی از جدی‌ترین آسیب‌های ناشی از ابزار، برق گرفتگی ناشی از ابزارهای برقی است. شوک الکتریکی می تواند باعث نارسایی قلبی و سوختگی شود. گاهی اوقات یک کارگر در حالی که روی نردبان است شوکه می شود، سپس تعادل خود را از دست می دهد و در اثر سقوط مجروح می شود. نکاتی برای جلوگیری از برق گرفتگی در بالای لیست راه های ایمن ماندن با استفاده از ابزارهای برقی قرار دارد.

 

رعایت-نکات-ایمنی-استفاده-از-ابزار-آلات-برقی1

 

 

 

از ابزارهایی استفاده کنید که دو عایق هستند یا سیم برق سه گوش دارند و به منبع برق با پریز گرد وصل می شوند. از ابزارهای برقی در شرایط مرطوب استفاده نکنید مگر اینکه برای آن استفاده تایید شده باشد.

 

 

از یک قطع کننده مدار خطای زمین (GFCI) یا یک برنامه اتصال زمین مطمئن استفاده کنید. از PPI مناسب مانند محافظ صورت یا دستکش کار چرمی استفاده کنید.

 

محل کار خود را خشک و تمیز نگه دارید تا در حین کار با ابزارهای برقی خطرناک یا اطراف آن سر نخورد.

 

 

مطمئن شوید که برای استفاده ایمن از ابزارهای برقی، پایه مناسبی پیدا کنید، تعادل را حفظ کنید و کار خود را با گیره یا گیره ایمن کنید تا هر دو دست خود را آزاد کنید تا از ابزار برقی استفاده کنید.

 

 

هرگز ابزارهای برقی قابل حمل را با سیم خود حمل نکنید و آنها را از منبع برق جدا نکنید.

با دور نگه داشتن انگشتان خود از دکمه سوئیچ هنگام حمل ابزار برقی، از شروع تصادفی جلوگیری کنید.

 

 

نکاتی برای استفاده ایمن از ابزارهای پنوماتیک

 

بر اساس گزارش موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی، حوادث ناشی از تفنگ میخکوبی پنوماتیک، سالانه 37000 نجار را به اورژانس می فرستند. بیشتر افراد در انگشتان یا دستان خود زخم دارند. گاهی اوقات، آسیب های جدی تری مانند آسیب های چشمی دارند.

 

 

استفاده از محافظ چشم و صورت یک اقدام ایمنی مهم برای کار با تفنگ‌های ناخن پنوماتیک و شرکت‌های ساعت OSHA به دقت برای اطمینان از محافظت از کارگران است. OSHA در گزارش سال مالی 2021 خود در مورد متداول ترین موارد نقض ایمنی، گزارش می دهد که عدم رعایت استانداردهای حفاظت از صورت و چشم توسط شرکت های ساختمانی در میان ده تخلف برتر در سال مالی 2021 بوده است.

 

 

کارشناسان ایمنی از شرکت های ساختمانی می خواهند در صورت لزوم اقداماتی را برای بهبود ایمنی انجام دهند. این نکات برای ایمنی ابزارهای دستی و برقی مربوط به ابزارهای پنوماتیک مکان خوبی برای بهبود توجه شما به ایمنی است.

 

 

قبل از هر بار استفاده مطمئن شوید که تمام قسمت های ابزار به طور ایمن بسته شده باشند.

 

رعایت-نکات-ایمنی-استفاده-از-ابزار-آلات-برقی2

 

هرگز تفنگ هوای فشرده را به سمت خود یا شخص دیگری نشانه ندهید.

 

وقتی استفاده از تفنگ بادی را تمام کردید، قبل از شکستن اتصالات شلنگ، مطمئن شوید که فشار آزاد شده است. هرگز یک تفنگ بادی که پر شده است را نگهداری نکنید.

 

از یک گیره یا نگهدارنده ایمنی برای جلوگیری از بیرون ریختن ضمائم در حین کار استفاده کنید و هنگام استفاده از هوای فشرده با فشار بالا برای تمیز کردن از محافظ تراشه استفاده کنید. مطمئن شوید که فشار نازل را به 30 پوند در هر اینچ مربع محدود کنید.

 

همیشه از محافظ چشم استفاده کنید.

 

رعایت-نکات-ایمنی-استفاده-از-ابزار-آلات-برقی3

 

با استفاده از صفحه نمایش برای محافظت از کارگران مجاور در برابر قطعات پرنده، از محیط کاری ایمن اطمینان حاصل کنید.

 

هرگز ابزارها را بدون مراقبت رها نکنید.

 

چگونه خود و فضای خود را برای ایمن ماندن آماده کنید

 

استفاده ایمن از ابزارها بیش از شناخت ابزارها را شامل می شود. کارمندان باید توجه داشته باشند که چه می پوشند، چگونه ابزار خود را حمل می کنند و کجا ایستاده اند. برای محافظت از کارکنان در برابر خطرات ناشی از لغزش و شوک الکتریکی، مدیران باید اطمینان حاصل کنند که کف‌ها تا حد امکان تمیز و خشک هستند. نکات ایمنی دست و ابزار برقی شامل انتخاب لباس مناسب است:

 

رعایت-نکات-ایمنی-استفاده-از-ابزار-آلات-برقی4

 

از لباس‌های گشاد یا جواهراتی که ممکن است در قسمت‌های متحرک ابزار گیر کند، استفاده نکنید.

با پوشیدن تجهیزات حفاظت فردی مناسب (PPE)، مانند دستکش چرمی، عینک ایمنی، یا سپر صورت، ایمن بمانید.

رعایت-نکات-ایمنی-استفاده-از-ابزار-آلات-برقی5

 

مطمئن شوید که محل کار شما همسطح است و هنگام استفاده از ابزارها تعادل خوبی دارید.

مراقب افراد اطراف خود باشید و اطمینان حاصل کنید که آنها در فاصله ایمن از محل کار شما هستند.

هرگز با ابزاری در دست از نردبان بالا نروید. درعوض، شخصی را روی زمین پیدا کنید تا با یک سطل یا کیف روی طناب، ابزار را برای شما بلند کند.

 

ابزار نوک تیز را در جیب خود حمل نکنید. در عوض آنها را در جعبه ابزار یا گاری حمل کنید.

از ابزار مناسب برای کار استفاده کنید. برای مثال، زمانی که باید از چکش استفاده کنید، از آچار برای کوبیدن میخ استفاده نکنید.

 

در صورت لزوم، پروژه خود را با یک گیره یا گیره محکم کنید تا از لغزش جلوگیری کنید.

بهترین عملکرد با آموزش ایمنی شروع می شود

 

OSHA از کارفرمایان می خواهد که کارمندان را در مورد استفاده صحیح از ابزار و تجهیزات آموزش دهند. این نکات را برای ایمنی ابزارهای دستی و برقی به طور منظم با کارمندان خود مرور کنید و با همکاری با HSI، مدیریت ایمنی را یک قدم فراتر بردارید. ما ابزارهایی را برای مشارکت دادن کارکنان شما در آموزش و ایجاد امنیت در شرکت شما ارائه می دهیم.

 

یکی از شرکای HSI می‌گوید که نه تنها کارگران از آموزش ایمنی لذت می‌برند و اظهار می‌کنند که مکررا چیز جدیدی یاد می‌گیرند، اضافه شدن پلت فرم آموزشی HSI و محتوای آن باعث کاهش صدمات و حوادث شده است.

ما در 722 روز بدون حادثه هستیم و من آن را به تمرین نسبت می‌دهم.»

 

رعایت-نکات-ایمنی-استفاده-از-ابزار-آلات-برقی7

 

هر ساله هزاران نفر به دلیل اتفاقات مربوط به ابزارهای دستی و برقی در اورژانس ها قرار می گیرند. در بیشتر موارد، حوادث ناگوار به دلیل استفاده نادرست از ابزار رخ می دهد. با این حال، بسیاری از افراد به دلیل موارد بسیار ساده تر، مانند استفاده نکردن از هیچ گونه تجهیزات ایمنی، صدمات جدی را متحمل می شوند.

 

رعایت-نکات-ایمنی-استفاده-از-ابزار-آلات-برقی8

 

با شناخت خطرات احتمالی و انجام اقدامات احتیاطی به راحتی می توان از این نوع خطاها جلوگیری کرد. نکات زیر باید به هر مبتدی – یا شاید یک حرفه ای باتجربه که کمی بیش از حد راحت شده است  کمک کند که ایمن بماند.

 

 

 

  1. از تجهیزات حفاظت فردی استفاده کنید

اگر نمی توانید تهدید را مهندسی کنید، استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) باید اولین اقدام احتیاطی شما باشد. اگر قبلا این کار را نکرده اید، یک جفت عینک ایمنی بخرید. اینها از چشمان شما در برابر زباله، گرد و غبار، فایبرگلاس و براده ها محافظت می کنند. به همین ترتیب، یک جفت گوش گیر از شنوایی شما محافظت می کند. فراموش نکنید، حتی بهترین ابزارهای برقی هنوز هم می توانند پر سر و صدا باشند.

ایمن نگه داشتن دست ها به همان اندازه مهم است. از یک جفت دستکش مناسب دست و محیط استفاده کنید. آنها نباید حرکت شما را مهار کنند و مهارت شما را مختل کنند. اگر در ارتفاعات یا در فضاهای محدود کار می کنید، به کلاه ایمنی مناسب نیز نیاز دارید.

 

 

  1. لباس مناسب بپوشید

هنگام استفاده از ابزارهای دستی و برقی، باید برای این کار لباس بپوشید.

از پوشیدن لباس های گشاد، جواهرات و کراوات خودداری کنید. قبل از شروع کار، اشیاء آویزان را از هر نوع جدا کنید. اگر موهایتان بلند است، آن‌ها را پشت سرتان ببندید تا در سر راهتان قرار نگیرد. وقتی صحبت از کفش می شود، چکمه های ضد لغزش توصیه می شود.

 

  1. خود را آموزش دهید

همه ابزارهای دستی و برقی همراه با دفترچه های راهنما ارائه می شوند و دلایل خوبی وجود دارد. حتی یک ثانیه از عملکرد نادرست می تواند باعث آسیب جدی شود. برای این موضوع، خواندن کتابچه راهنمای کامل غیر قابل مذاکره است.

 

نشان دادن نحوه استفاده از یک ابزار تنها ارزش راهنما نیست. اکثر آنها همچنین اطلاعاتی در مورد افزایش ایمنی کاربر و مشکلات عیب یابی ارائه می دهند. ابزار خود را بشناسید تا به کاهش خطر آسیب کمک کنید.

 

 

  1. به طور منظم ابزارهای خود را بازرسی کنید

همه ابزارها نیاز به بررسی دوره ای دارند. استفاده مداوم باعث ساییدگی و پارگی می شود. هیچ شانسی را در نظر نگیرید، حتی اگر ابزارهای شما کاملاً نو باشند. بازرسی های معمول کلید حفظ امنیت هستند.

 

 

دستگاه های خود را از نظر ترک خوردگی، شکستگی، شاخه های آسیب دیده و سیم های در معرض دید بررسی کنید. اگر سر کار هستید، از رئیس بخواهید ابزار آسیب دیده را با ابزار مناسب جایگزین کند. هرگز فراموش نکنید که استفاده از ابزار آسیب دیده دستور العملی برای فاجعه است.

 

رعایت-نکات-ایمنی-استفاده-از-ابزار-آلات-برقی9

 

  1. محل کار خود را تمیز نگه دارید

یکی دیگر از مواردی که می تواند منجر به آسیب شود، منطقه کاری خطرناک است. محیط شما می تواند خطر بزرگی برای ایمنی شما ایجاد کند. تمیز نگه داشتن فضای کاری برای دور ماندن از آسیب ضروری است.

 

به هم ریختگی را تمیز کنید – یک طبقه با طناب های درهم می تواند بسیار خطرناک باشد. ابزار برقی خود را از مایعات قابل اشتعال دور نگه دارید. اگر در خانه هستید، مطمئن شوید که این مکان برای کودکان مناسب است. تمام کلیدهای استارت و کلیدهای اصلی را بردارید و تا جایی که ممکن است از قفل استفاده کنید.

 

رعایت-نکات-ایمنی-استفاده-از-ابزار-آلات-برقی10

  1. با ابزارهای برقی بسیار محتاط باشید

برخلاف ابزارهای دستی، ابزارهای برقی از برق استفاده می کنند و بسیار قدرتمندتر هستند. برای مثال، داشتن یک اره مدور با کیفیت ممکن است به شما امکان دهد پروژه را سریعتر و آسان تر به پایان برسانید. با این حال، این ابزارها به دلیل قدرتشان بسیار خطرناکتر هستند.

 

ابزارهای طناب دار را هرگز نباید با سیم خود حمل کنید. این سیم ها باید دور از لبه های تیز و منابع گرما نگهداری شوند. شروع تصادفی خطر دیگری است. هنگام حمل یک ابزار متصل به برق، از نگه داشتن انگشت خود روی ماشه خودداری کنید.

 

  1. پس از استفاده، ابزار را خاموش کنید

 

به هر قیمتی باید از وصل نگه داشتن ابزارهای خود و در حالت آماده به کار اجتناب کرد. این می تواند مشکلات جدی برای افرادی ایجاد کند که متوجه نمی شوند ابزار برقی است. برای جلوگیری از صدمات و حوادث بعدی، همیشه پس از هر بار استفاده، آن ها را خاموش کنید.

 

مطمئن شوید که دستگاه شما خاموش است، از برق جدا شده و به درستی ذخیره شده است. پس از جدا شدن از برق، ابزار را در محفظه اصلی خود ذخیره کنید. دوباره، اگر در خانه کار می کنید، حتما آن را در جایی دور از دسترس کودکان قرار دهید.

 

  1. از نورپردازی مناسب استفاده کنید

یکی دیگر از شرایط محیط کار که باعث آسیب می شود، نبود نور مناسب است. مردم اغلب اهمیت داشتن یک محیط کاری با نور مناسب را نادیده می گیرند. هنگامی که در شرایط کم نور استفاده می شود، ابزارهای برقی می توانند کشنده باشند.

 

رعایت-نکات-ایمنی-استفاده-از-ابزار-آلات-برقی12

 

اگر نور محل کار شما به اندازه کافی روشن نیست، حتما از چراغ‌های اضافی استفاده کنید یا آن را وارد کنید. شما به نور روشن و بدون سایه زیادی نیاز دارید. اگر نمی‌توانید کاری را که انجام می‌دهید ببینید، به دنبال مشکل هستید.

 

 

 

  1. زمین همه ابزار

آیا ابزار شما مجهز به دوشاخه سه شاخه ای از نوع زمین یا سیم سه هادی تایید شده است؟ اگر اینطور است، باید آن را به یک پریز برقی سه سوراخ وصل کنید. اگر از یک آداپتور برای اتصال به یک پریز دو سوراخ استفاده می کنید، باید سیم را به یک زمین شناخته شده وصل کنید.

 

 

زمانی که باید در مکان های مرطوب یا مرطوب کار کنید بیشتر مراقب باشید. پاها و دستان خود را خشک نگه دارید. یک تشک لاستیکی روی زمین بگذارید و یک چهارپایه چوبی روی آن قرار دهید و در حین کار روی چهارپایه بنشینید. با انجام این کار، خطر برق گرفتگی را کاهش خواهید داد.

 

 

  1. کنترل و تعادل را محکم حفظ کنید

همانطور که از نام آنها پیداست، ابزارهای برقی قدرتمند هستند. برای این موضوع، حفظ کنترل آنها در هر زمان از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر استفاده از کفش های ضد لغزش، باید پاهای خود را نیز بکارید و تعادل خوبی را حفظ کنید.

 

محکم نگه داشتن چنگال به همان اندازه مهم است، به خصوص با ابزارهای دستی. از دست دادن کنترل برای ایجاد یک موقعیت خطرناک تضمین شده است. اگر احساس می کنید ممکن است ابزاری برای شما خیلی سنگین باشد، از آن استفاده نکنید.

 

  1. آرام و مطمئن باشید

حفظ خونسردی خود در حین کار با این دستگاه ها، کلید ایمن ماندن است. این امر به ویژه در مورد ابزارهای برقی صادق است. آنها باید با دقت و احترام رفتار شوند.

 

اگر همه چیز آنطور که می خواهید پیش نمی رود، بی پروا نشوید. کمی استراحت کنید، آرام باشید و تنها پس از آن کار روی پروژه را از سر بگیرید. اگر تحت تأثیر الکل یا مواد مخدر هستید، احساس ناخوشی، درد، حواس پرتی یا خستگی دارید، از ابزارهای برقی دوری کنید. ایمن ماندن زمانی آسان است که به آینده فکر کنید!